جاباما
۷۸۵۳۷
۲ نظر
۵۰۴۲
۲ نظر
۵۰۴۲
پ

مسخره ترین هنرهای به فروش رفته! +عکس

هنر و هنرمند هر کدام دارای ویژگی هایی هستند که باعث ارزش گذاری آن ها می شود از این رو ممکن است یک هنر قیمتی زیاد داشته باشد و هنر دیگری ارزش چندانی نداشته باشد اما گاهی اوقات شرایط عجیب باعث ارزش گذاری روی یک هنر می شود.

باشگاه خبرنگاران: هنر و هنرمند هر کدام دارای ویژگی هایی هستند که باعث ارزش گذاری آن ها می شود از این رو ممکن است یک هنر قیمتی زیاد داشته باشد و هنر دیگری ارزش چندانی نداشته باشد اما گاهی اوقات شرایط عجیب باعث ارزش گذاری روی یک هنر می شود.

تا به حال در دنیا افرادی بوده اند که به نام هنرمند دست به کارهای عجیب زده و هنر خود را با قیمت های باورنکردنی به فروش رسانده اند.

این افراد گاهی اوقات سودجو یا برخی اوقات واقعا هنرمندانی هستند که برای تجربه ای متفاوت دست به کارهای عجیب زده اند. در ادامه از این لیست به سراغ هنرهایی می رویم که در عین ناباوری و عجیب بودن بازهم با قیمت های نجومی به فروش می رسند.

هنرهای تجسمی

مسخره ترین هنرهای به فروش رفته! +عکس

موزه هنرهای تجسمی شاید برای شما نامی آشنا باشد اما این بار با گونه دیگری از این موزه آشنا خواهید شد. موسسه هنرهای تجسمی جایی است که هنرمندان تنها فکرهای خود را به فروش می رسانند. اگر شما باورتان نمی شود باید این نکته را بگوییم که در سال ۲۰۱۱ یک خانم برای هنری به اسم هوای تازه که در اصل همین هوای موجود است ۱۰ هزار دلار پرداخت کرد. این هنر در اصل تابلویی بود که تنها در ذهن هنرمند وجود داشت و این خانم خرید تا در خانه نصبش کند.

آینه قرمز

مسخره ترین هنرهای به فروش رفته! +عکس

"جرارد ریتچر" یکی از بزرگترین هنرمندان آلمانی است که سال ها برای این کشور افتخارآفرینی کرده است و در میان پرفروش ترین هنرمندان دنیا به حساب می آید. در سال ۲۰۱۳ یکی از تابلوهای بسیار زیبای او با قیمت ۳۷ میلیون دلار به فروش رسید اما نکته بسیار جالب در مورد این هنرمند تابلوی آینه قرمز او است. این تابلو تنها رنگ قرمزی است که روی آینه کشیده شده است و در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۷۵۰ هزاردلار به فروش رسید. هیچکس دلیل اصلی این قیمت گذاری را متوجه نشد و شاید خریدار این تابلو هم در شرایط خاص مجبور به خریداری آن شده است زیرا ارزش این تابلو شاید در بازار آزار به ۵ دلار برسد.

مکعب زباله

مسخره ترین هنرهای به فروش رفته! +عکس

هر شهری سوغاتی خود را دارد اما شهر نیویورک به نظر اصلا به این فکر نبوده است که حالا یکی از افرادی سودجو به روشی خاص در حال فروش سوغاتی از این شهر است. "جساتین گیگناک" هنرمندی است که از سال ۲۰۰۱ کسب و کاری عجیب برای خودش راه انداخته است. این مرد زباله های مختلف شهر را درون مکعب هایی می کند که به قیمت ها ۵۰ تا ۱۰۰ دلار به مردم می فروشد. در کنار این هنر عجیب، مردمی هستند که خیلی ساده این مکعب ها را خریداری کرده و با خوشحالی به خانه خود می روند. در هرکدام از این مکعب ها می توان قوطی نوشابه، کتاب پاره، بلیط و ... را مشاهده کرد.

آبی با یک خط سفید

مسخره ترین هنرهای به فروش رفته! +عکس

رکورددار قیمت در میان نقاشی های دنیا در دست هنرمندی است که سال های پیش درگذشته است. این هنرمند در سال ۱۹۵۳ نقاشی ساده ای کشیده است که در آن تنها می توانید یک تابلوی تماما آبی را مشاهده کنید که خطی سفید از میان آن گذشته است. شاید این تابلو نهایتا ۱۰۰ دلار ارزش داشته باشد اما در سال ۲۰۱۳ و در مزایده ای که در نیویورک برگزار شد، این تابلو با قیمت نجومی ۴۳ میلیون دلار به فروش رسید. شاید قدمت این تابلو زیاد باشد اما این قیمت اصلا برای آن ارزشی ندارد.

رهین ۲

مسخره ترین هنرهای به فروش رفته! +عکس

"آندرس گورسکی" کسی است که این عکس را گرفته است ولی نکته خاصی در آن دیده نمی شود و حتی یک رنگ زیبا هم در این تصویر دیده نمی شود. این عکس با همه نکات منفی به قیمت ۴.۳ میلیون دلار به فروش رسید. هنوز کسی دلیل خریداری این تصویر که به نام "رهین۲" شناخته می شود را نمی داند. این تصور از نظر کارشناسان به عنوان بدترین و خسته کننده ترین تصویر قرن انتخاب شده است. پیش از این عکس تصویری که "سیدنی شرمن" گرفته بود تا ارزش ۳.۸ میلیون دلار گرانترین عکس دنیا بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • DR BAHMAN7

      واقعا مسخره اس که همچنین آدمایی پولشونو سر چندتا تابلوی بی ارزش صرف میکنن مثلا آینه قرمز یا آبی با خط سفید که نکته جالبی توشون دیده نمیشه

    • آرش

      تا احمق در جهان است مفلس در امان است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج