۷۸۴۱۷۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مقایسه آماده‌سازی ما و رقبا برای جام ملت‌ها

در فرصت پیش آمده برای بازی‌های ملی در تقویم فیفا، تیم‌های ملی آسیایی بازی‌های تدارکاتی بسیار خوب و مفیدی را در دستور کار خود قرار دادند و جهش خوبی به سمت جام ملت‌های آسیا داشتند.

فرهیختگان: در فرصت پیش آمده برای بازی‌های ملی در تقویم فیفا، تیم‌های ملی آسیایی بازی‌های تدارکاتی بسیار خوب و مفیدی را در دستور کار خود قرار دادند و جهش خوبی به سمت جام ملت‌های آسیا داشتند. مدت‌هاست که کارشناسان شکی در اهمیت بازی‌های تدارکاتی ندارند، دیگر همه اهالی فوتبال به خوبی می‌دانند که بازی‌های تدارکاتی و اردوهای استاندارد حداقل نیمی از مسیر موفقیت تیم ملی یک کشور محسوب می‌شوند.

ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا خیز برداشته و پس از درخششی که در جام‌جهانی در حد بضاعت خود داشته اینک فقط به قهرمانی در قاره کهن فکر می‌کند. در چنین شرایطی خیلی مهم است که خود را به درستی و در یک فضای منطقی با رقبای اصلی خود مقایسه کنیم.

مقایسه‌ای منطقی برای بهتر شدن اوضاع نه برای سیاه‌نمایی و انتقاد بیهوده از فدراسیون فوتبالی که در فضای مه‌آلود تحریم‌ها، بهانه خوبی برای عدم تعهد به مسئولیت خود پیدا کرده است.

قصه چیپس و پفک

یکی از این رقبای بزرگ تیم ملی، عربستان سعودی است که اخیرا در روزی که تیم ملی ایران بازی تدارکاتی نداشت، مقابل تیم ملی برزیل قرار گرفت و هر چند شکست خورد اما تجربه بزرگی را در کارنامه ملی خود ثبت کرد و یک محک جدی خورد. این البته همه ماجرا نبود، ستارگانی مثل نیمار در بازی برابر عربستان، مقابل لوگوی حامیان مالی عکس گرفتند و در این میان فدراسیون فوتبال عربستان موفق به درآمدزایی قابل توجهی شد.

سلسائو در شبی که موقعیت‌های خوبی را در خانه عربستان از دست داد، در نهایت با دو گل گابریل ژسوس و الکس ساندرو در لحظات پایانی نیمه اول و نیمه دوم موفق به شکست حریف آسیایی خود شد.

قرار نیست رقبای خود را به صورت غیرمنطقی تحلیل کنیم اما وقتی تیم ملی عربستان پنج متخصص تغذیه از فرانسه استخدام می‌کند تا تغذیه بازیکنان، کادر فنی و حتی کارمندان فدراسیون فوتبال عربستان را زیر ذره‌بین بگیرند، پذیرایی با پفک و چیپس از کی‌روش در روزی که بازی تدارکاتی نداریم، اهالی رسانه و دلسوزان فوتبال ملی را آزار می‌دهد.

واکنش رسانه‌های آسیایی

نشریه «الجزیره اسپورت» در گزارشی از بازی‌های ملی روز جمعه نوشته است: «برای عربستان فرصت خوبی بود، عراق نیز بازی تدارکاتی جالبی را تجربه کرد، آرژانتین به راحتی پیروز نشد و فشار زیادی را لااقل در نیمه دوم متحمل شد. کره جنوبی نیز در همین روز برابر اروگوئه به بهترین شکل ممکن محک خورد و به یک پیروزی بزرگ دست یافت ایران اما بازی تدارکاتی نداشت!»

نویسنده «الجزیره اسپورت» البته از ناتوانی مدیریت در برگزاری بازی تدارکاتی بی‌خبر بود و بنا را بر این گذاشت که کادر فنی صلاح دانسته فعلا تمرین کند اما بازی تدارکاتی بعدی ما برابر بولیوی است، تیمی که نمی‌توان به‌راحتی از آن به‌عنوان یک حریف تدارکاتی خوب یاد کرد. اعضای این تیم بلافاصله بعد از بازی میانمار به سمت تهران حرکت می‌کنند. البته برخی از اعضای این تیم از میانمار به بولیوی برمی‌گردند که نفرات جدا شده جزء کادر مدیریتی تیم هستند.

نشریه «ژاپن تایمز» نیز در گزارش مفصل خود از وضعیت بازی‌های ملی آسیایی‌ها نوشته است: «تیم‌های آسیایی به یکدیگر نزدیک شده‌اند و همه آنها مدعی قهرمانی هستند.

در چنین شرایطی بازی‌های تدارکاتی حیاتی به نظر می‌رسند. باید نگران رشد کره جنوبی باشیم. در غرب آسیا نیز تیم‌های قطر و عربستان بازی‌ها و اردوهای تدارکاتی خوبی را تجربه می‌کنند و تقویم آنها نیز پر از اتفاقات خوب و حرفه‌ای است.»

طنز تلخ

صحبت‌های سرمربی بولیوی نیز بازتاب جالب توجهی در رسانه‌های آمریکای جنوبی داشته است. نشریه «لا اسپورتیکا» معتقد است بازی با ایران سودی برای بولیوی ندارد و طنز تلخ ماجرا اینکه همین حس را اهالی فوتبال ایران نسبت به بولیوی دارند.

سزار فاریاس، سرمربی تیم ملی فوتبال بولیوی بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی۲۰۱۸ روسیه ازجمله ایران را مهم دانسته و گفته است: «ما پیش از این با آمریکا، عربستان و کره‌جنوبی بازی کردیم. اکنون نیز به مصاف میانمار و ایران می‌رویم.»

تیم ملی فوتبال بولیوی سه‌شنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران نبرد دوستانه‌ای با شاگردان کارلوس کی‌روش خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج