جاباما
۷۸۴۶۱۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

هنرپیشه بزرگ صربستان درگذشت

میلنا دراویچ یکی از بزرگترین بازیگران سینمای یوگسلاوی سابق که در خارج از مرزهای این کشور نیز تحسین شده بود در سن ۷۸ سالگی در شهر بلگراد درگذشت.

خبرگزاری مهر: میلنا دراویچ یکی از بزرگترین بازیگران سینمای یوگسلاوی سابق که در خارج از مرزهای این کشور نیز تحسین شده بود در سن ۷۸ سالگی در شهر بلگراد درگذشت.

هنرپیشه بزرگ صربستان درگذشت

به نقل از رادیو اروپای‌آزاد، میلنا دراویچ بازیگر بزرگ صربستانی که در طول ۶ دهه فعالیت هنری در بیش از ۱۵۰ فیلم و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده بود ساعات اولیه روز یکشنبه ۱۴ اکتبر پس از مدت ها مبارزه با بیماری در سن ۷۸ سالگی درگذشت. این خبر را انجمن دراماتیک صربستان اعلام کرد.

میلنا دراویچ که ۵ اکتبر۱۹۴۰ در بلگراد به دنیا آمده بود در اغلب فیلم هایش یا نقش زنان نیرومند از طبقه کارگر و یا مادران تنها را بازی می کرد. او بازیگری را زمانی که در دبیرستانی در سارایوو تحصیل می کرد با فیلم «در باز می ماند» (۱۹۵۹) ساخته فرانتیشک چاپ آغاز کرد. تولید این اثر را خانه فیلم بوسنی بر عهده داشت.

سه سال پس از این فیلم میلنا دراویچ جایزه میدان طلایی بهترین بازیگر زن را برای فیلم «پر ازدحام» ساخته برانکو بائور در جشنواره فیلم پولا کسب کرد با دریافت این جایزه که معادل اسکار در کشور یوگسلاوی سابق بود دراویچ توانست توجه سینمادوستان شبه جزیره بالکان را بیش از پیش به خود جلب کند.

او در دهه ۷۰ به همراه دراگان نیکولیچ سومین همسرش که از بازیگران مهم اهل صربستان بود به عنوان یکی از مجریان برنامه تلویزیونی محبوب «فرم با فرم» فعالیت داشت.

دراویچ بعدها در سطح بین المللی نیز به موفقیت هایی دست یافت که برجسته ترین آنها به سال ۱۹۸۰ و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره کن برای بازی در فیلم «درمان ویژه» برمی‌گردد. گوران پاسکالیویچ این فیلم را که به عنوان نماینده یوگسلاوی سابق به اسکار نیز فرستاده شد کارگردانی کرده بود.

«نیمه تاریک خورشید» (۱۹۸۸)، «نگاه‌های دوست‌داشتنی» (۲۰۰۳) و «عشق و سایر جرایم» (۲۰۰۸) از دیگر کارهای شاخص دراویچ در مقام بازیگری هستند.

وی در سال ۱۹۹۴با دریافت جایزه باارزش پاوله وویسیچ برای کمکش به سینمای صربستان و یوگسلاوی تجلیل شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج