جاباما
۷۸۴۱۵۴
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

برق پرمصرف‌ها از کی گران می‌شود؟

مدتی است که زمزمه افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف از سوی دولت و مجلس مطرح شده و علی‌رغم اینکه قرار بود تاکنون تعیین تکلیف شود، هنوز به نتیجه نرسیده و منتظر اخذ مجوزهای لازم است.

خبرگزاری ایسنا: مدتی است که زمزمه افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف از سوی دولت و مجلس مطرح شده و علی‌رغم اینکه قرار بود تاکنون تعیین تکلیف شود، هنوز به نتیجه نرسیده و منتظر اخذ مجوزهای لازم است.

چندی پیش موضوع افزایش تعرفه برق از سوی وزارت نیرو به مجلس پیشنهاد شد و در حال حاضر نیز این مساله در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال نقد و بررسی است تا بر اساس گفته‌های سخنگوی صنعت برق، پرمصرف‌ها از ترس میزان جریمه مجبور به اعمال مدیریت مصرف برق شوند.

در همین رابطه رضا اردکانیان - وزیر نیرو - چندی پیش اعلام کرد که تعرفه مناسبی برای پرمصرف‌های آب و برق به دولت ارائه می‌کنیم؛ چراکه حدود ۸۰ درصد مصرف‌کنندگان برق در حد الگوی تعریف شده یا زیر آن مصرف می‌کنند و هیچ مشکلی ندارند ولی درهمین شرایط پرمصرف‌هایی داریم که نباید از تعرفه‌های پایین برخوردار باشند؛ بنابراین اصلاح قیمت به عنوان یک ابزار برای اصلاح روند پرمصرف‌ها کمک‌کننده خواهد بود.

وی درباره اهمیت اصلاح قیمت گفت: قیمت‌ها در بخش آب و برق باید اصلاح شوند و با توجه به اعلام سازمان حسابرسی و برنامه و بودجه که ناظر بر وزارت نیرو هستند، قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق را ۱۰۰ تومان عنوان کردند که این عدد به نسبت آنچه در نظر وزارت نیرو قرار دارد، بسیار متفاوت است اما ما موظف به قبول این عدد هستیم.

او ادامه داد: در این شرایط لازم است فاصله قیمت تمام‌شده و قیمت تکلیفی پر شود که در این مواقع دو مساله اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. مساله اول موضوع مدیریت مصرف است، چراکه در حال حاضر دست‌اندرکاران صنعت برق می‌دانند که وضعیت ذخیره برق در حالت سر به سر قرار دارد. در این شرایط هر اتفاقی می‌تواند حاصل شود، بنابراین هرچه زودتر باید سرمایه‌گذاری‌های لازم در این مسیر اتفاق افتد.

وزیر نیرو تاکید کرد: علاوه بر این مسائل در سال‌های قبل تکلیف قانونی دیگری بر دوش صنعت برق گذاشته شد و مبالغی از درآمدهای حاصل از این صنعت توسط دولت برداشته می‌شود، لذا از این حیث نیز لازم است بر مساله اصلاح قیمت توجه شود.

در این باره هم‌چنین همایون حائری - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی - با اشاره به برنامه دولت برای افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف نیز اظهار کرد: در حال حاضر مشغول اخذ مجوزهای لازم برای انجام این کار هستیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر این طرح را اجرایی کنیم.

وی با تاکید به این مساله که در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت برق در دستور کار دولت قرار ندارد، اما بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده، برای مشترکان پرمصرف جریمه در نظر گرفته‌ایم، گفت: یکی از راهکارهای مدیریت مصرف کنترل مشترکان پرمصرف است که برای این مهم برنامه جریمه مشترکان پرمصرف در دستور کار قرار گرفته است.

علی رغم اینکه قرار بود نهایتا این مساله تا مهرماه تعیین تکلیف شود اما هنوز خبری از تصمیم قطعی در این باره نیست و باتوجه به شرایطی که امسال در حوزه خاموشی‌ها پشت سر گذاشتیم، انتظار می‌رود که نگاه ویژه‌تری به این موضوع شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه همه پر مصرف ها خودشون داخل دولتن وگرنه مردم عامی که کم مصرفن حالا سخت نگرین از همین قشر ضعیف شروع کنید تا ببینم چی میشه

      پاسخ ها

      • فلاحتی

        عوضیه هیچ وقت طرح تشویقی اعلام نمیکنن
        بلفرض مشترکین کم مصرف معاف بشن

        اما فقط بدنبال مشترکین پر مصرف هیتن که جریمه کنن

        جایزه و تشویق حرام است

        فقط زیاد مصرف کردن عشقست جریمه

        فقط تمام تلاشسون این هست که در یک کلمه

        بچاپن

    • بدون نام

      من پر مصرف کار ندارم ولی چرا توخون انسایتشون گرانی وبه سوی ارزانی نمیرن ازصبح فقط دروغ تحویل مرذم میدن بسته دیگه

    • رحیم

      کلا میخوان مردم رو تو گونی کنن بابا بخدا تحمل گرونی هیچی رو نداریم نه برق نه بنزین نه گاز نه گازایل و نه نان دیگه گیر ندین تورو خدا اه .

    • محسن

      این چه متنی هست نوشتین شما طرف دار گرانی هستین حتما؟ نگران اینی که برق ارزان هست افرین بابا طرف دار مردم

    • برق ما عراق سوریه رایگان استفاده کنندمابدبخت ها جندبرابربدهیم اخرانها برادو ما هستنند البته درکرفناری

      :-)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج