جاباما
۷۸۴۶۴۷
۲۵ نظر
۶۲۰۱
۲۵ نظر
۶۲۰۱
پ

و حالا نوبت لباس‌های بدون جنسیت است!

لباس‌های بدون جنسیت بدون تقسیم بندی‌های زنانه و مردانه طراحی شده اند. در طول زمان، طراحان به این نتیجه رسیدند که لباس‌های زنانه باید متفاوت از لباس‌های مردانه باشند، به عنوان مثال دامن برای زنان و کراوات برای مردان...، اما مد بدون جنسیت این قانون را پس می‌زند و هیج تفاوتی برای لباس‌های زنانه و مردانه قائل نمی‌شود.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: یکی از انقلاب هایی که در صنعت مد و فشن رخ داده، تولید لباس هایی ست که جنسیت ندارند. بدین معنی که هم زنان و هم مردان می توانند آنها را به تن کنند.

و حالا نوبت لباس‌های بدون جنسیت است!

مد بدون جنسیت چیست؟

به طور ساده، لباس های بدون جنسیت بدون تقسیم بندی های زنانه و مردانه طراحی شده اند. در طول زمان، طراحان به این نتیجه رسیدند که لباس های زنانه باید متفاوت از لباس های مردانه باشند، به عنوان مثال دامن برای زنان و کراوات برای مردان... اما مد بدون جنسیت این قانون را پس می زند و هیج تفاوتی برای لباس های زنانه و مردانه قائل نمی شود.

یکی از طراحان مطرح می گوید: «بر هم زدن قانون تفکیک جنسیت لباس ها که مردم سالیان سال با آن زندگی کردند، خیلی سخت بود. اگر چه این طرح هنوز کوچک و نوپاست اما ما امیدواریم که تاثیرش را در صنعت مد و فشن بگذارد. ما می خواهیم برابری را در این صنعت رواج دهیم.»

به احتمال زیاد مد بدون جنسیت در آینده ای نزدیک تبدیل به یکی از مدهای محبوب خیابانی و برندهای بسیاری برای تولید چنین لباس هایی دست به کار می شوند. در واقع این چیزی ست که صنعت مد و فشن باید به سمت اش روانه شود، چیزی جدا از قضاوت و تنها بر اساس علاقه شخصی.»

و حالا نوبت لباس‌های بدون جنسیت است!

طراحان این نوع لباس ها اعتقاد دارند که مردم دلشان می خواهد لباس هایشان را آزادانه تر و بدون هیچ برچسب مردانه و زنانه ای انتخاب کنند.

این انقلاب را اولین بار برند سلفریجز در سال ۲۰۱۵ به راه انداخت. پس از آن برندهای مشهور دیگری چون زارا و اچ اند ام محصولاتی چون جین، هودی و حتی تی شرت هایشان را بدون برچسب تفکیک جنسیت، روانه بازار کردند. لیوایز هم از دیگر برندهایی بود که لاین لباس های کودکانه خود را در این مسیر تولید و روانه بازار کرد.

اخیرا هم برند سلین در یکی از شوهای لباس های مردانه خود اعلام کرد تمام لباس هایی که بر تن مانکن های مرد هستند، بدون جنسیت می باشند و خانم ها نیز می توانند آنها را به تن کنند.

و حالا نوبت لباس‌های بدون جنسیت است!

تاثیر ستاره ها در رواج لباس های بدون جنسیت

جمعیت افرادی که به سمت لباس های بدون جنسیت کشیده می شوند، رو به فزونی ست. به عنوان مثال جیدن اسمیت، در یکی از کمپین های لویی ویتون، دامنی از این برند را به تن کرد یا رپر معروف، یانگ تاگ، برای کاور یکی از آلبوم هایش پیراهنی بنفش پوشید. کانیه وست هم که به خواننده ای که عاشق دامن و تی شرت های گشاد است، شهرت دارد.

نه تنها مردان، بلکه ستاره های زن نیز با پوشیدن چنین لباس هایی، علاقه خود را به این سبک لباس پوشیدن، نشان دادند. به عنوان مثال ریچل وود برای مراسم فرش قرمز گلدن گلاب سال 2017 کت و شلوار به تن کرد.

و حالا نوبت لباس‌های بدون جنسیت است!

به قول ساکسنا، یکی از طراحان مشهور لباس: «برای یک آشپز مهم نیست که غذایش را یک مرد بخورد یا یک زن. پس چرا جنسیت باید برای ما اهمیت داشته باشد؟ اگر واقعا ما از لباسی که به تن می کنیم، راضی باشیم، چرا باید به برچسب جنسیت آن توجه کنیم؟»

لباس های بدون جنسیت مانند پلی ست که فاصله میان لباس های مردانه و زنانه را پر می کند و احساس آزادی و راحتی بیشتری به مردم می بخشد.
بسیاری از برندهایی که لباس های بدون جنسیت تولید می کنند، مستقل هستند و در تولید محصولات شان محدود عمل می کنند.

و حالا نوبت لباس‌های بدون جنسیت است!

سایز این لباس ها چگونه تعریف می شود؟

سوال اینجاست که آیا سایز این لباس ها برای مردان و زنان که اندام های مختلفی نسبت به هم دارند، مناسب است؟ چطور می شود لباسی را که یک مرد به تن می کند برای زنان هم متناسب باشد؟

اندام مردان متفاوت از اندام زنان است و پیدا کردن سایز لباسی که به هر دو بخورد کمی غیر واقعی ست، از این رو طراحان لباس هایی را طراحی می کنند که احتیاج به سایز دقیقی نداشته باشد. به عنوان مثال سویشرت، ژاکت، کت یا تی شرت از جمله لباس هایی ست که بر تن هر فردی با هر اندامی که دارد، به زیبایی می نشیند.

و حالا نوبت لباس‌های بدون جنسیت است!

برندهایی که لباس های بدون جنسیت تولید می کنند

JW Anderson

برند جی دبلیو اندرسون برندی 10 ساله است که لباس هایش را بدون جنسیت روانه بازار می کند. طراحان این برند مشتریان خود را تشویق می کند که بدون توجه به جنسیت، لباسی که دوست دارند را بخرند.

و حالا نوبت لباس‌های بدون جنسیت است!

Rad Hourani

هورانی، موسس این برند، می گوید: «لباس های ما جنسیت و سن ندارند و به طور محدودی تولید می شوند. ما هنگام تولید آنها به ملیت، نژاد و مذهب افراد نگاه نمی کنیم. در واقع مردان و زنان می توانند آنها را در هر زمان و هر مکانی که دوست دارند، به تن کنند.

و حالا نوبت لباس‌های بدون جنسیت است!

Community Clothing

این برند نیز تی شرت و بلوزهایی که تولید می کند به گونه ای ست که هم زنان و هم مردان می توانند آنها را به تن کنند.

و حالا نوبت لباس‌های بدون جنسیت است!

LaneFortyfive

این برند نیز به تولید لباس های بدون جنسیت شهرت دارد. طراحان آن از لباس های کلاسیک سالها قبل الهام گرفته اند. این لباس ها که تماما با دست دوخته شده اند، در طرح ها و رنگ هایی تولید شده که هم برای مردان و هم برای زنان قابل استفاده باشد.

و حالا نوبت لباس‌های بدون جنسیت است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Soori

      عالیه

    • وروجک

      بعضی ازلباسها واقعا قشنگ بودن ...ولی بعضی هاشون هم نه...ولی من دوست داشتم..

    • ستایش

      باحالن. دوس دارم از این تیشرت و. شلوار جینا

    • بدون نام

      چه خفن. به کجا داریم میریم

    • بدون نام

      یکی دو تاشون خیلی هم بیجنسیت نبود

    • بدون نام

      چه عجب

    • بدون نام

      برترین ها کثیف ترین برنامه خبری هست که دیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      چه مسخره

    • غزل

      من خودم عاشق لباس های پسرونه و اسپورتم
      از هودی های بلندم که هیچی نمیگم ^-^

    • علی

      خدا رحم کنه. بشر داره کجا میره؟ آدمی چی گم کرده که هر روز داره تغییر شکل میده و به هر شکل دنبالش می گرده و پیداش نمی کنه؟

    • بدون نام

      اين لباسا كه بيشتر پسرونه ان، جل الخالق!

    • بدون نام

      مسخره و بی معنی

    • محمود

      و این موضوع واقعا جای خوشحالی داره

    • بدون نام

      عالیه موافقممممممممممممم

    • مبینا

      میشه گفت تیپ اسپرت

    • آرش

      زن در لباس زنانه زیباتر و موقّرتره، و مرد هم در لباس مردانه. بهترین لباس برای زن و مرد لباسیه که زن و مرد بودن‌شونو نشون بده.
      اینکه تلاش کنیم تفاوت ظاهری زن و مرد رو نادیده بگیریم اتفاق پسندیده‌ای نیست. توجه به تفاوت‌های زن و مرد نشان از برتری هیچ یک نیست،‌بلکه پذیرفتن ویژگیهای طبیعی آنهاست

    • بدون نام

      البته مد و استایل سلیقه ای ...ولی من به شخصه اصلا دوست ندارم لباس خانوما و آقایون شبیه هم باشه...وقتی لباسها دارای جنسیت باشند خیلی قشنگتر و شیکتره...

    • فرزانه

      ما که یه عمر لباسای داداشامونو میپوشیم لباس بدون جنسیت میپوشیدیم وقتی لباس بدون جنسیت مد نبود :/

    • بدون نام

      ولی اینا که همش مردونه بودن

    • بدون نام

      حالم بهم میخوره از برترینها فقط داره فرهنگ غربی رو تبلیغ میکنه کسی هم پیگیری نمیکنه

    • بدون نام

      چقدر چندش بود مرده که پیرهن زنانه داشت

    • mari.krd

      لباس بی جنسیت ? اینا که پسرونه هستن.چرا باید زن شخصیت و ظرافت خودشو مغلوب فمنیست و لباسایِ پسرونه کنه . زن و مرد برابرن.ولی این به این معنی نیست زن باید تیشرت و شلوار بپوشه.زیبایی که تویِ پوشیدن پیراهن هایِ کوتاه گل گلی و رنگارنگ یا تاپ و دامن هایِ شیک یا سارافون هایِ شیک هست تو کدوم از این لباسا هست?زن زیبایی هاشو با مردونه شدن از بین میبره.اینا بیشتر دشمنان زنان هستن تا پیگیر برابریِ جنسیتی.

    • قاتل شب

      عالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج