۷۸۴۹۷۵
۳۴ نظر
۵۰۰۷
۳۴ نظر
۵۰۰۷
پ

ذوالفقاری:چیزی به نام کولبر نداریم،قاچاقچی هستند

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور گفت: کسانی که خارج از مسیرهای قانوین تردد کنند و جنس وارد کشور کنند دیگر نه کولبر هستند و نه کارشان قانونی؛ کارشان عبور غیرمجاز و قاچاق است. اگر فردا چهار تروریست در قالب این کولبران به جای کالا، مواد منفجره وارد کشور کنند و در ۱۰ نقطه کشور عملیات تروریستی انجام دهند آن موقع چه کسی پاسخگو است؟

خبرگزاری ایلنا: حسین ذوالفقاری در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات کشته شدن یکی از کولبران در مرزهای غربی کشور و ضرورت جلوگیری از تکرار این اتفاقات گفت: ما دیگر چیزی به نام کولبر نداریم؛ این کلمه کولبر هم کلمه‌ای بود که نمی‌دانم کجا اختراع شد، هم برای خود مردم و هم برای مسئولان مشکل درست کرد.

‎وی ادامه داد: ما بازارچه‌هایی در مرزها صرفا برای چهار استان مرزی پیش‌بینی کرده‌ایم و معافیت‌هایی هم برایشان درنظر گرفته‌ایم. کسانی که خارج از این مسیرها می‌روند و جنس وارد کشور می‌کنند دیگر نه کولبر هستند و نه کارشان قانونی است. اینها کارشان عبور غیرمجاز و قاچاق است.

‎وی افزود: من می‌بینم که متاسفانه مسئولان این مسائل را مطرح و لفظ کولبر را استفاده می‌کنند. آنهایی که از مرزهای غیرمجاز عبور می‌کنند دیگر کولبر نیستند، قاچاقچی هستند. قاچاق هم نکند ترددش غیرقانونی است.

‎ذوالفقاری گفت: ما در مناطق مرزی خط قرمز نداریم؛ هرکس وارد منطقه مرزی شود اخطار می‌دهند و اگر توجه نکرد مورد هدف قرار می‌گیرد. با صراحت می‌گویم مردم عزیز مرزنشین از مرزهای غیرمجاز عبور نکنید.

‎وی ادامه داد: با اصراری که خود ما داشتیم و پیگیری که کردیم برای تامین معیشت مردم در مناطق مرزنشین در چهار استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان امکان تبادل کالا به آن سوی مرز را فراهم کردیم. ۱۵ بازارچه مرزی در نظر گرفته شده و به تصویب دولت رسیده است؛ بنده به شما عرض می‌کنم که بیش از دو سال و نیم وزارت کشور، حوزه بنده و شخص خودم به دنبال تصویب این موضوع بودیم.

ذوالفقاری افزود: برای این منظور در هر ماه هر خانواده ۴ نفره دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معافیت گمرکی خواهند داشت. اینها را راه‌اندازی کردیم و حتی نیاز نیست که از کشورهای مقابل کالا را وارد کنند. اعلام کردیم می‌توانید همان ترانزیتی که صورت گرفته به نقطه صفر مرزی منتقل کنید. مرز‌نشین‌ها که دارای کارت مرزنشینی هستند بروند و سهمیه‌شان را دریافت کنند و اصلاً نیازی نیست که کالا را بر کول بگیرند تا لفظ کولبر برای آنها استفاده شود.

معاون وزیر کشور ادامه داد: این کار در حال راه‌اندازی بود که با جریاناتی که مرتبط به کالاهای وارداتی و صادراتی بود و اتفاقاتی که برای کشور افتاد مواجه شدیم. اخیراً مجدد جلسه‌ای داشتیم و ۱۲۳ قلم کالا با توافق ۴ وزارتخانه مشخص شد که برای دولت فرستادیم و امیدواریم موافقت شود تا مرزنشینان بتوانند ۱۲۳ قلم کالا از طریق سازوکارهایی که ایجاد شده است وارد کشور کنند و در طول ماه هم از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معافیت گمرکی استفاده کنند.

وی گفت: خواهش می‌کنم عزیزان مرزنشین از مرزهای غیرقانونی تردد نکنند که حوادث از این دست پیش نیاید که بیش از هر کسی آن افرادی که مورد صدمه واقع می‌شوند خود ما هستیم که ناراحت می‌شویم. از آن طرف مرزبان هم نمی‌داند در شب با کسی که از مرز عبور می‌کند چگونه رفتار کند. نمی‌داند کولبر است یا تروریست. دستور ایست می‌دهد، توجه نمی‌شود. گاهی هم عناصر تروریستی وارد می‌شوند، تیراندازی می‌کنند که در مقابل مرزبانان ما هم آسیب می‌بینند. در هفته اخیر سه شهید مرزبان در کشور داشتیم.

ذوالفقاری ادامه داد: بگوییم اشکال ندارد بیایند و بروند انشاالله تروریست نیستند. اگر فردا چهار تروریست در قالب این کولبران به جای کالا، مواد منفجره وارد کشور کنند و در ۱۰ نقطه کشور عملیات تروریستی انجام دهند آن موقع چه کسی پاسخگو است؟ آن موقع مردم و خبرنگاران از کولبران سوال می‌کنند یا از مسئولین امنیتی می‌خواهند امنیت را برقرار کنند؟ من از این واضح‌تر نمی‌توانم موضوع کولبران را تشریح کنم.

وی افزود: خود مردم مرزنشین می‌دانند من مرزبان بودم. همین مردم مرزنشین پای کار آمدند تا توانستیم طی یک سال و نیم مواردی که گفتیم را صرفا برای کمک به معیشت مردم مرزنشین این چهار استان به تصویب دولت برسانیم.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: خواهش من این است که کسی آدرس غلط ندهد مخصوصاً از مسئولان می‌خواهم معنی واژه کوله‌بر را متوجه شوند. کسی که از معابری غیر از معابر رسمی و بازارچه‌ها و گمرکات از سایر نقاط مرزی تردد کند، اگر هیچ کاری هم انجام ندهد خود اصل تردد چه از طریق کشور مقابل چه از طرف ما خلاف قانون است و برایش مشکل پیش می‌آید. امیدواریم هیچ‌گاه هیچ حادثه‌ای برای عزیزان مرزنشین ما اتفاق نیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاملا موافقم ولی بپذیرید از ابتدا نباید خودتان اینقدر به این موضوع رسمیت میدادید که حالا لطف مکرر به حساب حق مسلم گذاشته شود

      پاسخ ها

      • Fariborz Nehrir

        لطف مکرر وحق مسلم
        عالی گفتید

    • بدون نام

      کولبر هم در دوره‌ی شاه وجود داشته و ادامه داشته ...
      کل بار کولبران در چهار استان غربی با یه اسکله‌ی شماها برابری هم نمیکنه،....

    • رضا

      ببخشید شما میگید از کلمه کولبر استفاده نکنید خود شما در همین مطلب حداقل دو بار همین کلمه رو استفاده کردید
      با اصل موضوع موافق هستم اینکه چقدر تسهیلات برای مرز نشینان گذاشته شده خدا و مرز نشینان میدانند اما مرز کشور را نمیشود رها کرد بلکه بسیار سخت باید برخورد کرد امنیت تمام شهرهای کشور در مرزها تأمین میشود یک مرزبان علم غیب ندارد که متوجه شود در ان کوله ای که قاچاق میشود مواد منفجره است یا پوشک بچه. از خداوند سلامتی تمام مرزبانان کشورمان ایران را خواستارم

    • کولبری = قاچاق = دزدی از تمام مردم

      کسی که گمرک را دور میزند و جنس غیر مجاز و غیر قانونی یا بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد میکند قاچاقچی است. قاچاقچی است و قاچاقچی است و لاغیر. این به زعم برخی ها کولبران در حال دزدی از تمام مردم و دولت و اقتصاد کشور هستند و این ابدا قابل قبول نیست. حتی نانی که سر سفره شان میآورند حلال نیست. نان دزدی و قانون شکنی است. این که ما محتاج بودیم که دلیل نمیشود اینجوری فکر کنیم مواد فروش هم طفلک نیاز داشته و دزد هم بیچاره نیاز داشته و آدمکش هم طفلک عادت داشته و محتاج دستمزدش بوده و از این قبیل دلسوزی های احمقانه مثل ترحم بر گرگ تیز دندان است. قانون برای همه یکیست و نباید برای کولبر قانون متفاوت باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منو یاد بازرس پلنگ صورتی انداختی عزیز با اون ذره بین ش همه چیز را موشکافی کردی تازه نگفتی چه زندگی لاکچری دارن لوازم برقی آخرین مدل زمین زراعتی حاصلخیز وامهای التماسی بانکها برای کشاورزی ماشین های آخرین مدل مبلمان استیل سبد کالای متعدد دولتی بهترین مدارس غیرانتفاعی دانشگاه بیخ گوششون بیمارستانهای مجهز به بهترین تکنیک ها ومجربترین جراح ها سینما پارکهای تفریحی .... آدم حسابی ۴ کلاس درس خوندی فکر کردی شدی افلاطون نطقت واسه این قشر در رنج باز شده عامو

    • بدون نام

      یک سوال دارم ؟ چرا بعضی ها مجازند بدون گمرک جنس وارد کنند ؟ چرا ؟ مگه ما بقیه مردم ایران آدم نیستیم که فقط آنها میتوانند و این حق را دارند ؟ خب اگر حق است به همه بدهید تا ما هم برویم کولبری و قاچاق آوری؟؟؟ چرا مگر ما چه چیزی کمتر از آنها داریم؟؟؟ این چجور حق دادن است که به بعضی شهر ها میدهند . این عدالت نیست و مردم شهر های دیگر راضی نیستند. بخدا که من راضی نیستم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یول برو در نوار مرزی صعب العبور جاتو باشون عوض کن مرد نیستی اگه نکنی

    • بدون نام

      موافقم.باید جلوی این ها گرفته شود.

    • داریوش

      به نظرم کلمه کولبر صحیح نیست و کسانی که از راههای غیر قانونی تردد میکنند کارشان خلاف است وشاید منافقان وتروریست ها هم با همین عناوین وارد کشور ما شوند.پس باید با این افراد برخورد صورت گیرد.حق با نیروهای انتظامی هست...کولبر هم به کسانی میگویند که بار کوهنوردان را در مناطقی جابجا کند..به عیر از این قاچاقچی هست.

    • بدون نام

      اقا اینا دلیل نمیشود این ادمای محروم از زمین و زمان کشته شوند وجدان کجا رفته دستتون درد نکنه برای امنیت نوار مرزی اهالی که عمری با کولبری معیشت گذروندن ماهیت بومی شون واضح و روشنه دومیلیون هشتصد معافیت گمرکی که ندید میشه تشخیص داد برای کالایی که مشتری نداره وضع شده اقای امنیت اینا ایرانی هستن درسته آقازاده نیستن ولی درک کردنشون کار مشکلی نیست و زورگویی به این عزیزان در سختی مردونگی نیست یا علی

    • بدون نام

      حالا خوبه که خود رهبری فرمودند با قاچاق مبارزه کنید و منظورم از قاچاق کولبر بدبختی که ا روی ناچاری میره جنس میاره اینور مرز نیست و با اون‌کاری نداشته باشید
      شما .... دختر مظلوم‌وزیر رو ول کردین میرسد سراغداین‌بیچاره‌ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماشینای لوکس اونم موقعی که ثبت سفارش نمیشه عین دونه بارون توی گمرکات لبریز میشه اونوقت کولبر رنج کشیده واسه یه گونی بار کشته میشه واقعا اخر نامردیه یادمون نمیره اسبها و قاطرهای زبون بسته این بیچاره ها رو هم کشتید معنی مبارزه با قاچاق رو هم فهمیدیم

    • بدون نام

      آهان.پس کسی بخاطر بیکاری و نبود زیربناهای اقتصادی و با وجود این همه گرانی،فقط بخاطر اینکه واسه ی زن و بچه ش کشته بشه قاچاقچی هست.؟؟؟؟اما کسب که در شرکتونفت جنوب و دکل نفتی و....پول بیت المال رو بخوره نباید کشته بشه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

    • بدون نام

      چکار کنند مردم . از درد بیکاری و فقر مجبورند که کولبری کنند. ...

    • بدون نام

      ....مردم به خاطر فقر مطلق یک یخچال ۳۰۰ کیلویی را روی کمرشون میزارند از ارتفاعات رد میشن ، بخاطره چندر غاز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف حساب

      • بی نام

        واقعا که تاسف آوره:(((( و ما مردم خیلی بدی هستیم که هیچ کاری براشون نمی کنیم

    • بدون نام

      حرف منطق منطق است خدامرزبانان راحفظ کند

    • بدون نام

      دقیقا
      همین قاچاقچیان کولبر نام با قاچاق سلاح های سرد و گرم اهداف تروریست هایی رو پیاده می کنن که دستشان به خون صد ها نفر از هموطنانمان آلوده است
      از سپاه پاسداران و دیگر نهاد های امنیتی تقاضا داریم که با این شروران با تمام قدرت مقابله کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با ابن نظر مزخرفت

    • بی نام

      پس کار واسشون درست کنید سطح رفاشونم ببرید بالا ، بعد اظهار نظر کنید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر بلد بودن که ..... !!!

      • بدون نام

        خودشون باید همت کنند. هیچ جای دنیا دولت نمیاد بگه بفرمایین سر کار. کار همه جا هست اگه دنبالش باشی

    • بدون نام

      همه چیز رو انحصار برای عده ای خواص کردین بقیه سطح درامدشون باید چند باشه...
      نون خودش وزن بچه ش رو از کجا باید تامین کنه؟!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      همه شد متخصص

    • بدون نام

      بدون نام مگه عدالت تو ایران یکسان توزیع شده ؟

    • مهدی

      اینم بگو چیزی به اسم اشتغال نداریم نتونستیم شغل ایجاد کنیم مرز نشینان همه بیکارند.تا به حال مرز رفتی یا زندگی مرز نشین ها رو دیدی؟یک خانواده ای که اونجا هیچ شغلی نداره باید از کجا بیاره بخوره.این همه هزینه میشه پول همین مردم داره تو عراق یمن فلسطین سوریه خرج میشه برید کارخونه بسازید ارتباط با دنیا رو درست کنید تولید داشته باشید ببینم کدوم ادم دیوانه از مرز تو سرما و گرما برا شبی ۴۰ هزار تومان این بارهای سنگین رو کول میگیره تو این کوهستان ها.وظیفه خودتون رو انجام بدین بعد از مردم بخواین قانون رو رعایت کنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا پولی که در سوریه خرج میشه برای تامین امنیت ایران خرج میشه و مردم هم راضی هستند و کاملا به نفع ماست که با هزینه ی بسیار کمتر در سوریه از خودمون دفاع کنیم.
        دوما مردم کردستانبا نا امن کردم منطقه ی خودشون و حمایت از گروه های مسلح و جنبش های استقلال طلبانه سرمایه ها رو فراری میدن از کردستان. معلومه که دولت نمیاد پول کشور رو ببره تو کردستان و یک کارخونه ی مهم بزنه که فرداش کردستان اعلام استقلال کنهو پول و کارخونه رو هم ببره. خود کرد ها با این پولدارای گردن کلفت زیاد دارند حاضر نیستند در کردستان کارخانه بزنند. نا امنی و استقلال طلبی دودش اول به چشم خود کرد ها میره

    • بدون نام

      مگه تو تهران کسی که بخاطر نداری دزدی کنه قانون ازش میگذره؟
      اینم همونه دیگه قانون قانونه این معضل باید حل شه تو بمیری من بمیری بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه جون اتفاقان تو تهران اصلا دزدی نمیشه ، البته رقمش نباید کمتر از زیر ۱۰۰۰ میلیارد باشه تازه اسمش دزدی نیست ، بهش میگن رانت ....

    • امیر پیشاور

      تو که از محنت دیگران بیغمی نشاید که نامت نهند آدمی
      حالا یک بنده خدا که بر تامین معاش خود وخانواده میشود کولبر بنا به نظر شخصی شما میشود قاچاقچی پس چکار کند دزدی کند ؟ اگر راست میگوئید برای رفع این معضل برایشان اشتغال بوجود بیاورید لیکن دلسوزانه ومتعهدانه رفتار نمیکنید اگر راست میگوئید جلوی اختلاس ورانت دولتی را بگیرید زورتان را به ضعیف نرسانید

    • Fariborz Nehrir

      این واژه مسخره کولبر را حذف و مطالبی که این آقا گفتند به جون دل بخرید،همین قاچاقچیان هستند که به اسارت رفتن مرزبان ما عمدا یا سهوا کمک میکنند،مرزنشینان هم وضعی بدتر از پایتخت نشینان حقوق یکملیون تومانی یا بیکار ندارند به مشکلات اقتصادی مردم توجه و حمایت کنید و حرمت و امنیت مرزها را حفظ کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج