جاباما
۷۸۴۲۴۱
۲۷۹ نظر
۵۰۰۷
۲۷۹ نظر
۵۰۰۷
پ

روحانی: می‌دانم مردم چه می‌کِشند

رئیس‌جمهور گفت: نمی‌خواهم بگویم امروز مردم ما مشکل ندارند، شما ممکن است، قیمت اجناس را هر زمانی که به فروشگاه می‌روید چک کنید، اما من به عنوان رئیس جمهور هر روز لیست قیمت اجناس را می‌بینم و می‌دانم وضع زندگی مردم چگونه است مخصوصاً آن‌هایی که حقوق ثابت دارند. اما آیا ما باید در برابر مشکلات و شرایط جدید تسلیم بشویم و یا باید به همدیگر امید بدهیم و به یکدیگر کمک کنیم.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه تهران با بیان این‌که «این مراسم به عنوان احترام و کرنش در برابر علم، دانش، پژوهش و فناوری است و مخاطب این کرنش اساتید و دانشجویان عزیز ما هستند» در بخشی از سخنان خود اظهار کرد:‌ علت موفقیت‌ها در دولت یازدهم‌ از امید به آینده شروع شد و دیدگاه مردم نسبت به آینده بود.

که جامعه را در مسیر قرار داد. در سال ۹۲ که بنده انتخاب شده بودم و دو ماه بعد دولت تشکیل می‌شد به محض انتخاب دلار کاهش یافت . بازار آرام گرفت و امیدها بالا در حالی که ما هنوز کاری نکرده بودیم.

روحانی: می‌دانم مردم چه می‌کِشند

رئیس جمهور همچنین بیان کرد:‌از سال 92 دانشگاهها می‌توانستند مراسم 16 آذر داشته باشند . نقد کنند و حرف بزنند. البته برای یک انسان ممکن است از نظر عاطفی پذیرش انتقاد زیاد سخت باشد. هم نقد بیش از حد می‌تواند مفید نباشد و هم این که به حد بودن نقد مفیدو لازم است.

وی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات نقد به اندازه بسیار مفید است و نقد بیش از حد همان مثال نمک است که اگر به اندازه باشد لازم و اگر به اندازه نباشد بی‌مزه و زیاد هم باشد نمی‌توان آن را خورد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دانشگاه می تواند مبدا تحولات و مظهر اقتدار باشد، اظهارداشت: دانشگاه نقش مهمی در علم، فرهنگ، جامعه پذیری نسل جوان، انضباط، قانون مداری و مهارت آموزی دارد.

وی از دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه کهن، قدیمی و برتر نام برد و بااشاره به جلسه اخیر دادگاه لاهه برای رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا افزود: در همین دادگاه اخیر لاهه برخی چهره‌ها، از همین دانشگاه تهران بودند و یکی از افرادی که به وکالت از ایران در آن جلسه سخن می گفت جزو همکلاسی‌های ما در دوران دانشجویی در دانشکده حقوق بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه همانطور که امام(ره) فرمود می‌تواند مبدأ تحولات باشد و دانشگاه می‌تواند مظهر اقتدار باشد همانگونه که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرد.

روحانی با اشاره به حضور و نقش‌آفرینی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در عمده مدیریت‌های جامعه ، نقش دانشگاه را برای آینده جامعه و مدیریت آینده کشور بسیار مهم برشمرد و گفت: اگر امروز نقصی از مدیران گرفته می‌شود و نقد واردی مطرح می‌شود، باید بپذیریم به نوعی نقد بر دانشگاه هم هست؛ چراکه این‌ها در همین مرکز تربیت شده‌اند و دانش آموخته‌اند.

روحانی واژگان دانشجو و استاد را دو واژه بسیار قشنگ، زیبا و غرور آفرین در دانشگاه ذکر کرد و با تاکید بر اهمیت نقش امید در موفقیت و توسعه روزافزون کشور اظهارداشت: علت موفقیت‌هایمان در دولت یازدهم، کجا بود؟ از امید به آینده شروع شد و دیدگاه مردم نسبت به آینده بود که جامعه ما را در مسیر جدیدی قرار داد.

وی افزود: در سال 92 انتخاب شده بودم و 2 ماه بعد بنا بود دولت تشکیل دهیم به محض انتخاب قیمت دلار کاهش یافت، بازار آرام شد و امیدها افزایش یافت. در آن دوره ما هنوز کاری نکرده بودیم و دولت فعالیت خود را آغاز نکرده بود اما مردم به آینده بهتر، به تعامل بیشتر با جهان، آرامش بیشتر و فضای امن‌تر و نه امنیتی‌تر، امیدوار شده بودند.

وی افزود : هنرپیشه سینما، کارگردان و نویسنده کتاب همه امیدوار شده بودند و می‌دانستند که برای گرفتن مجوز خیلی معطل نمی‌شوند. دانشجو هم امیدوار شده بود چون می‌دانست از سال 92، دیگر در 16 آذر آزاد است و همه دانشگاه‌ها می‌توانند مراسم 16 آذر داشته باشندو می‌توانند حرف بزنند و نقد کنند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: گاهی وقت‌ها ممکن است از لحاظ عاطفی پذیرش انتقاد برای انسان ، زیاد سخت باشد. من هم وقتی در روزنامه ها و فضای مجازی، 10 الی 15 انتقاد می‌خوانم می‌گویم امروز بس است، کنار می‌گذارم. چون هم وقت بیشتر ندارم و هم نقد بیش از حد می‌تواند مفید نباشد اما نقد به اندازه ، هم مفید و هم لازم است.

وی گفت: یک مطلبی در بیان روایی داریم که ممکن است برای جامعه بزرگ به نوع دیگری معنا کنیم و آن اینکه « اگر کسی برادر مؤمنش را در فضای دوستانه دو نفری نصیحت‌ بکند، به او زینت داده، و مشکلش را حل کرده است اما اگر همین نقد را در یک جمع عمومی بگوید، نگران، ناراحت و شرمسارش کرده است».در زندگی جمعی، خانوادگی، اجتماعی هم اینچنین است. در زمینه دولت و حکومت هم می‌تواند تا حدودی صادق باشد.

وی خاطرنشان کرد: الان اساتیدی در کشور داریم که از لحاظ اقتصادی، مقاله می‌نویسند، مصاحبه و نقد می‌کنند، عده‌ای از اساتید هم داریم که اصلا ً‌ندیدم مصاحبه کنند و در روزنامه حرف بزنند ولی مرتب برای من نامه می‌نویسند. این تأثیرگذارتر است. استادی که در بحث اقتصادی نقد دارد،‌برای من مستقیم نامه می‌نویسد من هم به دقت می‌خوانم و پیام تشکر برایش می‌فرستم. می‌گویم نامه شما رسید، خواندم، متشکرم. یکی هم مصاحبه می‌کند آن را هم می‌شنوم، گاهی وقت‌ها نقد به اندازه بسیار مفید است، نقد بیش از حد مثالش همان نمک است. نمک طعام به اندازه باشد لازم است، و اگرزیاد باشد، نمی‌شود غذا را خورد.

روحانی با بیان این‌که «دانشگاه‌ها باید نقاد و پرسشگر باشند و باید دولت را نقد کنند»،تصریح کرد: هیچ تردیدی در این بحث وجود ندارد. البته خواهش من این است که این نقادی و پرسشگری با اطلاعات کافی باشد. فردا عده‌ای از اساتید اقتصادی را دعوت کردم رو در رو با آنها بنشینم و صحبت کنم. برخی از آنها به صورت نامه سرگشاده و بعضی‌ها به صورت نامه خصوصی برای من نامه نوشتند. حرف‌هایی دارم با آنها مستقیم مطرح می کنم.

وی افزود: وقتی موضوعی را نقد می‌کنیم، باید شرایط کشور را دقیقاً بدانیم . وقتی دستور ورزش به فردی می‌دهید، به سلامت و سن طرف هم نگاه می‌کنید، در چه سنی و شرایطی است به همه نمی‌شود یک نسخه ورزش یکسانی داد. شرایط کشور، شرایط یکسانی نیست. ما باید در این شرایط ببینیم چه کار باید بکنیم و راه حل چیست؟ نه در یک شرایط ایده‌آل.

وی با طرح این سوال که چه چیزی باعث شد در دولت یازدهم پیشرفت کردیم و امید مردم به آینده افزایش یافت؟اظهارداشت: به نظر من کلید اصلی موفقیت دولت یازدهم امید مردم بود. مردم فضا را روشن می‌دیدند و شاهد بودند که هر روز گره‌ای گشوده می‌شود. افضل اعمال امت ، انتظار الفرج است و پیامبر فرمود بهترین عمل، امید به گشایش‌هاست. معنی عام انتظار فرج یعنی بدانیم گره‌ها باز می‌شود و بن‌بست‌ها از بین می‌رود. این انتظار فرج است. یعنی ما مرتب نسبت به آینده خودمان، امیدوار باشیم. اگر انتظار یُسر باشد، خود این انتظار آسانی و یُسر را می‌آفریند و اگر انتظار عُسر باشد، خودش عُسر می‌آفریند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر یک پزشکی به مریض که می‌رسد به او بگوید، خیلی دیر آمدی، اوضاعت خیلی بد است و دعا کن. این مریض که کارش تمام است اما اگر دکتر به همان مریض بگوید چرا ناراحت هستی چیزی نیست، خیلی ها از این بیماری‌ داشتند و نجات پیدا کردند، کمی سخت است اما بهتر می شوی و نگران نباش،‌من در کنارت هستم.

حال این مریض اصلاً قبل از نسخه، دارو و درمان 20 درصد خوب می‌شود. بعضی‌ها می‌گویند گفتار درمانی نکنید، ولی امید درمانی درست است. گفتار درمانی خیلی مؤثر نیست اما امید درمانی به طرف می‌گوید تو مشکلی نداری، تو زنده هستی و مشکلت حل می‌شود.

وی با بیان این‌که «امروز در جامعه‌مان نیاز به تقویت امید به فردا داریم»، اظهار کرد: نمی‌خواهم بگویم امروز مردم ما مشکل ندارند، شما ممکن است، قیمت اجناس را هر زمانی که به فروشگاه می‌روید چک کنید اما من به عنوان رئیس جمهور هر روز لیست قیمت اجناس را می‌بینم و می‌دانم وضع زندگی مردم چگونه است مخصوصاً آنهایی که حقوق ثابت دارند. اما آیا ما باید در برابر مشکلات و شرایط جدید تسلیم بشویم و یا باید به همدیگر امید بدهیم و به یکدیگر کمک کنیم.

وی با تاکید بر این‌که «ما از این دوره عبور خواهیم کرد» ، گفت: اما باید از این مسیر و برای رسیدن به آینده و روزهای بهتر ، امیدوارانه و از ساده ترین و کم هزینه ترین راه عبور کنیم. ناامیدی و ناامید کردن مشکلات را حل نمی کند . یک وقتی ما می‌خواهیم انکار کنیم و بگوییم مشکلی نیست، این بد است و نباید مشکل را انکار کنیم. مشکل وجود دارد اما اینکه بگوییم مشکل حل نمی‌شود، این درست نیست. می‌خواهیم بگوییم آینده بدتر می‌شود، ممکن است آینده کوتاه‌مدت بدتر شود، ولی آینده بلندمدت حتماً بهتر می‌َشود، چرا بهتر نشود. چرا نتوانیم از مشکلات عبور کنیم؟

روحانی با طرح این پرسش که «دلایل امیدوار کننده برای وضعیتی بهتر در آینده چیست؟»، گفت: در تاریخ آمریکا طی 40 سال گذشته ، کینه‌توزتر از تیم فعلی دولت آمریکا نسبت به ایران، ایرانی، نظام جمهوری اسلامی شکل نگرفته بود.دشمنی‌ها بوده اما یک نفر بوده و بقیه در دشمنی متوسط بودند اما الان در کاخ سفید بدترین ها دور هم جمع شده‌اند.

وی با تشریح اهداف گردانندگان کاخ سفید علیه ایران اسلامی اظهار کرد: آن‌ها کار خود را با یک جنگ روانی شروع کردند و جنگ اقتصادی به عنوان هدف میان‌مدت آن‌هاست. جنگ برای موضوع کارآمدی نظام، هدف سوم و مشروعیت‌زدایی از نظام هدف نهایی آنها است. آن تغییر رژیمی را که سخن می‌گویند با مشروعیت‌زدایی دنبال می کنند که این مشروعیت زدایی را با جنگ روانی ، اقتصادی و موضوع کارآمدی پی می‌گیرند.

وی با تاکید بر این‌که «ایران اسلامی و ملت بزرگ ایران از همه این توطئه ها با وحدت ، اتحاد و یکپارچگی عبور خواهد کرد»، گفت: در خیلی از جاها می‌توانیم آمریکا را شکست دهیم. یک کسی ممکن است بگوید چرا شعار می‌دهید و شما به عنوان یک کشور در حال رشد و توسعه چگونه می خواهید آمریکای ابرقدرت را با این همه نفوذ اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی در دنیا ، شکست دهید؟

رییس‌جمهور با طرح این پرسش که «آیا آمریکا به لحاظ سیاسی در برابر جمهوری اسلامی ایران در این چند ماه و طبق قضاوت‌های جهانی ، شکست خورده یا پیروز بوده است؟»، افزود: هیچ‌کس در دنیا به جز چند کشور معدود نیست که بگوید تصمیم آمریکا برای خروج از برجام، درست بوده است. حتی آنهایی که خیلی احتیاط می‌کنند اظهار تأسف می‌کنند، آن‌هایی که صریح‌تر حرف می‌زنند می‌گویند آمریکا اشتباه کرده و آن‌هایی که صریح‌تر حرف می‌زنند می‌گویند کار خلاف قانون انجام داده و برخلاف مقررات حرکت‌کرده است.

وی افزود: جلسه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل و نطق‌ها و سخنرانی‌ها را دیدید و شنیدید. آقای ترامپ حتی برای ضربه زدن به ایران و تایید سیاست‌هایش ، جلسه شورای امنیت را به ریاست خود برگزار کرد اما چه پاسخی دریافت کرد. همه 14 عضو دیگر در شورای امنیت سازمان ملل از برجام تعریف کردند.

وی ادامه داد: آقایی که به اصطلاح و به ظاهر میزبان سازمان ملل است و به همه سرانی که می‌خواهند وارد نیویورک بشوند، ویزا می‌دهد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت هم است، اما دست خالی از شورای امنیت بیرون می‌آید و نتوانست به نتیجه برسد. چرا؟ حقانیت ما در این مسأله و تدبیر ما در این مسأله ما را پیروز کرده است.

روحانی گفت: روزی که آمریکا از برجام خارج شده بود، توقع آمریکایی‌ها این بود که یک ساعت بعد یا حداکثر فردا صبح به وقت خودمان ما هم اعلام کنیم که از برجام خارج می شویم. نتیجه چه می‌شد؟ بلافاصله پرونده به شورای امنیت برمی‌گشت. تحریم بین‌المللی علیه ما شروع می‌شد، همه قطعنامه‌ها علیه ایران سر جای اول خودش برمی‌گشت و ما در دنیا تنها می‌شدیم و همه طرفدار آمریکا می‌شدند.

نظام جمهوری اسلامی ایران تدبیر کرد و عجله نکرد. بدون عجله و بدون دستپاچگی گفت من مهلت چند هفته‌ای می‌دهم ببینم بقیه چه می‌کنند آن چند هفته تا حالا هنوز ادامه دارد. ضرر کردیم؟ هر وقت بخواهیم از برجام خارج شویم، خارج می‌شویم. این مشکلی ندارد. خارج شدن مثل خراب کردن یک دیوار است به راحتی می‌شود خرابش کرد، ساختن سخت است. خراب کردن مشکل ندارد.

وی خاطرنشان کرد: می‌گویند چرا از برجام خارج نشدید در حالی‌که برای خروج مشکلی وجود ندارد هر وقت می‌توان از آن خارج شد اما اینکه منفعت شما و منفعت کشور در کدام است مهم است. ماندن یا نماندن برجام مهم نیست منافع ملی، امنیت ملی و مصالح ملی مهم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علت موفقیت دولت یازدهم؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

      • بی نام

        ایشان اهل مزاح هستند

      • محمد

        میدونه و خودشه زده به اون راه

      • مهلا

        دشمن؟؟؟؟ کاخ سفید ؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        نمی‌دانید آحسن

      • کارشناس

        دروغ میگی!
        نه میدونی مردم چی میکشن و چه میکنند توی این اوضاع
        نه میدونی خودت چیکار میکنی!
        الآن بیشتر از پنجساله اختیار اقتصاد مملکت دستته اما اصلن نمیدونی چه کردی؟
        خدا لعنت کنه کسی را که پارسال مردم را از دلار پنجهزار تومنی احتمالی دورهء رییسی ترسوند اما خودشون ....
        چی بگم آخه لعنت بر شیطان

      • بدون نام

        آقای روحانی شما برای اینکه توی ترافیک نباشی یک ساعت دیر تر به سر کار و یک ساعت زودتر به خانه میروی چطور میخوای دردهای مردم را بدانی

      • ایرانیان فریب خورده

        شما هررگز نخواهی فهمید شرمندگی یک پدر و در مقابل همسر وفرزندان گرسنه اش متاسفیییم برای خودمون که مملکت دسته گلمون رو دادیم بدست شماها وبعداز چهل سال کشور سوخته تحویلمون دادید البته فقط روحانی مقصر نیست از بالا تا پایین در این چهل سال
        مقصر هستن

      • محمد

        فقط یه استیکر خنده اینجا جاش کم بود. متاسفانه نظرتون یه طنز تلخی داشت که کامنتتون رو جالب کرده بود

      • والنسیا

        حرفهای قشنگ میزنی
        به دلم داری چنگ میزنی
        خدا رحمت کنه پدرومادر احمدی نژاد را صدبرابر از تو بهتر بود
        بیچاره احمدی نژاد برای مردم خیلی خدمت کرد اما دارودسته رفسنجانی و خاتمی کام مردم با تحریمهای درخواستی تلخ کردن حالا همون بلا رو تو سر مردم آوردی
        واقعا خلف صالح اونایی

      • ترسو

        به به ! مثل اينكه ايشونم صداي انقلاب مردم رو شنيدن !!!!! تكرارِ مكررِ تاريخ ......

      • بدون نام

        میدونی پس چرا هیچ نمیکنی

      • بدون نام

        مردم غصه میخورن، غصه، الهی خدا از باعث و بانی هاش نگذره، آمین یا رب العالمین.....

      • ح

        آقای روحانی واقعا میدانی با یک میلیون حقوق چطور می شود زندگی کرد آیا واقعا میدانید قیمت کالاهای اساسی 4برابر شده آیا همانطور که فرمودید این وزرا قبل مدیر بوده اند آیا واقعا شما به این عزیزان مدیر میگویید .آری این آقایون مدیر هستند که حاضرند برای چند صباح بیشتر 600میلیون به تامین اجتماعی بدهد و آن جانبازی که برای رضای خدا به جبهه رفته حال تصمیم به افزایش درصد جانبازی بگیرد.
        آیا واقعا از احوال مردم با خبر هستید یا فقط شعار میدهید
        آیا مسله مهم کشور آمریکاست که باید تمام بدبختیها و ناتوانی مدیران به گردن آنها انداخته شود
        آقای روحانی خدارا شکر کشورمان آنقدر منابع و امکانات دارد که اگر از جوانان با انگیزه در پستهای مدیریتی و وزارت استفاده کنید خیلی بهتر از این پیر مردان مغرور مدیریت خواهند کرد

      • بدون نام

        ازدولتی که تمام هنرش ساخت ساختمانهای بدون استفاده و نصب تابلو امید روشه دیگه چه انتظاری می شه داشت؟ 20نفر دور هم جمع شدن و خوش و خرم صبحانه کاری با هم میخورن و به ریش ملت میخندن.آخه کی دیده سخنگوی دولت که تنها هنرش گول زدن مردم با حرفه یهو وزیر بشه.دولت شده مثل تیم والیبال که پستهارو چرخشی عوض میکنن. مطمئناً وقتی هم که فرصتشون تموم شه میگن ما میخاستیم از بالا نگذاشتن. اونوقت یکی نیست به این آقایون بگه میدونید استعفا یعنی چی؟

    • بدون نام

      چقدتوباهوشی بعداز6سال فهمیدی مردم ازدست وکابینه بی لیاقتت چی میکشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط این شش سال نیست چهل ساله که داریم رنج میکشیم

      • بدون نام

        ازکجافهمید من چی میکشم...

    • بدون نام

      مردم چی می کشن؟

      پاسخ ها

      • پرهام

        فقط آه میکشند

      • بدون نام

        :))))) سیگار می کشن

      • بدون نام

        مواد مخدر سنتی و صنعتی هم ایضا:)

      • بی نام

        آه
        حالا کی گریبان این حضرات را‌بگیرد خدا داند

    • بدون نام

      ما شرمنده هستیم اقای روحانی که رای دادیم به شما

      پاسخ ها

      • ایرانی

        امثال شما چقدر بد از رای باید پشیمان باشند نه یک بار نه دو بار نه سه بار مهم همان از اشتباه اولی باید درس گرفت نه اینکه ادامه داد، مردم ما ایران واقعا مردمی خوب و نجیب بود حالا چه بر سر شأن آمده

    • .

      .دونستنت ب چه درد ما میخوره

    • کریمی

      میدونی چرا عمل نمیکنی بعداز مردن مردم عمل میکنی یا میخوای مردم بریزن خیابان آنوقت عمل میکنی اگر واقعا کاری از دستت نمیاید لطفا برو کنار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم که بریزن خیابان باز همون اش وهمون کاسه اصلا حاضر به مذاکره نیستن خودش شده تماشاچی خب وقتی میگی خبردارم جلو را بگیر دیگه فقط رفاه خارج براشون مهمه ادم به فکر سود تجارت نمیشه که

    • بدون نام

      منم میدانم
      اکثر جوانها سیگار میکشند
      پدران حسرت
      مادران افسوس

      پاسخ ها

      • محمد

        شعر نوی قابل تاملی بود

      • بدون نام

        لایک به وجودت و حرفت

      • بدون نام

        البته حسرت و افسوس کشیدنی نیست، خوردنیه

    • بدون نام

      تازه فهمیده ملت چی میکشن

    • حمید وفا

      اع میدونی !!میخوای نمره بدی !!

    • بدون نام

      علی برکت الآ خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما الان مشگلمون چیه با امریکا دوران ایده پردازی علیه استمار تموم شده همین ویتنام یه زمانی بدتربن جنگ هار کرد اخرش چی شد

      • م م

        عامو بشین بزار باد بیاد

    • سید

      اگر میدونستی اینجوری کار و رفتار نمیکردی

    • بدون نام

      همه حرفهاش یه طرف علت موفقت دولت یازدهم هم یک طرف خخخخخ البته آره توی خراب کاری که هدفتون بود موفق بودین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگه در دولت یازدهم موفق بود
        اما در دولت دوازدهم مردم را به خاک سیاه نشاند

    • mmm

      آفرین خسته نباشی

    • منصور محزون

      هیچی نمیدونی،،،یا خودتو زدی به ندونستن آقای رئیس جمهور ،،،مردم دارن زجه میزنن،،،دارم له میشن،،،تو وسط دریا داریم از بی آبی میمیریم،،،چی رو میدونین؟؟برین زندگی مردم رو ببینین؟؟حالمون از زندگی کردن بهم میخوره،،،بجای دونستن کاری بکنین شعار ندین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تورو قسم به همون اعتقادی که داری فکری به حال بیکاران ومستاجران ابرو دار میهنت باش. معمار مستاجر وبیکار

      • محمد

        اگر خواب دیده بودم رای نمی دادم مشت وزیری بیسواد وبی معلومات کمرملت زیربارگرانی و بدبختی خورد شد من ۳فرزنددارم که خانه وزن وزندگی ازکجابیارم یه حقوق بازنشستگی خدابداددلمان برسد

    • جلیل

      خدارشکر که دانستی!!!!
      خودتم‌میدونی کاری از دستت بر نمیاد!!!

    • رشنو

      استاد .شماکه میدانید مردم چی میکشند .چرا کم بامردم حرف میزنید؟چرا حقوقها را متناسب با تورم وامواج گرانی بالا پایین نمیکنید؟ چرا ارزاق دراختیارطبقات متوسط وضعیف نمیگذارید؟چرا ....

    • ع ش

      منم میدانم تریاک میکشن شیشه میکشن

    • بدون نام

      اقاي روحاني بنده فوق ليسانس كارمند در يك شركت سهامي عام با ماهي 2.500.000 حقوق اين حقوق نه اجاره و نه به خوراك خانوادم ميرسه اموزش و تفريح و چيزاي ديگر بماند براي جبران كمبود درامدم نسبت به مخارج زندگي بايد بروم مسافر كشي يا شغل دوم تا پاسي از شب از طرفي اين موضوع موجب اختلاف خانوادگي شده و زندگيمون و در استانه طلاق رسونده شايد شما بداني كه چه وضعي داريم ولي مسبب اين آسيب ها كيست ؟؟؟ مسيول زندگي من و فروپاشي ان كيست ؟؟؟ اميد و هم دردي دردي از ما دوا نميكنه من صبر كنم زن و بچه صبر نميكنند ؟؟؟
      چرا قول محيا كردن زندگي خوب در اين دنيا و ان دنيا به ما داديد ولي در زندگي اين دنياي ما عاجزيد ....؟؟؟؟؟؟؟؟
      ما كي ميتونيم مثل همه مردم دنيا زندگي كنيم ...؟؟؟؟
      خيلي سوال ها را چرا جواب نميديد ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهیا

    • حسین

      فقط حرف......عمل صفر.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوصد گفته چون نیم کردار نیست

      • بدون نام

        اینا فقط لب ودهنن

    • بدون نام

      چون از جنس مردم هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفاً هرچه زودتر یه کاری بکنید.

      • محمد

        آخه حرف از این چرت تر و خنده دار تر نبود آخه لامصب یه چی بگو بگنجه

    • بدون نام

      شما مگه درد مردم هم میفهمی به خدا میگید اگه شما درک داشتی مدرکود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم تریاک می کشنده‌ای روحانی مگر خبر نداری

    • مونتلا

      کدام موفقیت همش تورم داشتی اون کسانی که به شما رای دادن خدا ازشون نگذره که د از تو نیست و نخواهد بود اگه می دانستی مردم چی میکشند الان وضع مملکت این نبود دلار رو بردید بالا تا کسری بودجه رو درست کنید که از دستتان کند و دلالان سود جو شدن

    • alich

      فقط،بلدی حرف بزنی همین .مردم همون یه ذره امیدم از دست دادن

    • عارف

      تا وقتی تو اون خونه ۴ میلیاردی هستی نمی فهمی باید مث مردم عادی باشی تا همه رو درک کنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولاً خونه 42 میلیاردی، ( نه 4 میلیاردی )، در بهترین منطقه شمال تهران، ثانیاً این 42 میلیارد، قیمت 2 سال پیشه، حالا این ( روحانی ) ، که در بهترین و شیک ترین منزل در بهترین جای شمال تهران، زندگی میکنه ( البته از صدقه سر مردم مظلوم و محروم این مملکت )، و بهترین غذاها و میوه ها در اختیار خودش و خانواده اش هستش، سفرهای خارج از کشور و گردش و تفریح و کلاً یک زندگی لاکچری داره، آیا میفهمه که مردم در چه شرایط سخت و بسیار دشواری زندگی میکنن؟؟ ...

      • بدون نام

        منظورت خونه پنجاه ميلياردی هست ديگه؟ الان آپارتمان ولنجک چهار ميليار هست نه خونه ايشون

    • بدون نام

      موفقیت دولت یازدهم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • مهدی هاشمی

      منظور رئیس جمهور کدام موفقییت دولت یازدهم بود؟

    • مهندس

      حجت خدا و مسلمین! اون لیست اجناس را باید لوله کرد....

    • saeed

      خب که چی یعنی . !!! میخوای بگی کاری از دستت بر نمیاد! فدای سرت .ول کن عمو حسن بهش فکر نکن !!!!!

    • ناشناس

      بخدا اگه بدونی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک

    • علی

      به قول رهبری همه مشکلات داخلی ما راه حل دارند و بن بست نداریم
      از 40 سال پیش آمریکا با ما دشمن بوده و تحریم اقتصادی بوده اینکه الان قیمت ارز و سکه و مسکن و خودرو به صورت وحشتناکی بالا رفته به خاطر کم کاری و ضعف دولته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

    • بدون نام

      اگه میدونستی یه فکری بحالشون میکردی، نه اینکه کاری کنی ک هیچکس امیدی به اینده نداشته باشه .

    • رجب

      حسن، داداش دیگه بگی الان روزه، کسی حرفتو باور نمیکنه.
      انقد با اعصاب ما بازی نکن

    • احمد. د

      آره،حشیش میکشن،تریاک میکشن، شیشه میکشن، ناس میکشن،دیگه چی میکشن؟ جمع کنید بابا.

    • بدون نام

      وجدانن چه موفقیتی .برجام که بی جام شد .fatf ببینیم چی میشه؟

    • بدون نام

      اگه میدونستی حداقل قیمت وسیله های مایحتاج داخلی روپایین میوردی .دلاربخوره توسرمون جنس خارجی بخوره توسرمون ... یه مقداربه مردم برسه بتونن خریدکنن بخداپول کارگرخوردن نداره بدجورگیرمیکنه توگلتون

    • بدون نام

      حرفی ندارم جز اینکه بگم خدا از حق الناس نمیگذره، یجایی باید جواب این مردمو بدی اونوقتی ک دیگه راه فراری نداری و جایی نیست جز در محضر خداوند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

    • Morteza Eftekhari

      مگه روحانی تو این جامعه زندگی نمی کند می گوید قیمت ها را می بینم مگه خرید خانه ریس جمهور مجانی است مگه اقای روحانی حمام نمی رود یا شکر یا روغن نمی خرد تا بداند قیمت شامپو شکر روغن چقدر است نگاه کردن به قیمت با خریدن خیلی فرق می کند

    • نجم الدین

      از بس دروغ شنیدیم دیگه حالمون بهم میخوره

    • بدون نام

      درود بر ریس جمهور ولعنت بر بد خواه ایران

      پاسخ ها

      • ناشناس

        جمله ات تناقض داره باید یکیشو انتخاب کنی

    • آبی تر از آنم که بی رنگ بمانم

      آها منظورش اینه مردم از بیکاری تو خونه نشستند دارند قلیون می کشند

      پاسخ ها

      • ...

        اکثرا دوسیب هزاران دردمیکشن ....

    • بدون نام

      بخدا تو اون دنیا ازت نمیگذرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک

    • sadra

      خاک بر سر برترینها
      معلوومه کدوم وری هستی؟!
      چطور فحش به رییس جمهور رو منتشر میکنی ولی به اون وریا رو سانسور میکنی!
      حتی مرتضوی رو...

      پاسخ ها

      • کارشناس

        یه وری هست دیگه
        احتمالا با تو لج کردند

    • بدون نام

      دولت یازدهم کجاش موفق بود؟؟؟؟خوبه روش نشده بگه دولت دوازدهم.خخخخخخ

    • بدون نام

      اگر راست میگی یه هفته بیا غذای مارابخور
      غیر از تخم مرغ نمیشه خورد
      ....
      روزی که استخدام شدم 750 دلار حقوق،
      حالا که بازنشسته ام 150 دلار
      خیلی ....

    • بدون نام

      قلیون تریاک.....غم غصه زجر گرسنگی فلاکت بدبختی می کشند و عامل اصلی هم شما ودولتت هستند غضب خدا دامنگیرتان شود.وعده های توخالی توجه شد.

    • مختاری

      اقا رئیس جمهور بدبختی رو بد بختی پول جهیزیه ندارم پارسال ۵۰ بود الا همان شده ۱۵۰ هزار بقیه را از کی بگیرم مردم بد بخت کردید اگر حرف مقام رهبری گوش می دادی اقتصاد مقاومتی را می انداختی مشکل کشور ما به این روز نمی افتاد

    • حاجی

      حالا چی میکشن ؟

    • بدون نام

      چی میکشند؟
      محلی یا افغانی

    • v

      ب جون خودت اگه باور کنیم

    • سلام

      نمیدانی

    • بدون نام

      ببينم ترامپ ميليارد ها دلار اختلاس كرده از ايران خارج كرد
      ترامپ ذخاير ارزي را خالي كرد كه با حرف تحريم دلار 3 هزار توماني به 19 هزار رسيد
      ترامپ حجم نقدينگي را در ايران زياد كرد

    • سجاد

      میدونم مردم ایران چی میکشند!!!
      اگه تو میدونستی که حال مردم این نبود...

    • بدون نام

      خجالت ب..

    • mosi

      اونایی که حقوق ثابت دارن!!!!!!پی اونایی که اصلا کار و حقوق ندارن چی؟؟؟؟

    • علی

      اگر میدانستید وضع مردم این نبودعزیز

    • ؟!

      خوبه که میدونید‌!! اصلا بدانید یا ندانید مگه فرقی هم میکنه؟؟!!

    • بدون نام

      تماما ضعف سيستم و نبود اراده براي برقراري عدالت اجتماعي . وجود سيستم سرمايه داري است كه در يك كشور 20% تيلياردر ميشوند نمونه هاش سلطانهاي سكه سلطانهاي دلار سلطانهاي خودرو و سلطانهاي ديگر و 80% ملت در فقر و فلاكت فرو ميروند
      شما براي برقراري عدالت اجتماعي انواع ابزار هاي مالياتي قضايي وووو ... داريد ولي نمي خواهيد ملت همگي داراي رفاه نسبي باشند و از تجمع ثروت در دست عده اي جلوگيري كنيد شايد هم نميتوانيد

    • بدون نام

      باز هم خوبه که میدانی

    • bm

      اخه شما هم ریس جمهوری میدونی و کاری از دستت بر نمیاد بعد میفرمایید علت موفقیت دولت فهمیدی چی فرمودی

    • بدون نام

      چرا نمیری

    • بدون نام

      شما با حرفهاي قشنگ و اميد دادن اومدي سر كار ولي يا نخواستي يا نتوانستي يا نذاشتن اونجوري كه خواست ملت بود عمل كني در هر صورت چيزي كه به ما نشون دادي اين بود كه روند اداره مملكت به يك سمت و سو بوده و ريس جمهور ها فرقي با هم نميكردند و اوضا زندگي مردم هر روز بدتر از ديروز شده

    • Tنقى

      مردم ولش كن خودتو عشقه خوب بلايى سر اونايى اوردى كه ٤ساعت تو صف وايستاده بودن كه به تو راى بدن خخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بی نام

        اونايي ک با لاک و روسری بنفش تو صف وايساده بودن

    • بدون نام

      بارک الله روحانی که ایجور گفتی

    • بدون نام

      روحانی در انگلیس درس خوانده !!!!!!!!!!!

      روحانی استعفا

      روحانی استعفا

      روحانی استعفا

      با روحانی ایران نابود خواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشكل شخص روحاني نيست غير روحاني هم بود اوضاع بدتر بود

      • بی نام

        اتفاقا مشکل شخص ايشونه داداش

      • بدون نام

        چرت نگو

    • ali

      اقای روحانی شما به جا میفرمایید اون دسته که حقوق ثابت دارن وروز بروز به قیمت اجناس اضافه میشه بازم تو دردسر افتادن توان خریدشون کم شده پس ماهایی که الان نزدیک به دوساله از کار بیکار شدیم چی ما توانه خرید اجناس اولیه زندگی مثله برنج و روغنم نداریم باید چکار کنیم من هم جوشکار اسکلت فلزیم هم نصابه کولر گازی اما اینجا تو شهرستانمون کار نیست هیچی نیست باید چکار کنیم خیلی خانواده ها هستن مثه منن ما چی تازه با این درده دلا واسه ما که نمیشه نونو برنجو روغن به خدا من اومده بودم جای تو از تو یکی بهتر ریاست جمهوریو میگردوندم لااقل نمیزاشتم مردم اینجور زجر بی پولی بیکاری بی غذایی بکشن واقعا خجالت داره واسه جامعه ایرانی که تو رو انتخاب کردن مخصوصا اونایی که تو پایتخت زندگی میکنن
      اقای روحانی واقعا بهت تبریک میگم منی که یه عمره با عزت واحترام زندگی کردم هیچ وقتم اینجور نبود نکشیدم الان واسه نونه لواش میرم نانوایی به حساب نان میگیرم پوله خرید نانم نداریم بعضی از روزا

    • مردجنوبی

      مردم هیچ نمیکشند .. من شخصاً اهل دود نیستم و تاحالا به قلیون دست نزدم چه ب سه که بکشم

      پاسخ ها

      • بی نام

        خخخخ آفرین به تو

    • بدون نام

      وقتي كه مملكت داري بلد نيستيد و نه سواد شو داشتيد و نه تجربه اش و چرا يك كشور و ملتش و نابود كرديد .............!!!!!!!!!!

    • ناشناس

      مواد، سیگار، قلیان، تاوان بی لیاقتی بعضی وزرا و مسئولین، بار، نقاشی، کش، و خلاصه همه چی می کشند!!!!!

    • خدا

      یعنی بااین حساب همه علفی وعملی ان

    • علی

      علت موفقیت دولت یازدهم امید به اینده ه ه ه ه ه کدوم اینده احتمالا اسم یه شخصی باشه اسمش اینده هست پدر ومادرش مشخص نیست

    • گلعلی

      آقای رئیس جمهور مشکل ما درآمد به ریال هزینه به دلار
      مشکل من گران شدن خودرو نیست بدرک که پراید یا سانتافه گران شد مشکل ما رب گوجه پنیر کره مرغ روغن پیاز سیب زمینی که ربطی به دلار نداشتن فقط مدیرییت نشد باید مدیرییت بحران میشد که نشد که نشد که نشد

      پاسخ ها

      • بی نام

        خدا عاقبتمون و بخیر کنه

    • بدون نام

      به شرافت همه انسانها قسم هرگز نمیفهمی مردم چی میکشن کسی که ماهی ۵۰۰ به بالا حقوق میگیره میفهمه مردم چی میکشن من خودم ی کارگرم روزی ۵۰ میگیرم تا برسم به در خونه چی برام میمونه تو این تورم که رب ی دونه ۲۰ تومنه

    • بدون نام

      کدام موفقیت بس کن ...

    • بدون نام

      اقای روحانی سال نود نودویک خیلی بدتر از این اتفاق افتاد تمام تحربمهای دنیارو ما داشتیم چرا مشگلاتمون کمتر بود چون ارز کشور رو بین دوستان واشنایان تقسیم نکردن

    • بدون نام

      اخه چقدر رو دارین؟!!
      کدوم موفقییت؟!!
      اگر منظورت موفق بودن درگران کردن ارز و بردن سودش در جیب خودت و بقیه ست،، که بله ، واقعا خوب عمل کردی و موفق شدی !

    • امیر

      این قسمتش از همه جالب تر بود که نامه ها را میخونه بعد میندازه تو سطل اشغال بغل میزش و بعد ازشون تشکر میکنه

    • بدون نام

      ولی ما می دونیم شما ها چی می کشین

    • بدون نام

      شما در تامين زندگي اين دنياي ما عاجزيد چطوري وعده ساختن زندگي اون دنياي ما رو داديد ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • ali

      اقایه روحانی میخای ازت راضی باشیم درکمون نکن مرسی همدردی نمیخایم تو خیلی اقایی لطف کن کناره گیری بکن برو پهلو دخترت تو امریکا تو همون ازمایشگاه پزشکی که کار میکنه و به جای خودت سرورمون پشتیبانمون کسو کارمون جدو ابادمون احمدی نژادو معرفی کن وپستتو بهش بده واقعا ممنونت میشم
      هرکیم میگه احمدی نژاد اینجوری اونجوری بدون که زر الکی میزنه من کار ندارم فقط لینو میدونم اقای احمدی نژاد هر کاری کرد اما نزاشت جامعمون فقیر بشه خوب بود که سفره هامون پر بود تو زمون اون من ماشین خریدم بهترین روزای زندگیم دورانه اون بود الانم تو ریاست جمهوری شما اون ماشینم فروختم واسه خرجی خخخخخخخخخ بابا تو که خودت پول داشتی مقامم داشتی تو رو چکار به ریاست جمهوری اخه به خدا دوست ندارم برم بهشت چون شما اونجایید اونجا رو هم یه کاری میکنی که هیچی گیر نیاد میخام برم جهنم پیشه هایده خدا بیامرز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        يعني بايد به بدتر از اين راضي بشيم احمدي نزاد !!!!

      • بدون نام

        چرت نگو
        بهترين دوران دوران خاتمي بود

      • آوانسیان

        احمدی نژاد بهترین رییس جمهور ایران بعد از رحلت امام عزیز بود
        خیلی خدمت کرد مشایی و رفسنجانی خرابش کردن
        به غیر از دو سال آخرش که تحریمهای درخواستی بعضی از داخلی ها همه چی خوب بود

      • بدون نام

        غارت گر تر از احمدي نزاد نبود

      • بدون نام

        اپارتمان 20 تومني زمان احمدي نزاد شد 60 ميليون

    • بدون نام

      از رای دادن به تو پشیمانم
      من احمق به خاطر تو از گرفتن یارانه هم انصراف دادم

      پاسخ ها

      • پرهام

        الهی الهی

        دلم برات سوخت هموطن. احتمالا اونجا که شیخ قول داد چنان رونقی به اقتصادبده که کسی نیاز به یارانه نداشته باشه، جوگیرشدی و از یارانه انصراف دادی!

      • بدون نام

        پژهام جان دقیقا

    • محمد

      یکی نیست بگه تو چی میکشی که فکر میکنی خودت و کابینه ت مردم بدبخت رو درک میکنید. شما اصلاح طلبا هیچوقت خودتونو جز مردم حساب نکردید که بخواید اونها رو درک کنید

    • بدون نام

      امید دادن ..بر سفره مردم نان نمیشود لطفا بازار را ارام کنید

    • بدون نام

      نمیدونم چرا به این راحتی دروغ میگن بعضیا

    • بدون نام

      مردم باید در شرایط اقتصادی کنونی در کنار دولت باشند و گرانفروشان و احتکار کنندگان را به تعزیرات گزارش دهند و خودشان هم اگر مغازه دارند و فروشنده اند تا حد امکان اجناس را ارزان بفروشند و به افراد ضعیف کمک کنند،بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند ......ً............................

    • جواد

      میدانید پس چرا کاری نمیکنید

    • بدون نام

      عمراًبدني مردم چي ميكشن.مثلاً توكمبود درآمدداري؟توكمبودغذاداري؟ توكمبودمسكن داري ؟نه.لطفاًخودتوقاطي مردم فريب خورده نكن

    • کورش

      ... بااین کشور داریت بدبختمان کردی

    • بدون نام

      رنج وعداب وسختی ازبیکاری وفقروگرانی بی ابی کم بودجگی چون بودجه ومنابع شغل کشورکه ارزشمندوکم برای حدود۲۰ملیون افاغنه میش که تعدادشون ازپرایدبیشترشدبودجه۲۰۰سال کشورهزینشون وصررشون بااگفته خودمسولین بااین بیکارر وفقرنجومی بی ابی کم بگدجگی چه توجیحی داریم .....۴۰کشوراروپا۱ملیون اواارجنگ زده سوریه ای وقبول نکرد ن گفتن ضرربرای مردم گکشورمون

    • بدون نام

      ... حالا فهمیدی مردم چه می کشند. آیا زن و بچه و خودت چند ماه است گوشت نخورده اند...

    • بدون نام

      تو نگران حقوق بگیرن ثابتی اما نگران ما نیستی که یک ریال درآمد نداریم؟

    • بدون نام

      مادیگه مشکل نداریم ما داریم جووون میدیم مفهمی؟مخصوصا ما اقشاری که حقوق ثبت نداریم میفهمیییییی؟

    • محمد

      یکی نیست بگه خودت و وزرات چی میکشین که فکر میکنید مردم رو درک میکنید.

    • محمد

      آقای حسن کلیدی برو خودکشی کن بهتره چوب خدا صدا نداره

    • هوشنگ فیروزی

      مردم چی میکشن؟؟؟ جان من بگو ماهم بکشیم صنعتی میکشن یا سنتی
      بدبختمون کردی باز زبون داری بزنی

    • بدون نام

      هیچی.تریاک.شیشه.شیره.حشیش.هرویین.ماری جوانا.فقط همینو رو وی کشند

    • بدون نام

      انگار این مملکت فقط کارمند دولت داره بقیه نخودی هستن!

    • علیرضا اسلام

      اره مردم فقط بار دولت و جیب آقایون رو کشیدند و دیدن تهش سوراخه

    • پرهام

      جناب روحانی بنظرشما مردم واقعا چه میکشند؟


      عده ای ازمدیران ووزیران فرتوت کابینه فقط خمیازه میکشند.
      برخی برای مکیدن خون مردم بیچاره و ثروت اندوزی بیشتر، هرروز نقشه میکشند
      عده ای فضول مدام در زندگی مردم سرک میکشند
      ودرپایان اکثر مردم بیچاره کشور ناامید از شما و دولتمردانتان از ته دل فقط " آه" میکشند

      پاسخ ها

      • ایرانیان

        احسنت

      • بدون نام

        قشنگ حرف میزنیا

    • ت

      حالا فهمیدن تومرای ماشدنان واب اسایش شرمتدگی من جلوی زن بچه ام دیگه ازایناگذشته

    • بدون نام

      ایشان با مردم بسیار شوخی میکنند و همیشه خنده ای ازروی...به سوی مردم میزنند

    • شیدا آزادی

      چه دردی از دردای مردم کم کردید آخه
      تا کی باید اینهمه بدبختی بکشیم
      تا کی باید نداری ببینیم

    • علی باقری

      سلام..اره همه میدونن نه فقط خودت..پراید شود۴۰ملیون..آقای امید

    • بدون نام

      به خدا قسم نمی دانی اگر می دانستی مشکلات را حل می کردی

    • حسین

      دانستن و انجام ندادن....چه کارایییییی دارد

    • aap

      مرسی که میدونی.الان بچه ی همسایه ما دو سالشه.اونم میدونه.تو چجوری فهمیدی

    • بدون نام

      خودمون کردیم لعنت برخودمون

    • بدون نام

      گل میکشند

    • بدون نام

      چی چی رو میدونی کلیدت کو

    • مصطفی

      جناب روحانی ما از کره ماه نیومدیم فراموش کردی برای مردم ایران صحبت میکنی ؟ برای ما تحریم شدن دیگه چیز عجیب و غریبی نیست. حالا میخواد تحریم آمریکا باشه یا اروپا و یا همگیشون. ما موندیم شما چرا اینقدر رلکسی ؟ ما فکر میکردیم مسئولیت ما با شماست! شما چرا اینقدر از زمین و زمان طلبکاری؟ چرا اینقدر وجود و حضور سیاسی خودتو مهم و تاثیرگذار میدونی در صورتیکه مردم کف خیابان جور مشکلات را به دوش میکشن؟شما که اینقدر از خودت مطمئنی چرا برای یک بار هم که شده با دوتا منتقد مردمی مناظره برگزار نمی کنی؟ اگر صحبت یک طرفه کردن افتخاری داره همه اش نصیب تو. صحبتهای تو مردم را عصبانی میکنه ؛ منطق تو مردم را نا امید میکنه . طرز رفتار و صحبت خودت را عوض کن . این طرز برخورد با مردم زننده است.

    • دینارزهی

      خداروشکربلاخره فهمیدی خوب مهم فهمیدن نیست مهم عمله بعدفهمیدنت چکارمیکنی مهمه

    • بدون نام

      عمرا اگه شما و اهل کابینه بدونید مردم چه میکشند!!!

    • نااشنا

      مردم فقر فلاکت و بدبختی سختی نداری و شرمندگی جلوی زن و بچه‌شان رو میکشن

    • مجید

      به خدا قسم، به خدا قسم و به خدا قسم
      قسم جلاله میخورم که ما هر چه میکشیم از آشی میکشیم که احمدی نژاد برای این مملکت پخت.

      نمیگم روحانی بی تقصیر هست ولی شروع تمام مشکلات از خودشیفتگی احمدی نژاد شروع شد
      از روزی که بحث بدون اهمیت هولوکاست رو در سازمان ملل پیش کشید و بدون هیچ دلیلی تمام جهان (حتی چین و روسیه ) رو بر علیه ما بسیج کرد.

      به خداوند قسم که احمدی نژاد بی فکر مسبب تمام بدبختی های ماست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا
        ميگن دنيا زمان احمدي نزاد بزرگترين كمك مالي را به اسراعيل كرد
        تمام عملكردش در راستاي كمك به امريكا و اسراعيل بود

      • بدون نام

        چقدر شما ساده اید
        حسن روحانی و دولتش مدیریت بلد نبودن 4 سال اول با همه چیز تقصیر دولت قبله مردم رو ساکت کردن 4 سال دوم هم دیدن بهانه احمدی نژاد نخ نما شده میگن همه چیز تقصیر آمریکاست
        مردم گوششون از بهانه تراشی پر شده و فهمیدن همه مشکلات به خاطر ناتوانی دولت روحانی است

    • بدون نام

      تو میدونستی چه بلایی سر مردم در آوردی ، برای همین وقتی دلار را از بهمن ماه 96 گران کردین تا منابع مالی پولهای موسساتی نظیر کاسپین و ... عیدی کارمندا و ... را تامین کنین ، هیچ احدی از دولت به میدان نیامد و دم از مبارزه نزد و پلیس را به میدان فردوسی نفرستاد.
      شما ارز را گران کردین تا منابع ریالی مورد نیازت را تامین کنی

    • بدون نام

      توی کاخ نشین چطور درد مردمو میفهمی ؟؟؟

    • نوازنده

      هیچی نمیدونی

    • مریم

      فقط میدونی.ولی هیچ کاری نمیکنی.این دونستنتم بدرد خودت میخوره.مردمو بدبخت و بیچاره کردین.

    • بدون نام

      چيزي كه آشكاره اينه كه ثروت اين مملكت خرج مردمش نميشه
      تمام رفتارهاي شما در راستاي منافع خودتونه تا منافع ملت
      هيچ حس ملي گرايي و ميهن پرستي در شما وجود نداره
      سيستم ملت و در مضيغه نگه داشتن و دنبال ميكنيد
      هيچ گونه مديريت علمي و اصولي در هيچ حوزه اي وجود نداره

      همه چيز و خراب كرديد

    • بدون نام

      تو خونه هاي 1000 متري با حقوق هاي نجومي زندگي ميكنند بچه هاشون امريكا هستند اقامت امريكا و انگليس و در جيبشون دارند با حسابهاي ميليون دلاري خارج از كشور اونوقت ميگن ملت و درك ميكنند !!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما ما هم بايد خوشحال از اين درك شدن باشيم ...

    • بدون نام

      همتون يكي هستيد با يك عمل و طرز فكر و هدف ..........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا جون کمکمون کن

    • بدون نام

      شما نبايد ملت و درك كنيد شما بايد مثل ملت زندگي كنيد مانند گاندي ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      مگه توازجنس مردم هستی که‌بفهمی

    • بدون نام

      واقعا میدانی.

    • بدون نام

      خودتون ميگيد روزي پيامبر (ص) كه خرما تناول كرده بود نتوانست كودكي كه بيمار بود را از خوردن خرما منع كند .....

      اونوقت چطوري به زبان مي اوريد كه ملت و درك ميكنيد مگر شما مثل ملت زندگي ميكنيد .....!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا خیرت بده

    • بدون نام

      خوب اگه میدونی بگو چی می کشند؟

    • بدون نام

      وقتی میدونی مردم چی میکشن و مردم رو به روز سیاه کشوندین برین کنار دیگه

    • بدون نام

      شمایی که به قمل خودت میدانی مردم چی می کش پس چرا کاری برا معیشت مردم نمی کنی ?

    • بدون نام

      آره جوانها از فرط بیکاری و گرانی و فلاکت شیشه و تریاک و ... میکشند!

    • امانی

      آخرکدام پیشرفتی داشتیدکه مکررادرصحبتهات تأکیدبرپیشرفت دوره یازدهم داشتید بخدا قسم دروغ گفتند چیزخوبی نیست چرااصلاح طلبها واعتدالیون وکارگزاران هم به ملت خیانت وهم دروغ می گویید مگر هالوهستیم شماهاملت راچی فرض کردید خودتانید وسلام یاعلی مدد به روزفرارشمامنتظرمی مانم.

    • بدون نام

      عمرا بدونی .ما شیله میکشیممممممم.خخخخخخخ

    • بدون نام

      اقای روحانی وقتی که تو اومدی همه ما محتاج شدیم
      هیچ میدنی گرسنگی یغنی چه شرمندگی یفنی چه

    • مهدی

      فکر میکنی میدانی ولی نمیدانی

    • بدون نام

      روحانی: می‌دانم مردم چه می‌کِشند
      برگرفته از کتاب ایرانیان همیشه خوشبخت الکی خوشحال

    • بدون نام

      نمیدانی داداش...مردم چه می کشند.

    • بدون نام

      وای به حال همتون..وای به حال همتون دیگه مردم حالشون. از شماها به هم می خوره

    • بدون نام

      بسه حسن دیگه دروغ نگو خسته شدیم از این بی تدبیری.بخدا طرفدار سرسخت تو بودم اما پشیمانم

    • بدون نام

      دروغ ميگن دشمن ما امريكاست دشمن ما همين جاست

    • بدون نام

      کاش دروغ نگین که میدونیم مردم چی میکشن اخه سوار چه خبر از پیاده داره همه پدر و مادرها رو شرمنده بچه هاشون کردین خدا حق این مردم رو بگیره

    • عمار

      ایشون دقیقا از کدام امید و گشایش و کدام کشور میگه
      راستی کدخدا الان شده بَد خدا؟؟

    • بدون نام

      .....خاک برسرمن که به تورای دادم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما هم مثل شما روز و شب داریم به خودمان ناسزا میگیم . اما آخرش هیچ.این ریس جمهوریه که ملت را بدبخت کرده

    • بدون نام

      آفرین

    • بدون نام

      شهامت و جسارت داشته باش
      اگر نميتوني بگو نميتونم
      اگر نميذارن بگو نميذارن

    • محسن حسن زاده

      اگه فامیلش روحانی نبود
      شک میکردم که روحانی باشه

    • بدون نام

      راهش اینه وقتی اینها جایی میرن برای سخنرانی همگی بلند شن بیان بیرون.

    • بدون نام

      پس چرا کاری نمیکنی نمیتونی جاتو بده به آقای احمدی نژاد .اگر چند ماهه کارراه را درست نکرد تو فقت میگی میدونم نردم چه می کشن .چیزی بجز بد بختی گشنگی نمیکشن.

    • ههههههههههههههههههههههههههه

      دوره ریاست جمهوری باید بشه چهار سال ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب 4 ساله

    • محمد احمدی

      دمتگرم ،خسته سدیم دروغ بعدی لطفا

    • محمد احمدی

      دمتگرم ،خسته سدیم دروغ بعدی لطفا

    • امید

      میگدره اما تاریخ چه میگه

    • آیت معظمی

      خدا خودش باعث و بانی مشکلات رو نابود کنه امکان نداره روحانی کاخ نشین از مشکلات کمر شکن مردم آگاه باشه

    • بدون نام

      خوب نیست بکشند اما اون محصول کارنجات دولت و تولید داخل چرا قیمتش با دلار بالا می رود

    • الی

      میدانم مردم چه میکشند اما خوب به من چه!!!
      میدانم مردم چه میکشند اما خوب برام مهم نیست!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • یک هموطن

      به والله از راي دادن بهت پشیمان شده ام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اما این پشیمانی برای ماها فایده ای نداره داداش.
        اون موقع که داشت گول مان میزد و تو دلش به ریش ملت میخندید . نفهمیدیم که ....

    • بدون نام

      ژاااان شما من چیزی نمیکشم .
      بوخودا

    • بی نام

      متاسفانه‌ خیلی از مسئولین و مدیران دستگاه حاکمه می فرمایند تمام این مشگلات راه داره و قابل حل است اگر باین مطلب که‌می فرمایید باور دارید وبرای فریب مردم نیست پس خیانت می کنید که از این راه حلها استفاده نمی کنید ومردم را از وضع موجود خلاص نمی کنید قطعا"هر مشگل راه حل خواهد داشت مسئله این است در دولت فرد توانمند و کارآمد وجود ندارد و یا اصلا" چنین نیت نیست که بخواهند مشگل مردم را حل کنند والا منهم قبول دارم که مشگلات راه حل هم دارند اولین راه حل این است عده ای که ناتوانی آنها اثبات شده بروند کنار

    • esy

      خوبه فهمیدی ما چی میکشیم فقط ما نفهمیدیم شما با کابینت چی میکشی فقط یه خورده به مام بده ؟؟؟؟!!!!!!
      خیلی گوشنمه >0

    • بدون نام

      من که نه حق دارم نه درامدی با دوتا بچه مدرسه ای همیشه شرمند بچه هامم فقط کرایه خونه مارو از پا انداختت یعنی خدا میگذر از این همه ظلم

    • محسن حسن زاده

      داش حسن باهوش کی بودی تو

    • بدون نام

      خدایاااااا....

    • بدون نام

      مقصراحمدی نژاده

    • پیمان

      چه خوب محبوب مامیفهمن مردم درفشارن

    • بدون نام

      جناب روحانی ،‌شما چیزی نمیدانی. از ابتدای انقلاب در پست و سمتهای بالای حکومتی بودی و چیزی از بدبختی مردم نمیدانی. همانطور که نمیدانستی که فقر چیست و اقتصاد چیست. یک ماکت کلید گرفتی دستت و اومدی گفتی این کلید حل مشکلات اقتصادی مردمه و ....

      شما صدای خرد شدن استخوانهای ملت را زیر فشار اقتصادی در این 7 ماه که ریال را بی ارزش کردی ، نشنیدی !!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      جماعتی نادم از رای دادن به روحانی.
      کاری از دستمان بر نمیاد.
      تو ننگ تاریخ ایران شدی

    • بدون نام

      فک کرده اینجا سويیسه

    • بدون نام

      الهی طرفدارات برات بمیرن

    • سعیده

      شما اگر می فهمیدید که الان دلار این قیمت نبود الان مردهای با غیرت ایرانی شرمنده خانواده خود نبودند پس اگر درک میکنید لطفن از سیاست و جایگاه خود به نفع مردم کنا ر برید

    • بی نام

      به عمل کار بر آید به سخندانی نیست
      وقتی میدونی که مردم روزبروز دارن بیچاره و بدبخت تر میشون اگه نمیدونستی چی میخواست بشه؟

    • بدون نام

      میدونی و هیچ کاری نمیکنی... ..

    • بدون نام

      من که سیگار میکشم بقیه رو نمیدونم........

    • کاوشگر فضایی

      روحانی نزن این حرف رو ... اگر می دونستی این مردم چه مصیبتهایی از بابت گرانی و .... تحمل می کردند باید از خجالت اب میشدی ...

    • بدون نام

      تا حالا فکر کرده اید اگر این امریکا نبود این مسئولین ما چیکار می کردند از گرون شدن پوشک بچه تا تا عملیات تروریستی همه کار امریکاست پس شما که حتما بی تقصیرید

    • بدون نام

      دولتی که بازار خودش رو نمیتونه کنترل کنه بهتره که بره به درک، اگه واقعا از درد مردم خبر داشتی دست همه اونایی رو که مصوبه این وضع موجود هستند رو، رو میکردی، اگه واقعا میدونستی مردم دارن چی میکشند این کارو میکردی

    • موسوی

      میداند مردم چه میکشند تریاک حشیش کراک سیگار وخود فروشی

    • بدون نام

      اصلا خودش برنامه ریزی کرده که ما دچار این وضعیت بشیم،با تاکتیک سیاسی به اسم دکترین شوک

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      پس اگر میدانی مردم زجر میکشند گرسنگی میکشند درد میکشند نمیتواند برن دکتر از بی پولی داری خودت گول میزنی باملت واقعآ متأسفم از کسانی که خجالت نمیکشن کسی که خجالت نمیکشد هرکاری از دستش بر میاد دیگه حرف زدن شما ومعاون اولت برای ملت انقلابی وشریف ایران عادی شده بقران محمد هیچکس به حرفتان نه باور داره ونه امید پس منتظر دوسالت تمام بشود که ملت بتواند حداقل یک انسان خوب ایرانی ودرد ملت ایران را درک کند ....

    • شکرالهی

      آقای رییس جمهور سلام من هم یکی از همین ملتم ، آیا واقا مدونی من چی می کشم

    • بدون نام

      شیطون تنهایی فهمیدی یا کمکت کردند

    • بی نام

      عملکردت نشون میده که ....

    • بدون نام

      اب می کشند

    • بدون نام

      این که دانستن نمی خواد، مردم سیگار، قلیان، تنباکو و بعضی هاشون سنتی و بعضی ها هم صنعتی می کشند.

    • بدون نام

      حالا که دیده صدای مردم رفته بالا به دروغ میگه من میدونم چی میکشین نه تو هیچ وقت نمیدونی درد مردم چیه تو وامثال تو چه میفهمن شما ها فقط پول رو میشناسین هروقت همه چی رو به روز اول در آوردی اونوقت میفهمیم تو مردی

    • بدون نام

      احسن بر شما .ریس جمهور که می دانی و خاموشی.دروغ.دروغ ........

    • بدون نام

      روحانی فرار به جلو

    • م ت

      ولی چه فایده

    • بدون نام

      باید به رئیسی رأی میدادم. کسی که تتلو رو علم کرد

    • بدون نام

      اقا روحاني شما از تحريم ها سو استفاده كرديد براي عادي نشان دادن آثار حجم گسترده نقدينگي كشور كه تورم و كاهش ارزش پول بود و اينها همگي ناشي از سو مديريت وزارت اقتصاد و بانك مركزي شما بود .

    • بدون نام

      بريد هزار بار پاي ترامپ و امريكا را ماچ كنيد اگر اينها نبودند اثار دزدي سو مديريت اختلاسها رانت بازيها تورم و هزاران بدبختي كه شما ايجاد كرده ايد را به گردن كي مي انداختيد ...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      چی میکشن قلیون یاسیگار یا ... ویا خدا هدایتت کنه توکه راست میگی ای...

    • 313

      من توي اين دوره آقاي روحاني چيزي جز دروغ نشنيدم

    • نگار

      وحاني: به محض انتخاب من در سال ?? قيمت دلار پايين افتاد، بازار آرام شد و اميدها بالا رفت/ به عنوان رئيس‌جمهور ليست قيمت اجناس را هر روز مي‌بينم و مي‌دانم وضع زندگي مردم چگونه است

      خوب واقعا ميبينيد. با اين گراني چطور يه خانواده 4 نفره تحت پوشش بهزيستي يارانه 45 هزارت و مستمري 65 هزارت زندگي کند. واقعا وضع زندگي مردم را ميبينيد و اين فشار را ميبينيد. اجناس 3 برابر گران شدن. وضع زندگي افراد کم درامد چي همونقدر قدرت خريد دارن. يکبار برا هميشه اين يارانه دهک بالا را حذف و به دهک پايين واريز بکنيد. تا ارامش و قدرت خريد بين مردم بازگردد. يارانه به همراه سبد کالا شايد گوشه زندگي مردم کم درامد را پر کند. يا حق. خواهشن تدبير و اقدام و عمل هم داشته باشين

    • غلامرضا خوشی

      ازنظر من نمیدونی
      وقتی بچه ات تغذیه میخواد وبچه های دیگه میبیند و تو چوب خطت درسوپر محله پرباشه باچه زبانی جواب میدی .اینم ازصبح تاغروب فکرت مشغول اینه کارهم نیست .نه نمیفهمی .چرا تغذیه مدارس قطع شد .جناب رییس جمهور یادته سیب لبنانی پسته فلان
      موز فلان بهترین شیرو کلوچه فومن .خیلی زشته برای یه کشور اسلامی. اونم دردورافتاده ترین روستا این نوع تغذیه میدادند.تمام ده چهلی ها یادشونه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره ما هم شنیدیم که پاکت های شیر رو تو خیابون می ترکوندن حال می کردن حالا نه تنها خودتون که ما دهه شصتیا و هفتادیای بدبخت هم باید نتیجه اسراف و ندونم کاریاتونو ببینیم

    • بدون نام

      برنج با کباب می کشند

    • بدون نام

      چلو خورشت می کشند

    • بدون نام

      تنبونشون رو بالا می کشند

    • م.ش

      بخدا قسم تو هیچی نمیدونی اقای رییس جمهور چون اگر حقوق جنابعالی 1800باشه با دوتا بچه و600 تومان اجاره خانه بدید هیچ وقت از این حرفها نمیزنید فقط این فهیمیدم که سیستم اداره مملکت شما دو راه برای ادامه زندگی برای ادمهای ضعیف بیشتر نگذاشتید یادزدی یاگدایی .

    • مردم

      نه بابا
      آخي مي داند چه مي كشيم
      البته توي خونه چند ده ميلياردي
      دلم برات كبابه فريدون

    • بدون نام

      نفس می کشند تا نمیرند

    • بدون نام

      می داند از کم اوردن پول برای تامین مخارج زندگی عذاب می کشند خوب پول چاب می کنند قسمت می کند تا کم اوردن پول جبران شود اما اقتصادان گفتند نه علم اقتصاد گفته افزایش نقدینگی برای همه به یک میزان خوب نیست 90درصد نقدینگی باید در دست 4درصد باشد تا تقاضا برای همه به طور مساوی ایجاد نشود و باعث تورم نگردد انها گفتند اگر پول چاپ و پخش کنند افراد تنبل می شوند مثل الان کار نمی کنید وقتی توزیع نقدینگی برای تامین مخارج زندگی تمام مردم کافی نیست انها گفتند از نقدینگی وسط دایره هر کس توانست پول زیاد جمع کند هر یکی هم نتونست نتونسته .قسمتش از نقدینگی همونه . نباید زیاد بشه تقاضا تامین مخارج زندگی با افزایش نقدینگی باعت تورم می شود ارزش بولهای انها کم می شود

    • بدون نام

      دانستن فایده ایی ندارد،باید مشکل را بصورت ریشه ایی حل کرد،حتی به خاطر 80 میلیون ایرانی،مشکل خود را با اسرائیل حل کرد،تا امریکا مشکل خود را با ایران حل کند،و امریکا تحریمها را بردارد،چون رضای امریکا در رضای اسرائیل است.تحریمها زندگی را بر مردم ایران تلخ کردند،و اکثر خانواده ها از پس گرانی نمی توانند در بروند و به همین خاطر به سوءتغذیه و انواع اقسام بیماری دچار می شوند از قبیل بیماریهای قلبی،روحی و روانی،افسردگی،و...که برای درمان آنها به چندین میلیون تومان نیاز است که خیلی از خانواده ها پولی برای درمان آن ندارند.

    • بدون نام

      به ماهم بگید چی می کشند سیگار وینستون؟ قلیان؟ چی؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      تریاک، هروئین، ...

    • بدون نام

      اگه میدونسی و درک میکردی وضع ما این نبود رئیس جمهور ...

    • Ali

      هه

    • بدون نام

      درود بر روحانی که ....که لیاقت مردم ایران همچین رئیس جمهوری

    • محمود

      والله اگه بدونی حسن

    • بدون نام

      سیر کی خبر از گرسنه دارد بخدا نمیدونی مردم چه می کشند اگه به جای پدریامادری باشی که پول دارو ی فرزند خود راندارندیاجوانی که چهل سال عمر دارد وهنوز ازدواج نکرده به خاطر شغل مناسب یا کارگری که نمیتواند هزینه زندگی اش را تامین کند نه نمیدونی جاتون راحته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج