۷۸۵۴۹۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هواوی گوشی‌های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو را رسما معرفی کرد

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف، جدیدترین پرچم‌داران هواوی یعنی گوشی هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو رسماً معرفی شدند. در این مطلب به مشخصات این دو گوشی قدرتمند نگاهی می‌اندازیم.

مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف، جدیدترین پرچم‌داران هواوی یعنی گوشی هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو رسماً معرفی شدند. البته با توجه به گزارش‌ها و خبرهای منتشر شده، پیش از برگزاری این مراسم از بسیاری از مشخصات این دو گوشی خبر داشتیم. در این مطلب به مشخصات این دو گوشی قدرتمند نگاهی می‌اندازیم.

هواوی گوشی‌های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو را رسما معرفی کرد

مهم‌ترین تفاوت ظاهری بین مدل معمولی و مدل پرو هواوی میت ۲۰ در زمینه‌ی صفحه‌نمایش است. میت ۲۰ از نمایشگر ۶.۵۳ اینچی بهره می‌برد و تقریباً هم‌اندازه نمایشگر ۶.۳۹ اینچی مدل پرو است. نسبت تصویر نمایشگر مدل معمولی ۱۸.۷:۹ و نسبت تصویر نمایشگر مدل معمولی ۱۹.۵:۹ است.

ولی نمایشگر مدل پرو از نوع اولد است و از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ بهره می‌برد. نمایشگر مدل معمولی هواوی میت ۲۰ هم از نوع LCD و رزولوشن آن هم ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ است. در ضمن مدل پرو از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد ولی حسگر اثر انگشت مدل معمولی در پشت این گوشی تعبیه شده است. در نهایت باید به بریدگی نمایشگر این دو گوشی هم اشاره کنیم که از لحاظ اندازه و شکل و شمایل با یکدیگر فرق دارند.

بریدگی نمایشگر میت ۲۰ بسیار کوچک و قطره‌ای شکل است ولی بریدگی نمایشگر مدل پرو به دلیل اینکه سیستم تشخیص چهره را در خود جای داده، بزرگ‌تر و عریض‌تر است. علاوه بر موارد ذکرشده، باید خاطرنشان کنیم که میت ۲۰ از جک هدفون بهره می‌برد ولی مدل پرو فاقد این مشخصه است.یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که مدل پرو از استاندارد IP68 بهره می‌برد، ولی مدل معمولی ضد آب نیست.

این گوشی‌ها اولین گجت‌های مجهز به تراشه قدرتمند و ۷ نانومتری کرین ۹۸۰ محسوب می‌شوند. همانطور که می‌دانیم، این تراشه ۲۰ درصد عملکرد بهتر و ۴۰ درصد مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارد و پردازنده گرافیکی Mali-G76 موجود در این تراشه هم نسبت به مدل قبلی قادر به ارائه ۴۶ درصد عملکرد بهتر و ۱۷۸ درصد مصرف انرژی کمتر است. در این تراشه دو واحد پردازش عصبی وجود دارد و به لطف این مشخصه، این گوشی‌ها از لحاظ قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی بسیار قدرتمندتر از گذشته شده‌اند.

هواوی گوشی‌های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو را رسما معرفی کرد

هواوی میت ۲۰ در کنار این تراشه از ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد و کاربران برای انتخاب میزان حافظه داخلی حق انتخابی ندارند و فقط باید از ۱۲۸ گیگابایت بهره ببرند. میت ۲۰ پرو هم مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است.این گوشی‌ها همچنین از نسل جدیدی از کارت‌های حافظه تحت عنوان NanoSD پشتیبانی می‌کنند که کوچک‌تر از کارت‌های حافظه microSD هستند.با استفاده از این کارت‌های حافظه می‌توان حافظه‌ی این گوشی‌ها را تا حداکثر ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد.

در کنار موارد ذکر شده نباید ظرفیت باتری این گوشی‌ها را از قلم بیندازیم. انرژی گوشی هواوی میت ۲۰ را یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند و باتری مدل پرو هم از ظرفیت ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. از این مهم‌تر، مدل پرو از شارژ سریع ۴۰ واتی پشتیبانی می‌کنند ولی مدل معمولی از شارژ سریع ۲۲.۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این یعنی شارژ باتری هواوی میت ۲۰ پرو در عرض ۳۰ دقیقه، از ۰ به ۷۰ درصد می‌رسد.

این عدد برای آیفون XS فقط ۵۰ درصد است. از لحاظ شارژ بی‌سیم هم مدل پرو از شارژ ۱۵ واتی استاندارد Qi پشتیبانی می‌کنند ولی مدل معمولی فاقد این مشخصه است. یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های مدل پرو، امکان شارژ بی‌سیم معکوس است. این یعنی پنل پشتی این گوشی می‌تواند به‌عنوان پد شارژ بی‌سیم برای شارژ کردن دیگر گجت‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، انجام وظیفه کند.

هواوی گوشی‌های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو را رسما معرفی کرد

بعد از اشاره به این مشخصات سخت‌افزاری، حالا دیگر نوبت دوربین این گوشی است. مطابق انتظارات، این دو گوشی از دوربین سه‌گانه بهره می‌برند. دوربین‌های تعبیه شده در پنل پشتی مدل پرو عبارت‌اند از یک دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی مجهز به لنز اولتراواید و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز به لنز تله‌فوتو. میت ۱۰ هم از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به لنز اولتراواید و دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز به لنز تله‌فوتو بهره می‌برد.

در حقیقت می‌توان این دوربین‌ها را نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی دوربین هواوی P20 پرو به حساب آورد. به لطف بهره‌گیری از لنز اولترا واید، کاربران می‌توانند از فاصله‌ی ۲.۵ سانتی‌متری نسبت به سوژه‌ی موردنظر، عکس‌های ماکرو باکیفیتی را ثبت کنند. این سه دوربین به همراه یک فلش به‌صورت مربعی شکل در پشت گوشی تعبیه شده‌اند و اطراف آن یک فریم فلزی بسیار زیبا قرار دارد که زیبایی گوشی را دو چندان کرده است. به گفته‌ی هواوی، این چینش با الهام از چراغ جلو اتومبیل‌های پورشه عملی شده است.

هواوی گوشی‌های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو را رسما معرفی کرد

با توجه به بهره‌گیری تراشه کرین ۹۸۰ از دو واحد پردازش عصبی، کاملاً واضح است که هوش مصنوعی در عملکرد این دوربین‌ها تأثیر محسوسی دارد. اپلیکیشن دوربین این گوشی‌ها با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، می‌تواند بیش از ۱۵۰۰ سناریو و ۵ هزار شیء را در ۲۵ دسته‌بندی مختلف تشخیص بدهد و با توجه به آن‌ها، تنظیمات موردنظر خود را برای افزایش کیفیت عکس اعمال کند. یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن دوربین Hivision نام دارد و می‌تواند اشیاء مختلف و آثار باستانی و موارد این چنینی را شناسایی کند و برای ترجمه متون هم می‌توان از آن استفاده کرد.

دوربین این گوشی مانند دوربین گوشی‌های پیکسل ۳ از قابلیت قفل کردن فوکوس بر سوژه‌های متحرک بهره می‌برد. این یعنی با یک‌بار مشخص کردن سوژه، فرد یا شیء مذکور حتی در صورت حرکت هم از فوکوس خارج نمی‌شود و کاربر بدون هیچ‌گونه نگرانی‌ای می‌تواند عکس‌ها یا ویدیوهای موردنظر خود را ثبت کند. یکی دیگر از قابلیت‌های نرم‌افزاری جالب مربوط به دوربین، امکان رنگی نگه‌داشتن سوژه و سیاه‌وسفید کردن محیط اطراف آن به‌صورت خودکار است.

از این قابلیت می‌توان در بخش عکاسی و فیلم‌برداری استفاده کرد. در نهایت از میان قابلیت‌های مربوط به فیلم‌برداری که احتمالاً مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد، امکان تغییر مواردی مانند نور، غلظت رنگ و دیگر موارد این‌چنینی در حین فیلم‌برداری است.

هواوی گوشی‌های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو را رسما معرفی کرد

دوربین سلفی این دو گوشی از نوع ۲۴ مگاپیکسلی است و می‌تواند عکس‌های سلفی باکیفیتی را ثبت کند. همانطور که در ابتدا گفتیم، مدل پرو از سیستم تشخیص چهره بهره می‌برد. این سیستم با بهره‌گیری از دوربین مخصوص و تاباندن هزاران نقطه مادون‌قرمز بر صورت کاربر، نقشه سه‌بعدی دقیقی را از چهره موردنظر ایجاد می‌کند. به گفته‌ی هواوی، فرایند تشخیص چهره فقط ۶۰۰ میلی‌ثانیه به طول می‌انجامد و احتمال خطای آن هم ۱ در میلیون است.

رابط کاربری این گوشی‌ها نسخه‌ی نهم EMUI است که از اندروید پای بهره می‌برد. هواوی در نسخه‌ی جدید رابط کاربری اختصاصی خود تلاش کرده ظاهر آن را تا حدی تغییر دهد و قابلیت‌های جدیدی را برای آن به ارمغان بیاورد. مانند اندروید خالص، این رابط کاربری از اپلیکیشن Digital Wellbeing هم بهره می‌برد و کاربران با استفاده از آن می‌توانند میزان استفاده از گوشی و اپلیکیشن‌های موجود در آن را زیر نظر بگیرند.

یکی از این قابلیت‌ها، پشتیبانی از ژست‌های حرکتی است که گوگل در اندروید پای توجه زیادی به این موضوع نشان داده است. همچنین در این رابط کاربری، نسخه‌ی دوم GPU Turbo قرار دارد که حالا از بازی‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند و می‌توان سرعت پاسخ‌دهی بخش لمسی نمایشگر را تا ۳۶ درصد افزایش دهد. این نرم‌افزار روی‌هم‌رفته با بهره‌گیری از تمام توان پردازنده گرافیکی، تجربه گیمینگ بهتری را برای کاربران رقم می‌زند.

هواوی گوشی‌های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو را رسما معرفی کرد

در انتها باید بگوییم که هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو از استاندارد وای‌فای ۸۰۲.۱۱، اتصال LTE Cat.۲۱ که می‌تواند حداکثر سرعت دانلود ۱.۴ گیگابیت بر ثانیه را امکان‌پذیر کند، جی‌پی‌اس دو باند، بلوتوث ۵.۰ و پورت USB-C اشاره کنیم. این گوشی‌ها در ضمن از دو سیم‌کارت نانو هم پشتیبانی می‌کنند و می‌توان از اینترنت ۴G این دو سیم‌کارت استفاده کرد.

این دو گوشی در رنگ‌های سبز، آبی، مشکی، صورتی طلایی و گرگ‌ومیش روانه‌ی بازار خواهند شد.قیمت مدل پایه میت ۲۰ که از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، ۸۰۰ یورو است و برای خرید مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم باید ۸۵۰ یورو بپردازید.میت ۲۰ پرو هم تنها در یک مدل یعنی ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و قیمت آن ۱۰۵۰ یورو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج