جاباما
۷۸۴۰۱۸
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

رئیس پلیس فتا: بازگشت دولتی‌ها به تلگرام ممنوع

در حدود ۶ ماه است که محبوب‌ترین پیام‌رسان کاربران ایرانی، یعنی تلگرام فیلتر شده است. با مسدود شدن این برنامه تعداد زیادی از دولتمردان با حذف حساب‌های خود در این شبکه، به پیام‌رسان‌های داخلی روی آوردند.

وبسایت سخت افزار: در حدود ۶ ماه است که محبوب‌ترین پیام‌رسان کاربران ایرانی، یعنی تلگرام فیلتر شده است. با مسدود شدن این برنامه تعداد زیادی از دولتمردان با حذف حساب‌های خود در این شبکه، به پیام‌رسان‌های داخلی روی آوردند. حالا رئیس پلیس فتا اعلام کرده است که فعالیت هر دستگاه و نهاد دولتی در تلگرام ممنوع است و آنها اجازه بازگشت به این پیام‌رسان را ندارند. هادیانفر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سوالی که آیا بازگشت آنها ممنوع است، اینگونه پاسخ داد:

قطعاً ممنوع است و بر اساس ابلاغ دولت، هیچ دستگاه و نهاد دولتی یا مجموعه‌ای که از بودجه بیت‌المال استفاده می‌کند، اجازه فعالیت در تلگرام را ندارد. این ممنوعیت بخصوص برای دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی که اسناد طبقه‌بندی شده دارند دارای اهمیت خاصی است و هیچ دستگاهی حق فعالیت در پیام رسان تلگرام را ندارد.

رئیس پلیس فتا: بازگشت دولتی‌ها به تلگرام ممنوع

طبق اعلام او حالا وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی سروش و گپ بهتر از سایرین بوده و با وجود حمایت‌های یکسان از همه آنها، استقبال مردم از این دو بیش از بقیه بوده است. به گفته او با کنترل‌های انجام شده، میزان وقوع جرم در این پیام‌رسان‌ها پایین بوده است و در صورت وقوع با ارائه گزارش و شکایت، فتا با دستور مقام قضایی آن را پیگیری خواهد کرد.

در اواخر فروردین براساس بخشنامه‎ای که به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی به تمامی نهادهای دولتی و عمومی غیردولتی ممنوع شد. در متن این بخشنامه اینگونه ذکر شده است:

"به استناد بند 7 مصوبه شورای عالی فضای مجازی با موضوع سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی، باید کلیه نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی هرگونه تبلیغات خود در محیط پیام رسان های اجتماعی را صرفا از طریق پیام رسان های اجتماعی داخلی که به صورت رسمی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می شود انجام دهند. بدیهی است هرگونه استفاده از پیام رسان های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری کماکان ممنوع است."

باوجود آنکه تعدادی از پیام‌رسان‌های داخلی پیش از ابلاغ این بخشنامه مشغول به فعالیت بودند، با عملی شدن آن میزان فعالیت در پیام‌رسان‌های داخلی بیش از گذشته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاملا درسته و با هزینه صدها میلیاردی از بیت المال و تبلیغات فراگیر و اجبار بخشنامه ای، استفاده از سروش از ۲ درصد به چهار درصد رسیده است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخ
        دقیقا

    • TNT2

      بگو به تو چه اخه .پلیس فتا هم داره عوض اینکه کمک مردم باشه داره میشه مشکل مردو

    • مدافع حقوق فقرا

      از نظر پلیس فتا دولتی ها همان کارگران شهرداری هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج