۷۸۳۹۰۶
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

آمریکایی‌ها چیزی از اینترنت ۵G نمی‌دانند

بیش‌تر مشترکان آمریکایی از تلاش اپراتورهای مخابراتی برای توسعه و راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت همراه ۵G بی‌اطلاع هستند.

خبرگزاری ایسنا: از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای مختلف با همکاری بزرگ‌ترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان، درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته حاکی است که خیل عظیمی از مشترکان تلفن و اینترنت همراه در ایالات متحده آمریکا از تلاش اپراتورهای مخابراتی در جهان به‌منظور توسعه و برقراری فناوری اینترنت ۵G اطلاعی ندارند و عده کمی از آن‌ها نیز به کلی نمی‌دانند اینترنت ۵G چیست و چه تفاوتی با نسل‌های قبلی اینترنت دارد.

شرکت‌های ورایزون، اسپرینت، تی‌موبایل و AT&T که از بزرگ‌ترین اپراتورهای مخابراتی فعال در ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای مختلف جهان محسوب می‌شوند، مدت‌هاست که برروی توسعه فناوری جدید اینترنت پرسرعت ۵G کار می‌کنند و در تلاشند تا قبل از عرضه گوشی‌های هوشمندی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، نسل پنجم اینترنت را راه‌اندازی کرده و آن را در دسترس کاربران قرار دهند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن ( IMT - ۲۰۲۰ ) آغاز کرد. درنتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی هم‌چون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

حالا محققان فعال در موسسه RepeaterStore با نظرسنجی از ۱۰۳۹ نفر از کاربران و مشترکان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که بیش‌تر مردم این کشور اصلا اهمیت خاصی به برقراری نسل جدید اینترنت نمی‌دهند و به نظر می‌رسد که توسعه این فناوری برای‌شان چندان مهم نیست.

در این تحقیقات هم‌چنین معلوم شد که حدود ۶۰ درصد از مردم حتی نمی‌دانند که اپراتورهای مخابراتی فعال در کشورشان مدت‌هاست که با سرمایه‌گذاری‌های گسترده به شدت در تلاشند تا اینترنت همراه پرسرعت ۵G را به موبایل کاربران آورده و لذت بیش‌تری از فضای مجازی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

البته به گفته کارشناسان این موسسه، به نظر می‌رسد که اطلاع‌رسانی درباره سرمایه‌گذاری‌های آینده و تلاش در رابطه با توسعه و برقراری فناوری‌های نوین از جمله مهم‌ترین مسائل بازاریابی و مارکتینگ برای اپراتورهای مخابراتی است و آن‌ها باید مشترکان خود را از سرویس‌های جدید و آتی خود آگاه کرده و از فواید و مزایای خدمات جدید خود به آن‌ها اطلاعات لازم را بدهند.

جالب است که حدود ۳۸ درصد از مردمی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، هیچ علاقه‌ای به اطلاع یافتن از فناوری نسل پنجم اینترنت نداشتند. در آخر این تحقیق هم پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که خیل عظیمی از کاربران و مشترکان تلفن همراه در جهان هنوز چیز زیادی از فناوری اینترنت ۵G نمی‌دانند و اپراتورهای مخابراتی و رسانه‌ها باید با همکاری یکدیگر به فرهنگ‌سازی و افزایش اطلاعات مردم در این باره بپردازند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵Gهستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G ، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوشبحال ایرانیها که در مورد تکنولوژی روز دنیا همه چیزو می دونن و به بهترینها دسترسی دارن

    • بدون نام

      واقعا دلم برا مردم مظلوم آمریکا سوخت! از آمریکایی ها بدبختر خودشون! فقر و بیکاری و بی پولی بیداد میکنه! ارزش پول ملیشونم که شده هیچ!

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ خوب اومدی

    • ح

      الهی بمیرم براشون


      وقتی رسانه های ایران در مورد بدبختی و عقب ماندگی و. فساد و فقر کشور آمریکا حرف می زنم
      می شینم گوله گوله اشک می ریزم براشون


      کاش می شد اونا هم می اومدن ایران پیش ما لذت زندگی را می بردن

    • بدون نام

      خوشا به حال ما ایرانیا ، بهترین تکنولوژی و ماشین و خونه ها رو داریم و همه چیزو می‌دونیم ، پراید مال ۱۰۰۰ سال پیش سوار نمیشیم و اینترنت 5g داریم ، اپراتور ها کم فروشی نمیکنن و قیمت هاشون همه پایین هستش و اصلا قطعی اینترنت نداریم ، خوش به حال ما

    • داش عباس

      جمع کنید این چرت و پرت ها رو
      خودمون تو جهنم زندگی می‌کنیم هی دیگران رو میخواین بد نشون بدین.
      نویسنده احمق هم مزدوره حتما..

    • بدون نام

      دلم برای آمریکا کباب شد کاش تحریمشون نمیکردیم

    • بدون نام

      با این قیمتهای گوشی ما داریم 3G رو هم فراموش می کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج