۷۸۳۹۷۱
۱۷ نظر
۵۰۰۹
۱۷ نظر
۵۰۰۹
پ

اجاره لوازم خانگی به شرط مالکیت!

فروش اقساطی لوازم خانگی بالا گرفت. حالا با افزایش یکباره قیمت لوازم خانگی که گفته می‌شود در نیمه نخست سال بین ٣٠ تا ٧٠‌درصد بوده است، سروکله بسیاری از سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین پیدا شده که انواع لوازم خانگی را به صورت قسطی به مشتریانشان می‌فروشند.

روزنامه شهروند نوشت: فروش اقساطی لوازم خانگی بالا گرفت. حالا با افزایش یکباره قیمت لوازم خانگی که گفته می‌شود در نیمه نخست سال بین ٣٠ تا ٧٠‌درصد بوده است، سروکله بسیاری از سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین پیدا شده که انواع لوازم خانگی را به صورت قسطی به مشتریانشان می‌فروشند.

جالب است که بدانید برخی از این سایت‌ها نه‌تنها لوازم خانگی نو که بساط فروش قسطی لوازم خانگی دست دوم را هم برپا کرده‌اند و البته سودهای گزافی برای فروش‌های قسطی‌شان می‌گیرند.

اجاره لوازم خانگی به شرط مالکیت!

یکی از فروشگاه‌های معروف آنلاین که البته طرح‌های فروش خود را «اجاره به شرط مالکیت» معرفی کرده، انواع کالاهای لوازم خانگی و شخصی را به صورت قسطی به مشتریان می‌فروشد. کافی است کمی صفحه‌های فروش را جست‌وجو کنید تا متوجه شوید قیمت‌هایی که برای فروش اقساطی کالاهایش گذاشته است، گاهی تا دو برابر بازار سنتی می‌رسد. البته برای اینکه متوجه این قیمت‌های گزاف شوید، نیاز به کمی ضرب و تقسیم است، زیرا این سایت‌ها قیمت‌های نهایی کالا را به نمایش نمی‌گذارند و تنها اقساط ماهانه را قید کرده‌اند.

فروشگاه‌های آنلاین دلیل گرانفروشی شده‌اند!

گرانفروشی فروشگاه‌های آنلاین به فروش اقساطی محدود نمی‌شود و فروشگاه‌های آنلاین با وجود آنکه از نظر هزینه نسبت به بازار سنتی بسیار کم‌خرج‌تر هستند، کالاهایشان را با قیمتی گزاف‌تر در اختیار مشتریان می‌گذارند.
جاروبرقی مارک فیلیپس که در بازار به قیمت ١,٥‌میلیون تا ٢‌میلیون تومان عرضه می‌شود، در این فروشگاه‌های اینترنتی ٣‌میلیون تومان و لباسشویی ٧‌میلیون تومانی، ١٠‌میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

میری، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درحالی‌که گرانفروشی سایت‌های معتبر اینترنتی لوازم خانگی به چندین برابر قیمت واقعی آن را تایید می‌کند، می‌گوید: به‌عنوان مثال یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین یخچال سایدی را که قیمت واقعی آن ١٢‌میلیون تومان است، ٢٥‌میلیون تومان عرضه می‌کند. برخی از واحدهای صنفی هم برای اینکه گرانفروشی خود را توجیه کنند، یک پرینت از قیمت اجناس در این سایت گرفته و به مشتری می‌گویند سایدی که در فلان فروشگاه اینترنتی ٢٥‌میلیون تومان است، اما من به شما ٣‌میلیون تومان ارزان‌تر و ٢٢‌میلیون می‌دهم.

فاکتورسازی برای توجیه گرانفروشی

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین فاکتورسازی می‌کنند. این جمله را میری، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفته و توضیح می‌دهد: این سایت‌ها برای اینکه خود را از اتهام گرانفروشی تبرئه کنند، اقدام به ایجاد فاکتورهای صوری می‌کنند، به این ترتیب که با یک فرد قراردادی بسته و قیمت‌های بالایی را در فاکتورهای خرید خود درج می‌کنند تا اینگونه نشان دهند که کالا را گران خریده‌اند که گران می‌فروشند، اما واقعیت چیز دیگری است.

میری همچنین با انتقاد بر اینکه سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی هفته‌ای چندبار بازار را زیر و رو می‌کند و هر جا چند قلم کالا را ببیند، مغازه‌دار را به جرم احتکار جریمه می‌کند، ادامه داد: جای تعجب است که هیچ نظارتی بر انبار فروشندگان اینترنتی و قیمت‌هایی که روی سایتشان درج می‌کنند، نمی‌شود.

فروشندگان سنتی قسطی نمی‌فروشند

محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید: تعداد فروشندگان بازار سنتی که در حال حاضر به فروش اقساطی محصولات خود اقدام می‌کنند به انگشتان دست هم نمی‌رسد.

او با اشاره به اینکه قیمت اجناس در بازار مدام در حال تغییر است، می‌گوید: فروشندگان حتی حاضر نیستند جنسی را امروز بفروشند و نصف پول آن را دو روز دیگر تحویل بگیرند.

به گفته او، وقتی به فروشنده‌ای می‌گویی که ٥٠‌درصد پول جنس را دو روز دیگر تحویل می‌دهم، می‌گویند پس کالا را باید به قیمت همان روز تحویل بگیرید؛ آنها در غیر این صورت حاضر به فروش محصولات خود نمی‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مملکت توبگه من بگه که میگن همینه دیه
      ...

      پاسخ ها

      • ایرانی

        جناب فیلسوف میشه بفرمایید کدوم ممالک دنیا رو اشغال کردیم جز اینکه همیشه به ما حمله کردند فقط از خودمون دفاع کردیم , یک مشت دلال که احتمالا خودت و فامیلهات از اونها هستید باهر بهونه ای قیمتها رو بصورت کذب بالا می برند , این دلالهای کثیف از میان همین مردم اومدند بیرون از کره ماه که نیومدند چرا به اونها که عامل اصلی این افتضاحات هستند حمله نمی کنید ؟؟؟؟ , پیشنهاد می کنم اون مغزتون رو یه کم ازش کار بکشید آکبند بدرد نمی خوره

      • بدون نام

        جناب ایرانی مقصر اصلی هدایت کنندگان کلی نظام هستند که عواقب کارهاشون رو‌نسنجیدند

      • 123

        جناب ایرانی شما اول از مغزت کار بکش ببین این بنده خدا چی گفته بعد توهین کن
        کلمات رو درست بخونید -

    • بدون نام

      بابای مردم وسوزوندن فقط همین

    • بدون نام

      وقتی روحانی در فروشگاه‌های آنلاین هم انحصار دولتیها ایجاد میکند وضع بد تر هم میشه.

    • بدون نام

      و این مصداق بارز بدبختی ملت مظلوم ایران است
      ایران بی صاحب

    • کارمند

      اقتصاد این مملکت علمی و صحیح اداره نمیشه و بیشتر با رانت ودستور ی و فرمایشی اداره شده اما دیگه جواب نمیده و نیازمند اصلاح اساسی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از ماست که برماست تا ۱۴۰۰ خوش باشید

    • بدون نام

      ما که انتظار نظارت از هیچ ارگانی نداریم
      خودمون نگاه می کنیم ببینیم کجا چه کیفیت و چه قیمتی میده از همونجا می خریم، چه آنلاین ، چه بازار

      مسلما قسطی گرونتره دیگه، کسی که نمی تونه بشماره قسطی 6 ماهه با نقدی تفاضلش چقدر میشه خب سرش کلاه میره

      توی تورم بالا، اینکه مردم جنسهای دست دوم تمیزشونو توی اپ های معروف تهیه کنن هم راه خوبیه

    • بدون نام

      خخخ‌.بیچاره ملت.از هواپیما اومدیم به لوازم خانگی.

    • ع‌. م

      هیج فرقی با وام خرید کالای بانک ها نداره دوتاش یکی هستن فقط اسمش عوض شده

    • بدون نام

      مردم نخرن تا سرشون کلاه نره

    • بدون نام

      این قیمت های زیاد فروش اینترنتی رو دیجی کالا با خودش اورد الانم که الانه جنساش همیشه نزدیک ۲برابر قیمت بازاره

    • ققنوس

      متأسفانه در کشور افرادی وجود دارند که به هنگام بروز مشگل یا بحران در کشور آن را به فرصتی برای به دست آوردن پول های کلان بدون زحمت برای خود تبدیل می کنند.

      پاسخ ها

      • کامبیز

        شک نکنید وصل هستند به دولت

    • کامبیز

      جانم‌ تبخیر امید چه کشوری برامون ساخت!؟
      به دولت قبلی ایراد می گرفت که یادتان هست که قیمت اجناس مرتب بالا می رفت ساعتی هیچی لحظه ای بوددلار مرتب بالا می رفت(البته منظورش صدتومان صدتومان بود که شد هزار تومان هزارتومان!؟)و....ثبات قیمت ل
      ایجاد کردیم وقول آسایش داد!؟
      ازقدیم گفته اند منم منم کردن مثل گ.......خوردن است !؟
      حتما شما یادتان است وخیلی هاتون(ما نه)فریبش خوردید ورای به تدبیر وامید دادید!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج