۷۸۴۴۰۲
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

توئیت جنجالی پسر ترامپ درباره خاشقجی

در حالی که دولت ترامپ به علت نوع برخوردش با ناپدید شدن روزنامه‌نگار سرشناس عربستانی تحت فشار است، پسر ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی مدعی شد که جمال خاشقجی از "هواداران تروریسم" بوده است.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که دولت ترامپ به علت نوع برخوردش با ناپدید شدن روزنامه‌نگار سرشناس عربستانی تحت فشار است، پسر ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی مدعی شد که جمال خاشقجی از "هواداران تروریسم" بوده است.

جمال خاشقجی که از خودی‌های دربار پادشاهی آل سعود بود و بعدا به منتقد دولت عربستان تبدیل شد، هفته گذشته پس از ورود به کنسولگری ریاض در استانبول ناپدید شد. مقام‌های ترکیه معتقدند که خاشقجی که ستون‌نویس واشنگتن پست بوده است، داخل همین کنسولگری کشته شده است؛ اتهامی که عربستان تکذیب می‌کند.

یک سری از توئیت‌های روز جمعه دونالد ترامپ جونیور، فرزند رئیس‌جمهوری آمریکا شامل پیامی هم از پاتریک پل بود که براساس پروفایل توئیترش روزنامه‌نگار حوزه امنیت ملی و تروریسم در پایگاه خبری پی‌جی میدیا است. این یک وبلاگ محافظه‌کار و متمرکز خبر و تفسیر است که قبلا به نام "رسانه پیژامه" شناخته می‌شد.

پاتریک پل در توئیتش، تصاویری از یک مقاله بسیار قدیمی منتشر کرد که جمال خاشقجی درباره مجاهدین نوشته بود. در تصویر همراه این مقاله، خاشقجی در کنار اشخاصی ایستاده است که خودشان را اعضای این گروه اسلام‌گرا می‌دانند و یک خمپاره‌انداز در دست دارد. در تصویر دیگری هم اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده و برخی از نزدیکان او به چشم می‌خورند. بن لادن، القاعده را در اواخر دهه ۸۰ میلادی پایه‌گذاری کرد.

این روزنامه‌نگار در توئیتی نوشت: تا همین دیروز نمی‌دانستم که جمال خاشقجی نویسنده این مقاله بدنام عرب نیوز در ۱۹۸۸ است که با اسامه بن لادن و عبدالله اعظم، از دیگر موسسان القاعده دور افغانستان گشت می‌زند. او فقط یک روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب دموکرات است که با جهادگرایان آر پی جی به دست گرفته است.

خاشقجی در زمان حضور در افغانستان و سودان به عنوان خبرنگار خارجی اخبار القاعده را پوشش می‌داد و بابت مصاحبه‌های متعددش با اسامه بن لادن شخصی شناخته شده است. او پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر از تفکرات بن لادن اعلام برائت کرد. این مقاله مربوط به زمانی است که آمریکا در حال مسلح کردن و تامین مالی مجاهدین در جنگ شوروی - افغانستان بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب مسلم ،،،يارو از خودشون بوده بعد رفته عليه شون شده بعد خربازي دراورده رفته تو سفارت ،،،اونهاهم تو تركيه ....

    • بدون نام

      خدیجه چنگیز جاسوس ترکیه است و با توجه با حساسیت امریکا روی خاشقچی ، ترکیه برای بهم زدن رابطه بین امریکا وعریستان تصمصم گرفته شیطنت کنه وخاشقچی را ترور کند اینهمه گردو خاک ترکیه راه انداخته ...طفلی ترکیه نه اینکه بخاطر ازاد کردن اجباری کشیش امریکایی ابروش هم رفته بود مثلا انتقام گرفت از ترامپ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین چه خر مغر خطرناکی هستی تحلیل خوبی کردی آینده درخشانی دارید ادامه بده گوش دراز عزیز

      • بدون نام

        آفرین چه خر مغر خطرناکی هستی تحلیل خوبی کردی آینده درخشانی دارید ادامه بده گوش دراز عزیز

    • بدون نام

      اگر تروریست باشه خوبش کردن که فرستادنش بدرک سفلی

    • بدون نام

      چرا روزنامه نگاری با این چنین سوابقی به این راحتی خود را در اختیار سفارت عربستانن قرارداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج