۷۸۴۳۳۳
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

ترک شغل یک میلیون نفر در پنج سال گذشته

طی پنج سال گذشته، بالغ بر یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۰۰ نفر شغل خود را ترک کردند که در این میان، «موقتی بودن شغل» نخستین عامل‌تر شغل محسوب می‌شود.

خبرگزاری مهر: طی پنج سال گذشته، بالغ بر یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۰۰ نفر شغل خود را ترک کردند که در این میان، «موقتی بودن شغل» نخستین عامل‌تر شغل محسوب می‌شود.

جدیدترین آمار از علت ترک شغل مربوط به کل سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد، در طول سال گذشته یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۴۷ نفر شغل خود ترک کرده اند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات، نتایج آمارگیری نیروی کار، افراد بیکاری که در پنج سال گذشته شاغل بودند، عمدتا به ۱۳ دلیل مجبور به ترک شغل خود شدند که «موقتی بودن کار» بیشترین عامل ترک شغل بوده است؛ به این ترتیب که ۴۵۱ هزار و ۵۵۷ نفر به دلیل موقتی بودن کار، شغل خود را ترک کردند.

«پایین بودن درآمد» همچنین طی پنج سال گذشته دومین عامل ترک شغل بوده است؛ از کل جمعیت ۱.۸ میلیونی بیکار شده، ۲۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر به دلیل درآمد پایین، همکاری خود را قطع کردند.

پس از آن «اخراج یا تعدیل نیرو» سومین عامل ترک شغل اعلام شده است؛ به طوری که ۲۵۲ هزار و ۹۵۵ فرد شاغل طی ۵ سال گذشته با تعدیل نیرو از سوی کارفرما، مواجه شدند.

چهارمین عامل ترک شغل افراد شاغل، «تعطیلی دائمی محل کار» بوده است که ۱۲۶ هزار و ۹۸۶ نفر به این دلیل به زمره بیکاران پیوستند. علت ترک شغل ۹۳ هزار و ۷۵۸ نفر از شاغلان نیز، «فصلی بودن کار» بوده است که بیشترین عامل ترک شغل را به خود اختصاص می دهند.

بیکارانِ قبلا شاغل در پنج سال گذشته به تفکیک علت ترک شغل

ترک شغل یک میلیون نفر در پنج سال گذشته

بر اساس این گزارش، جابجایی محل کار، تحصیل، مسائل خانوادگی، مهاجرت، بازنشستگی، کهولت سن و بیماری از دیگر عوامل ترک شغل محسوب می شوند.

۹۶ درصد از بیکاران از «مقرری بیمه بیکاری» استفاده نمی‌کنند

از مجموع جمعیت ۱.۸ میلیونی بیکار شده، طی پنج سال گذشته، ۸۹۰ هزار و ۸۱۵ نفر در مشاغل خدماتی، ۷۹۰ هزار و ۴۹ نفر در مشاغل صنعتی و ۱۱۹ هزار ۹۲ نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار بودند.

آمار ارائه شده نشان می دهد، از کل جمعیت یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۴۷ نفری که شغل خود را طی پنج سال گذشته ترک کرده اند فقط ۶۴ هزار و ۳۶۴ نفر از بیمه بیکاری استفاده می کنند و یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۸۳ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت نمی کنند.

بر این اساس از بین افراد بیکار شده طی پنج سال گذشته فقط ۳.۵ درصد آنها از مزایای بیمه بیکاری استفاده می کنند و ۹۶.۵ درصد از این ظرفیت استفاده نمی کنند. البته ممکن است بخشی از این افراد پس از بیکار شدن، در فاصله کوتاهی وارد بازار کار شده باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استفاده نکردن از بیمه بیکاری به دلیل اینه که تامین احتماعی .... من ۱۳ سال حق بیمه پرداخت کردم و بهمن پارسال که شغلمو از دست دادم به دلیل این که بیمه بیکاری ام نسبتا مبلغ بالایی می شد تامین اجتماعی به بهانه پروژه ای بودن کارم از پرداخت حق بیمه م سرباز زد.

      پاسخ ها

      • کارفرمایی که گشنه شد

        اری ولی مدیرانش میلیارد تومان پاداش ماهانه میبرند.
        درامد تامین اجتماعی از محل بیمه ها ۵۷درصد فروش نفته .
        کجا هزینه میشود حال تجارت دریایی بانک ملت و بقیه امور بموند .هر مدیری ده شرکت خصوصی از بدنه این وزارت خانه اویخته اند و مثل زالو میمکن .و جوری تراز میکنند که حقوق کارمنداشون برسه ضمنا حقوق کارمنداش یک حقوق چاقه

    • بدون نام

      یک تولید کننده وقتی هیچ بازار فروشی ندارد و مالیات زندگیشو قبضه میکند .
      با ۲۰ نیروی کاری ..
      بدون دریافت هزارتومان تسهیلات و انقدر در انتظار میماند تا بریده شود.
      و بعد با توجه به شناختی که مدیران صنعت معدن دارند امتیازو به یک اشنا واگذار میکنند

    • بدون نام

      ۹۰درصددلیلی مهاجرهای افاغنه هستن که صابکاروپیمانکارازبه کارگیری کارگرهم وطن ایرانی به کارنمیگیرین ودنبتل کارگرودست مزدکم افاغنه هستن وعوضش ایرانیابیکاروقدرت خرید مردم کم میش واقتصادمملکت خراب میش پس ازماست که برماست

      پاسخ ها

      • کارگر

        کاربر عزیز بخدا قسم افغانی ها کارهای انجام میدن که ما ایرانی ها انجام نمیدیم و کمک بزرگیست به پیش برد کار ..

    • بدون نام

      همسر من فوق لیسانسه حسابداریه با سابقه کاری 10 ساله و 7 سالم هست براش بیمه رد میشد پارسال خواستن تعدیل نیرو کنن بهش گفتن حقوقت زیاده و به جای تو میتونیم حتی یک فوق دیپلم بیاریم همسرم بهشون گفته بود یعنی چی من امنیت شغلی ندارم اونها هم گفته بودن 3 هست تو این شرکتی وضعیت کار رو میبینی خودت بگو ترک کار کردم که ما اخراجت نکنیم اون هم به این صورت ترک کار زده بود حدود 9 ماه بیکار بود و هر وقت میرفت درخواست حقوق بیکاری کنه بهش میگفتن شما ترک کار کاردی به بهانه های مختلف کمک نمیکردن خدا سایه پدر مادرهامون رو بالای سرمون نگه داره تو این 9 ماه خیلی کمکون کردن ولی همین مسئله باعث شده دیگه نتونیم تو روشون نگاه کنیم به تازگی خدا رو شکر همسرم بعد از بعد از 9 ماه کار پیدا کرده ولی محیط کاری جدیدش هم مشکلات خودش رو داره بهش گفتن با حقوق پایه باید کار کنی و ازش سفته هم گرفتن که خودش کلی داستان داره واقعا مسبب این همه مشکل کیه؟!

    • محسن

      ترک یا اخراج؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج