جاباما
۷۸۶۰۹۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

از رئال تا بایرن؛ مقصد بعدی آرسن ونگر کجاست؟

 آرسن ونگر اشتیاق خود را به بازگشت به دنیای فوتبال در سال آتی میلادی اعلام کرده است.

وبسایت نود: به نقل از اسکای اسپورتس، آرسن ونگر سرمربی ۶۸ ساله فرانسوی در تابستان ۲۰۱۸ بعد از ۲۲ سال از هدایت آرسنال کنار رفت و در چند ماه گذشته در تیمی مشغول نبوده است اما او احساس می‌کند که دوباره انرژی کسب کرده و آماده بازگشت به دنیای فوتبال در ژانویه ۲۰۱۹ است.

"پروفسور" درباره بازگشت خود به فوتبال چنین گفته بود:

در ۲۲ سال حضورم در باشگاه آرسنال، تجربیات مختلفی را در سطوح گوناگون کسب کردم. درخواست هایی از سرتاسر دنیا مطرح شده اند. برخی از آن ها از طرف تیم های ملی بوده اند. فکر می‌کنم کار خود را در روز اول ژانویه آغاز کنم. به اندازه کافی استراحت کرده ام و آماده بازگشت به کار هستم. اما کجا؟ هنوز نمی‌دانم.

در ادامه به محتمل ترین مقصدهای ونگر اشاره خواهیم داشت:

رئال مادرید

بعد از خروج زیدان از ونگر به عنوان یکی از گزینه های جانشینی زیزو روی نیمکت رئال مادرید یاد شده بود. اما در نهایت جولن لوپتگی سرمربی رئال شد تا پرونده حضور ونگر در برنابئو موقتا بسته شود. سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا در روزهای اخیر تحت فشار زیادی قرار گرفته و با یک تساوی و سه شکست در ۴ بازی گذشته، ممکن است نیمکت مربیگری رئال مادرید دوباره دستخوش تغییراتی شود.

ونگر پیش از این اذعان کرده بود که در دوران حضور در آرسنال سه بار پیشنهاد رئال را رد کرده و در کودکی طرفدار این تیم بوده است. باید دید آیا او بالاخره خواهد توانست روی نیمکت تیم مورد علاقه اش در دوران کودکی بنشیند؟

بایرن مونیخ

از زمان به عهده گرفتن هدایت بایرن، هیچ چیز مطابق انتظار نیکو کواچ پیش نرفته است. بایرن اکنون در رده ششم بوندسلیگا حضور دارد و در ۴ بازی اخیر پیروز نشده است.

در اوایل ماه جاری میلادی نشریه بیلد نگاهی به اصلی ترین گزینه های بایرن در صورت اخراج کواچ انداخته بود و از ونگر، زیدان و لورن بلان به عنوان ۳ شانس نهایی نام برده بود. این اولین باری نیست که نام ونگر در اطراف بایرن مونیخ شنیده می‌شود. اولی هوینس رئیس بایرن یک بار در این خصوص گفته بود ونگر از ژاپن به لندن رفت و در طول این سال ها هرگاه به دنبال مربی جدیدی بودیم، آرسن یکی از گزینه ها بوده است.

از رئال تا بایرن؛ مقصد بعدی آرسن ونگر کجاست؟

طبق گزارش های منتشر شده، ونگر یک بار در سال ۱۹۹۵ (قبل از حضور در آرسنال) و بار دیگر در سال ۲۰۰۹ پیشنهاد باواریایی ها را رد کرده بود. اگر بایرن به دنبال گزینه ای بلند مدت برای نیمکت خود نباشد، آن گاه می‌تواند برای بار سوم شانس خود را برای داشتن پروفسور امتحان کند.

پاریسن‌ژرمن

باشگاه پاریسی از دیرباز ونگر را تمجید کرده است اما با درخشش توماس توخل در روزهای ابتدایی حضور در پارک دو پرنس به نظر می‌رسد که پی‌اس‌جی ونگر را برای مسئولیتی دیگر در نظر دارد. گزارش ها حاکی از آن است که پاریسن‌ژرمن قصد دارد از ونگر به عنوان مدیر فوتبال در کنار توخل استفاده کند چرا که شنیده شده توخل هماهنگی خوبی با آنترو هنریکه مدیر ورزشی کنونی باشگاه ندارد.

اگرچه بازگشت به عرصه مربیگری اولویت ونگر است اما دورنمای کار با توخل می‌تواند ونگر را ترغیب کند. او یک بار درباره توخل گفته بود: او عمیقا مورد احترام من است. به سرعت توانسته با فوتبال فرانسه خود بگیرد. او بسیار باهوش به نظر می‌رسد و ارتباط خوبی با بازیکنانش برقرار کرده است. نشانه های اولیه حضور او در پاریس بسیار مثبت بوده و این اتفاق زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که بدانیم این شخص به تازگی وارد فضای فوتبال فرانسه شده است.

ژاپن

ونگر یک بار ژاپن را خانه خود خوانده بود و ممکن است دوباره به سرزمین سامورایی ها بازگردد. ونگر در سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ ناگویا گرامپوس را هدایت کرد و به همراه این تیم به قهرمانی در جام پادشاهی و سوپرجام ژاپن دست یافت. از ونگر به عنوان فردی یاد می‌شود که توانسته با سبک مربیگری خود و البته کارهای بیرون زمین، چهره فوتبال ژاپن را تغییر دهد.

ونگر بعد از حذف ژاپن از جام جهانی به نیمکت مربیگری این تیم لینک شد و یکی از مقامات فدراسیون فوتبال این کشور هم تماس با ونگر در حین برگزاری رقابت ها را تایید کرد. البته این مقام در ادامه صحبت های خود گفت که این مکالمه چندان جدی نشد و آن ها تصمیم گرفتند به گزینه های داخلی فکر کنند. هاجیمه موریاسو به تازگی سرمربیگری تیم ملی ژاپن را به عهده گرفته و به نظر می‌رسد همانند پی‌اس‌جی، ژاپن نیز برای یک پست مدیریتی-مشاوره ای به دنبال ونگر است.

منچستریونایتد

جایگاه ژوزه مورینیو روی نیمکت منچستریونایتد در هفته های اخیر به شدت متزلزل شده است. برخی گزارش ها حتی حاکی از اخراج مو از یونایتد بعد از بازی با نیوکاسل صرف نظر از نتیجه دیدار بود. البته این خبر توسط سران باشگاه تکذیب شد اما در صورت ادامه این روند، اخراج مورینیو کسی را شگفت زده نخواهد کرد.

اما چه کسی قرار است جای او را بگیرد. به عقیده جف استرلینگ، مجری Soccer Saturday ونگر تمام ویژگی های لازم برای تصاحب این نیمکت را دارد. اگرچه فیل تامپسون با ایده جک مخالف بود، اما چارلی نیکولاس و پل مرسون با این ایده موافق بودند. مرسون در این خصوص گفت: این قطعا بدترین ایده نخواهد بود. باید به آن چه ونگر انجام داده نگاهی بیندازید. گاهی اوقات تیم به یک اتمسفر تازه نیاز دارد.

البته شاید یک مانع در این راه وفاداری ونگر به آرسنال باشد. او بعد از پیروزی ۱-۰ آرسنال مقابل هادرزفیلد و زمانی که برای آخرین بار توپچی ها را هدایت کرد، گفت ترجیح می‌دهد برای ادامه کار به خارج از انگلستان برود چرا که حس می‌کند ماندن در انگلستان خیانت به آرسنال خواهد بود. باید دید آیا ونگر هنوز هم این عقیده را حفظ کرده یا به شیوه ای متفاوت فکر می‌کند.

تیمی در سوپرلیگ چین

همان طور که پیش از این هم اشاره شد، ونگر سابقه کار در شرق آسیا را در کارنامه دارد. چندماه قبل گزارش شده بود که تیمی از سوپرلیگ چین با ارائه پیشنهادی اغواکننده به آرسن ونگر قصد تبدیل او به گرانترین مربی جهان فوتبال را داشته است. آیا پای ونگر دوباره به شرق دور باز خواهد شد؟ قطعا تیم های زیادی در این لیگ طرفدار ونگر هستند و حضور او می‌تواند تحولی عظیم در سوپرلیگ چین ایجاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • morad

      میاد تراختور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج