جاباما
۷۸۳۸۴۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ساخت ماده‌ای که با جذب کربن خود را تعمیر می‌کند

مهندسان موسسه تکنولوژی ماساچوست ماده‌ای را ساختند که با جذب کربن خود را تعمیرمی‌کند.

خبرگزاری فارس: گزارش اخیر «مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی»، تصویری نسبتا هشداردهنده‌ از آینده‌ای نه چندان دور را به تصویر کشید که نشان می‌دهد کاهش میزان تولید کربن کافی نیست و ما نیاز به انجام فعالیتی برای حذف آن از اتمسفر داریم.

سیستم‌های جذب مستقیم هوا می‌توانند حذف کربن را بسیار آهسته انجام دهند اما مهندسان «موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)» در مقیاس کوچک‌تری، ماده جدیدی را ارائه کردند که قادر است کربن را از هوا جذب و برای تقویت و تعمیر خود استفاده کند.

ساخت ماده‌ای که با جذب کربن خود را تعمیر می‌کند

این ماده مورد نظر یک هیدروژل ماتریکس است که از یک «آمینو پروپیل متاکریل آمید»، «پلیمر گلوکز» و یک آنزیم شناخته شده به نام «گلوکز اکسیداز» ساخته شده است. اما این عناصر فعال کلروپلاست هستند، ذراتی از سلول‌های گیاه که نور را در طول فتوسنتز کاتالیز می‌کنند.

در این مورد این کلروپلاست‌ها از برگ‌های اسفناج استخراج و در هیدروژل جاسازی شدند،‌ جایی که آنها کربن هوا را جذب و آن را به شکل جامد تبدیل می‌کند که برای ساخت خود ماده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«مایکل استرانو» یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: تصور کنید یک ماده مصنوعی را که می‌تواند همانند درختان رشد کرده و کربن را از دی‌اکسیدکربن هوا جذب و برای استحکام خود استفاده کند.

این قابلیت به این مواد چند مزیت می‌دهد. همراه با حذف کربن از هوا این ماده می‌تواند به طور خودکار هرگونه ترک، سایش و خراشی را بر روی سطوح خود تعمیر کند. همچنین این ماده حمل و نقل ساختمانی را نیز ساده‌تر می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج