۷۸۳۸۲۵
۳ نظر
۵۰۵۰
۳ نظر
۵۰۵۰
پ

بررسی سامسونگ A۹ مدل ۲۰۱۸؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه

در این مطلب به بررسی اولیه سامسونگ گلکسی A۹ مدل ۲۰۱۸ خواهیم پرداخت و با ویژگی‌های این محصول جدید سامسونگ آشنا می‌شویم در ادامه حتما با تکراتو همراه باشید.

وب‌سایت تکراتو - سینا سهلی فر: در این مطلب به بررسی اولیه سامسونگ گلکسی A۹ مدل ۲۰۱۸ خواهیم پرداخت و با ویژگی‌های این محصول جدید سامسونگ آشنا می‌شویم در ادامه حتما با تکراتو همراه باشید.

سامسونگ گلکسی A۹ که دیروز معرفی شده یک گوشی هوشمند با ظاهری جذاب و امکانات بسیار خوب است، اما مهمترین ویژگی این محصول دوربین ۴ گانه پشتی آن است که نقطه تمایز محصول جدید سامسونگ با تمام دستگاه‌های موجود در بازار به شمار می‌رود. در ادامه میخواهیم نگاه نزدیک‌تری به اولین گوشی هوشمند چهار دوربین جهان داشته باشیم.

بررسی سامسونگ A۹ مدل ۲۰۱۸؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه

بله همان‌طور که گفتیم سامسونگ گلکسی A9 به چهار دوربین پشتی مجهز شده است. شاید به نظر کمی زیاده‌روی باشد، اما ظاهرا سامسونگ اعتقاد دارد که سخت‌افزار دوربین کامل‌تر و خروجی عکس‌های با کیفیت‌تری را ارائه خواهد کرد، درست بر خلاف سیاستی که کمپانی گوگل در تولید خانواده گوشی‌های هوشمند پیکسل‌ ۳ پیش گرفته است.

سامسونگ، مدل گلکسی A9 را به عنوان یک گوشی هوشمند بهینه شده برای اینستاگرام به کاربران معرفی کرده و همین موضوع نشان می‌دهد که جامعه‌ هدف خریداران این دستگاه چه کسانی هستند. جوانانی که به دنبال تجربه دوربین پیشرفته‌تر در گوشی‌های هوشمند خود هستند و به طور روزانه و پیوسته در حال استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند.

بررسی سامسونگ A۹ مدل ۲۰۱۸؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه

عجیب نیست که بزرگترین نقطه تمرکز تبلیغاتی سامسونگ گلکسی A۹ دوربین چهارگانه پشتی آن باشد، اما علاوه بر این، محصول جدید سامسونگ به یک نمایشگر ۶.۳ اینچی با رزولوشن +FHD، حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه اس‌دی و یک باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپری قدرتمند مجهز شده است.

این مشخصات فنی نشان می‌دهد که گلکسی ای ۹ (۲۰۱۸) سامسونگ در واقع یک میان‌رده بسیار قدرتمند به شمار می‌رود؛ همچنین این محصول قدرتمندترین عضو خانواده سری A سامسونگ بوده و پشت سر محصولات سری S این شرکت که جزو پرچمداران هستند، قرار می‌گیرد و بنابراین با قیمت جذاب‌تری به دست کاربران خواهد رسید.

با این توضیحات، سامسونگ گلکسی A۹ نیز را همانند وان پلاس ۶ و آنر ۱۰ باید در دسته‌بندی جدید پرچمداران مقرون به صرفه قرار داد که با وجود چنین رقبای قدرتمندی محصول جدید سامسونگ برای جذب مشتریان کار چندان راحتی پیش رو نخواهد داشت.

قیمت و تاریخ عرضه

هرچند که برای فروش این محصول تاریخ دقیقی از سوی سامسونگ عنوان نشده، اما این کمپانی وعده داده که گوشی گلکسی A۹ جدید خود را در اواسط ماه نوامبر یعنی حدودا یک ماه آینده به بازار عرضه خواهد کرد. قیمت این محصول نیز حدود ۷۲۰ دلار خواهد بود که در مقایسه باید گفت که گلکسی ای ۹ گران قیمت‌تر از آنر ۱۰ و وان پلاس ۶ بوده و البته ارزان‌تر از گلکسی اس ۹ سامسونگ است.

طراحی

سامسونگ گلکسی A۹ نیز از ترکیب جذاب و رایج این روزها در میان گوشی‌های هوشمند، یعنی شیشه و فلز ساخته شده است. پنل پشتی و جلویی این دستگاه شیشه‌ای و قاب دور آن فلزی بوده که ظاهری جذاب و خوش ساخت در حد یک پرچمدار به این محصول بخشیده‌اند.

بررسی سامسونگ A۹ مدل ۲۰۱۸؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه

خوشبختانه سامسونگ نیز بالاخره به دسته‌ی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با رنگ‌های جذاب پیوسته و گلکسی A9 مدل ۲۰۱۸ خود را در سه رنگ عرضه می‌کند که علاوه بر رنگ مشکی خاویاری دو رنگ دلربای آبی لیمونادی، صورتی آدامسی جذاب‌ترین گزینه‌های رنگی این محصول هستند. ضمنا این رنگ‌های جذاب در پنل پشتی دستگاه حالت گرادیانت دارند، شبیه آنچه پیش از این به صورت لوکس‌تر در هواوی P20 و P20 پرو دیده بودیم.

ابعاد گلکسی A9 جدید سامسونگ ۱۶۲.۵x77x7.8 میلی‌متر بوده و یک دستگاه نسبتا بزرگ به شمار می‌رود و با توجه به نمایشگر بزرگ ۶.۳ اینچی این محصول در مقایسه با گلکسی نوت ۹ کمی عریض‌تر و کشیده‌تر است. البته با توجه به وزن ۱۸۳ گرمی، گلکسی A9 سبک وزن‌تر از نوت ۹ محسوب می‌شود.

در مجموع با وجود اینکه نمی‌توان منکر اندازه‌‌ی بزرگ این گوشی هوشمند شد، اما نمی‌توان آن را غیرقابل تحمل و نامناسب برای در دست گرفتن قلمداد کرد.

شیشه‌ی پنل پشتی این محصول کاملا لیز است، بنابراین نگهداری آن بدون قاب یا گارد محافظ ریسک افتادن و شکستن نسبتا بالایی دارد. به علاوه این شیشه نیز بسیار جاذب اثر انگشت بوده و برای استفاده بدون قاب ناچار خواهید شد مرتبا آن را تمیز کنید.

بررسی سامسونگ A۹ مدل ۲۰۱۸؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه

جانمایی سنسور اثر انگشت در پنل پشتی دستگاه نیز به خوبی صورت گرفته و انگشت اشاره به خوبی روی آن قرار می‌گیرد. دکمه‌ی قفل و پاور دستگاه نیز در لبه‌ی سمت راست گوشی قرار دارد و اگر دستان نسبتا برزگی داشته باشید، دسترسی به این دکمه نیز برایتان کار نسبتا ساده‌ای خواهد بود.

در لبه‌ی سمت چپ دستگاه دکمه‌ی اختصاصی دستیار صوتی هوشمند بیکسبی سامسونگ قرار دارد و شاید کمی عجیب به نظر برسد که سامسونگ یکی از ویژگی‌های اختصاصی مربوط به پرچمداران خود را در یک محصول غیر پرچمدار به کار گرفته است.

بررسی سامسونگ A۹ مدل ۲۰۱۸؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه

خبر خوب دیگر اینکه در لبه‌ی پایین گلکسی A9 نیز علاوه بر پورت USB نوع C و اسپیکر، همچنان جک دوست داشتنی هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز دیده می‌شود.

نمایشگر

سامسونگ گلکسی A9 از یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی سوپرآمولد با رزولوشن +FHD بهره می‌برد که بسیار شفاف و روشن بوده و رنگ‌ها را نیز بسیار درخشان و چشم‌نواز نمایش می‌دهد. هرچند که رزولوشون ۲۲۲۰×۱۰۸۰ این محصول به اندازه رزولوشن QHD پرچمداران سری اس ۹ و نوت ۹ سامسونگ بی‌نقص و جذاب نیست، اما با توجه به قیمت دستگاه به سختی بتوان رقیب شایسته‌ای برای آن پیدا کرد.

بررسی سامسونگ A۹ مدل ۲۰۱۸؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه

هرچند که زبان طراحی نمایشگرهای بی‌نهایت سامسونگ در گلکسی A۹ مدل ۲۰۱۸ نیز به کار گرفته شده است، اما با توجه به خمیده نبودن لبه‌های کناری این نمایشگر، مجموعا حاشیه‌های اطراف آن کمی بیشتر از پرچمداران امسال سامسونگ است. اما مجددا با در نظر گرفتن قیمت این محصول نمی‌توان اشکال مهمی به نمایشگر آن وارد کرد و باید اعتراف کنیم که A۹ جدید یک صفحه نمایش بزرگ، چشم‌نواز و بدون بریدگی ناچ را به کاربران خود ارائه می‌کند.

دوربین

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، دوربین چهارگانه گلکسی A۹ بزرگترین نقطه قوت آن به شمار می‌رود. دوربین اصلی این مجموعه چهارتایی از یک لنز ۲۴ مگاپیکسلی تشکیل شده که دوربین عکاسی با حالت خودکار این دستگاه به شمار می‌رود و با توجه به اندازه‌‌ی دیافراگم آن، این لنز بهترین عملکرد را در نور محیطی کم خواهد داشت.

بررسی سامسونگ A۹ مدل ۲۰۱۸؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه

دوربین بعدی یک لنز ۸ مگاپیکسلی عریض با زاویه عکاسی ۱۲۰ درجه است که امکان عکاسی از فضای بازتری را در اختیار شما خواهد گذاشت. دوربین سوم یک لنز ۵ مگاپیکسلی عمق سنج است که برای عکاسی در حالت فوکوس زنده یا همان عکاسی پرتره با پس زمینه تصاویر تار به کمک کاربران خواهد آمد و نهایتا دوربین چهارم از یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله تشکیل شده که زوم اپتیکال دو برابر را روی دوربین اصلی ممکن می‌سازد.

تاکنون برخی از این ویژگی‌ها به صورت نرم افزاری در دوربین‌های سایر گوشی‌های هوشمند این شرکت و سایر کمپانی‌ها گنجانده شده بودند، اما ظاهرا سامسونگ معتقد است که افزودن سخت افزار مناسب منجر به خروجی بهتر عکس‌ها منجر خواهد شد.

ضمنا دوربین سلفی این محصولی نیز از یک لنز ۲۴ مگاپیکسلی مجزا ساخته شده که به تنهایی می‌تواند ویژگی بسیار جذابی برای بسیاری از کاربران و دوست داران تصاویر سلفی باشد.

بررسی سامسونگ A۹ مدل ۲۰۱۸؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه

نمونه تصاویر اولیه ثبت شده با دوربین گلکسی A۹ مدل ۲۰۱۸ عموما خوب و کم نقص هستند، اما می‌توان کمی ایراد و از دست رفتن جزئیات تصویر را در هنگام زوم کردن با این دوربین مشاهده کرد. برای عکاسی با افکت بوکه و تار کردن پس زمینه‌ی تصویر باید حالت فوکوس زنده یا Live Focus را در نرم افزار دوربین انتخاب کنید که در این حالت عکاسی با ترکیب دو لنز ۲۴ مگاپیکسلی اصلی و ۵ مگاپیکسلی تشخیص دهنده عمق تصویر صورت می‌گیرد.

ضمنا در نرم افزار دوربین این محصول یک نوار کوچک در روی تصویر دوربین ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد به راحتی بین حالت‌های مختلف عکاسی خودکار، عکاسی با دوربین زاویه عریض و عکاسی با دوربین تله جابجا شوید.

بررسی سامسونگ A۹ مدل ۲۰۱۸؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه

باتری و عملکرد

قلب تپنده‌ گلکسی A9 از چیپست اگزینوس ۷۸۸۵ تشکیل شده که در کنار ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجموعه‌ی پردازشی این محصول را تشکیل داده و قدرت پردازشی بسیار خوبی را ارائه می‌کنند.

متاسفانه سیستم عامل پیش‌فرض A9 نیز همچنان اندروید ۸ اوریو خواهد بود و سامسونگ ادعا کرده که به زودی بروزرسانی اندروید ۹ پای را برای این دستگاه عرضه خواهد کرد و به محض این‌ که عملیات تطبیق آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید با رابط کاربری سامسونگ صورت گیرد، این آپدیت به دست کاربران خواهد رسید. هرچند که تاریخی برای این آپدیت عنوان نشده اما انتظار نداریم که این بروزرسانی زودتر از سال آینده میلادی ارائه شود.

بررسی سامسونگ A۹ مدل ۲۰۱۸؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه

در مجموع عملکرد نرم افزاری این محصول در تمام بخش‌ها کاملا روان و بی‌نقص صورت می‌گیرد و تمام برنامه‌ها به خوبی و با سرعت مطلوبی بارگذاری و اجرا می‌شوند.

خبر خوب دیگر نیز برای عاشقان عکاسی، حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی سامسونگ گلکسی A۹ است که اگر این حجم از فضای ذخیره‌سازی نیز برای شما کافی نیست می‌توانید از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی روی گوشی هوشمندتان بهره بگیرید که در این محصول از کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایت نیز پشتیبانی می‌شود.

خوشبختانه یک باتری بزرگ ۳۸۰۰ میلی‌آمپری مسئولیت تامین انرژی گلکسی A۹ را برعهده دارد که در مقایسه با گلکسی اس ۹ و حتی اس ۹ پلاس یک باتری بزرگ‌تر بوده و سامسونگ این بار موفق شده این باتری نسبتا بزرگ را درون فضای فشرده‌ی این محصول به خوبی جای دهد.

البته باتری گلکسی ای ۹ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند، اما گزینه‌ی شارژ سریع در این دستگاه وجود دارد تا با سرعت بیشتری گوشی هوشمند خود را شارژ کنید. در مجموع انتظار می‌رود گوشی هوشمند جدید سامسونگ عمر باتری بسیار خوبی داشته باشد، اما برای ابراز نظر دقیق‌تر باید منتظر بررسی‌ها و آزمون‌های بنچمارک سختگیرانه‌تری روی باتری این محصول باشیم.

بررسی سامسونگ A۹ مدل ۲۰۱۸؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه

سامسونگ گلکسی A9 یک گوشی هوشمند زیبا، پر امکانات و با دوربینی منحصر به فرد است. هرچند که باید دید پس از فروش و در عمل خروجی عکس‌های این دوربین پر سروصدای سامسونگ چه خواهد بود و آیا انتظارات را برآورده خواهد کرد یا خیر؟

اکنون نوبت شماست که به ما بگویید آیا فکر می‌کنید سامسونگ می‌تواند در بازار خونین پرچمداران مقرون به صرفه با گلکسی A9 برای خود جایگاه مناسبی دست و پا کند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه هیجانی برای خوندن قابلیت های گوشی جدید ندارم چون فقط باید حسرت بخورم و نتونم بخرمش

    • بدون نام

      خب حالا کی داره کپی میکنه؟؟
      این بار سامسونگ داره از هواوی کپی برداری میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو که نمیدونی حرف نزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج