جاباما
۷۸۴۱۲۰
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

براری: در اقتصاد گردشگری، عقب مانده‌ایم

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه علی رغم وجود زیرساخت‌های گردشگری در کشور در حوزه اقتصاد گردشگری عقب مانده‌ایم گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما شناسایی و فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه برای جذب گردشگر است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه علی رغم وجود زیرساخت‌های گردشگری در کشور در حوزه اقتصاد گردشگری عقب مانده‌ایم گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما شناسایی و فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه برای جذب گردشگر است.

مرتضی براری امروز (شنبه۲۱ مهر) در اولین سمینار تخصصی "گردشگری فضاپایه" که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته مهمترین دغدغه نظام اقتصاد بوده است. اقتصاد مقاومتی نیز به این معناست که باید ظرفیت‌هایی که می‌توان با آنها اقتصاد را رونق داد جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: در جهان بعد از صنعت نفت و خودرو اقتصاد گردشگری بیشترین رشد را در سال‌های اخیر داشته است و کشورها دغدغه این را دارند که چگونه زیرساخت‌هایشان را برای اقتصاد گردشگری توسعه دهند.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس از کویر برای جذب توریست استفاده می‌کنند، یادآور شد: کشور ما از نظر منابع طبیعی و زیرساخت‌های گردشگری جزء ۱۰ کشور اول دنیاست و ما قصد داریم که در آینده در حوزه اقتصاد گردشگری نیز در رده بهتری در بین کشورها قرار بگیریم.

براری با بیان اینکه طبق سند چشم انداز توسعه باید سالانه ۲۰ میلیون گردشگر جذب کشور شود، گفت: در حال حاضر تعداد توریست‌هایی که وارد کشور می‌شوند بسیار کمتر از این مقدار است و باید تلاش بسیار زیادی کنیم تا در چند سال آینده رقم پیش‌بینی شده در سند چشم انداز توسعه را تحقق بخشیم.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری را رونق داد تصریح کرد: علاوه بر رونق زیرساخت‌ها باید از فناوری‌ها برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: تولید محتوای کشورهای همسایه در شبکه‌های اجتماعی برای جذب توریست چندین برابر کشور ماست و ما باید در این زمینه فعالیت‌های بیشتری انجام دهیم.

براری با اشاره به نقش گردشگری فضاپایه در رونق اقتصاد گردشگری گفت: شناخت و دستیابی به فضا از اولویت‌های کشور است.

وی با اشاره به رشد فناوری‌های نوینی همچون ماهواره‌ها در کشور گفت: در دانشگاه‌ها اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و دانشگاه‌ها برای کمک به توسعه فناوری فضایی ورود پیدا کرده‌اند و خوشبختانه صنایع ما قدرت پرتاب ماهواره به مدار را دارد و از معدود کشورهایی هستیم که چرخه فناوری فضایی داریم.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه کشف اسرار خلقت یکی از برنامه‌ها برای رونق اقتصادی است یادآور شد: امروزه گردشگری بین شهری و بین کشوری را تجربه کرده‌ایم اما تجربه گردشگری بین سیاره‌ای اولویت فعلی برخی از کشورهاست و چندین شرکت نیز سرمایه‌گذاری در این حوزه را آغاز کرده‌اند.

براری با اشاره به اینکه در برخی از کشورها پارک‌های فضایی بازدید کننده‌های قابل توجهی دارند، گفت: کشور ما به واسطه پهناور بودن آسمان بسیار جذابی دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه هر شب در آسمان‌ رویدادهای فراوانی صورت می‌گیرد و در جهان سعی می‌شود که با استفاده از شبکه جهانی اینترنت اتفاقات آسمان در دسترس عموم قرار گیرد.

رئیس سازمان فضایی ایران یادآور شد: خوارزمی ۱۲۰۰ سال پیش دقیق‌ترین نقشه جهان را ترسیم کرد. ابوریحان و خیام نیز در حوزه نجوم دستاوردهای فراوانی داشتند در حالیکه در کشورهای اطراف ممکن است به اندازه انگشتان دست منجم وجود نداشته باشد و ما می‌خواهیم بستری که در کشور وجود دارد را تبدیل به فرصتی برای رونق صنعت گردشگری کنیم.

براری با بیان اینکه در کشور مکان‌هایی وجود دارد که شبیه به سیارات دیگر است، گفت: مثلا تپه مریخی دامغان، کوه‌های مریخی چابهار، دریای ستارگان قشم و یا گذر پریان کرمان فرصت بسیار مناسبی برای رونق گردشگری فضاپایه است. این در حالیست که کشورهای اطراف این تپه‌ها را به شکل مصنوعی برای جذب گردشگر ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: شبیه سازی منظومه شمسی و ویژگی‌های فضا در آسمان از دیگر کارهایی است که برای رونق گردشگری فضاپایه می‌توان انجام داد.

براری با اشاره به دستاوردهای برخی کشورها و تلاش آنان برای ایجاد هتل‌های فضایی گفت: در برخی کشورها با فراهم آوردن امکان بی وزنی روی زمین تجربه قرار داشتن در فضا را برای گردشگران ایجاد می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک دانشگاه علم و فرهنگ اهدافمان در حوزه توسعه گردشگری فضاپایه را تحقق ببخشیم و اقتصاد گردشگری فضاپایه را رونق دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      براری خان راست میگه ...در بقیه اقتصاد ها توپیم فقط اقتصاد گردشگریمون ضعیفه ...براری خان

    • بدون نام

      برارم اشکال نداره و خودت را ناراحت نکن در تمامی زمینه ها منجمله فساد در دنیا اول هستیم حالا ی مورد را میشه چشم پوشی کرد

    • کامران

      عزیزه دلم شما از همه چیز عقب افتاده ای ،،گردشگرایی که میان ایران همشون مورد دستبرد قرار گرفتن،،گردشگر دوچرخه سوار چینی تو شمال دوچرخشو دزدیدن،اون یکی تو مشهد پول و پاسپورت شو،تو تهران به اون زن بدبخت تجاوز شد،شما مال این حرفها نیستید همون بهتر که عقب باشید

    • بدون نام

      باز که سنتی رو با صنعتی قاطی کردی جونم.

    • بدون نام

      در چی جلو افتادیم که در این یکی عقب ماندیم

    • بدون نام

      فقط یه مشت پیر و پاتال میان ایران که زیاد هم خرج نمیکنن

    • بدون نام

      یارو مگه اسکوله بیاد ایران حجاب زورکی و عدم امکانات ونبود توالت و هزار نداشته دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج