۷۸۴۶۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

تماس ملک سلمان با اردوغان درباره خاشقچی

در حالیکه ملک سلمان و رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی پرونده روزنامه‌نگار ناپدید شده سعودی را بررسی کردند، رئیس سازمان اطلاعات عربستان برای بررسی پرونده این روزنامه‌نگار وارد ترکیه شد.

خبرگزاری ایسنا: در حالیکه ملک سلمان و رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی پرونده روزنامه‌نگار ناپدید شده سعودی را بررسی کردند، رئیس سازمان اطلاعات عربستان برای بررسی پرونده این روزنامه‌نگار وارد ترکیه شد.

منابع مطلع به شبکه الجزیره اعلام کردند، خالد حمیدان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان برای بررسی پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار ناپدید شده سعودی روز یکشنبه وارد ترکیه شد و با مقامات این کشور درباره بررسی پرونده خاشقجی دیدار کرد.

خاشقجی دوم اکتبر برای گرفتن مدارک مورد نیاز جهت ازدواج دومش به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول رفت و از آن زمان اثری از او نیست. رسانه‌های ترکیه به نقل از مقامات این کشور اخباری از شکنجه و قتل او به دست افسران امنیتی سعودی در داخل ساختمان کنسولگری و مثله کردن جسد او مطرح می‌کنند در حالیکه مقامات ریاض این اتهامات را تکذیب می‌کنند.

در این راستا سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز یکشنبه تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه برقرار کرد و به بررسی پرونده خاشقجی پرداخت.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد، ملک سلمان از اردوغان به دلیل استقبالش از پیشنهاد سعودی مبنی بر تشکیل کارگروهی مشترک برای بررسی زوایای پرونده ناپدید شدن خاشقجی تشکر کرد.

ملک سلمان بر تمایل و اصرار عربستان به حفظ روابط برادرانه با کشور ترکیه و پایبندی ترکیه به حفظ این روابط برادرانه با سعودی‌ها تاکید کرد و گفت:‌ هیچ کس نمی‌تواند استواری و صلابت این روابط را خدشده‌دار کند.

براساس گزارش این خبرگزاری، اردوغان نیز بر حفظ روابط برادرانه، تاریخی، ویژه و محکم بین دو کشور و دو ملت برادر و نیز پایبندی‌اش به تقویت این روابط و توسعه آن تاکید کرد.

منابع در ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشتند، اردوغان با ملک سلمان موضوع افشای ابهامات ناپدید شدن خاشقجی را در میان گذاشت.

این تماس تلفنی ملک سلمان با اردوغان در میان افزایش فشارهای بین‌المللی بر عربستان انجام گرفته که خواهان سرعت روشن شدن سرنوشت خاشقجی هستند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرده در صورت اثبات دست داشتن عربستان در قتل این روزنامه‌نگار منتقد تحریم‌ها و مجازات‌هایی سخت علیه ریاض اعمال می‌کند.

وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان نیز در بیانیه‌ای مشترک از مقامات عربستان و ترکیه خواستند تحقیقات قابل اعتمادی را در این پرونده انجام دهند.

در راستای این پرونده، ملک حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین نیز تماسی تلفنی با ملک سلمان برقرار کرد و ملک سلمان هر گونه اخبار و ادعاها که وجهه این کشور را هدف گرفته رد کرد و بر حفظ جان شهروندانش در هر جایی تاکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ا م

      آنقدر سیاست وکسب مال وقدرت طلبی نامرد است که بعید نیست زن دوم و نامزد را هم برای ایشان تدارک دیده باشند تا او را به سفارت بکشانند تا نقشه شان را اجرا کنند و هر گونه معامله هم بر ای ماست مالی موضوع هم بین دولت های پیگیر قتل بعید نیست. بیچاره خبر نگاره که دولتش پولداره

      پاسخ ها

      • قیطاس قیطاسی

        دوچیز در جهان ندارد صدا
        ننگ ثروتمند
        ومردن گدا
        همه به دنبال گرفتن پول ازعربستانن برای خاشقچی بیچاره دلسوزی ندارن هرجا که زوره قباله کوره عربستان زورش دلارشه واین ننگ رو خاموش میکنه توپ وتشر آمریکا هم پوچ وتو خالیه امتیاز میخاد

      • وانک لاعلاخلق عظیم

        موافقم کلامت کاملا دقیق است

      • رضا

        خوب ترور کردن در بیرون که کار ساده تر و از نظر بین المللی کم هزینه تر بود تا اینهمه هندی بازی در بیارن. همچین چیزی امکان نداره مگه اینکه مقامات عربستان مغز خر خورده باشند

      • بدون نام

        رضا باهات موافقم ...واقعا این رسانه ها مردم را چی فرض میکنند ؟

    • بدون نام

      پس حلش کردن رفت پی کارش.
      ترامپ هم که قبلاً آب پاکی را ریخته بود روی دست جامعه جهانی و گفته بود به خاطر این خبر نگار ما قراردادهای خودمون رو به هم نمی زنیم

    • بدون نام

      چند یلیارد دیگه هم عربستان سعودی خرج میکنه و بعد انگار نه انگار !!! از 11 سپتامبر که بدتر نیست که برج های تجارت جهانی رو با حمایت مستقیم و بودجه ی عربستان زدندو هیچی هم نشد

    • سعید

      ... در کل راس هر قدرتی نامرده که بخاطر بقای خودش راحت ادم مثله میکنه و این زن عاشق را بیوه میکنه .بالاخره خدا یک جایی این جنایات را از سر مسببینش در میاره .تاریخ گواه بوده .چه پادشاهانی که برادر و فرزند کور کردن و در نهایت با ذلت اسیر و کشته شدن .اینها هم اخرشون همینه

    • م

      درسته که ممکن نیست یکی انهم یک دولت به این تابلویی ادم بکشه ولی از این ولیعهد خرپول و مغرور برمیاد

    • بدون نام

      خاک تو سر همشون بخاطر پول و قدرت هر کاری میکنن ما خودمون گرفتار تریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج