جاباما
۷۸۶۱۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دعوت رسمی مغولستان از رهبر کره شمالی

مغولستان رسما رهبر کره شمالی را برای سفر به پایتخت این کشور که زمانی امید می‌رفت میزبان نشست تاریخی رهبران واشنگتن و پیونگ‌یانگ شود، دعوت کرد.

خبرگزاری ایسنا: مغولستان رسما رهبر کره‌شمالی را برای سفر به پایتخت این کشور که زمانی امید می‌رفت میزبان نشست تاریخی رهبران واشنگتن و پیونگ‌یانگ شود، دعوت کرد.

دعوت از کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی در شرایطی به عمل می‌آید که دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ماه ژوئن نشستی به میزبانی سنگاپور برگزار کردند و قرار است زمان و مکان دومین نشست آنها هم به زودی مشخص شود.

براساس اعلام دفتر خالتما باتولگا، رئیس‌جمهوری مغولستان، این دعوتنامه در تاریخ دهم اکتبر (۱۸ مهرماه) برای کیم جونگ اون ارسال شده است. با این حال زمان مشخصی تعیین نشده است.

مغولستان پیش از نشست سنگاپور پیشنهاد داده بود تا میزبان این مذاکرات شود اما نهایتا بخت با سنگاپور یار شد و طرفین نهایتا بر سر اعلامیه‌ای مبهم برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره توافق کردند. ترامپ اخیرا به خبرنگاران گفت چند کشور برای انجام دومین نشست مدنظر است اما قطعا سنگاپور نخواهد بود.

کیم جونگ اون از زمان به دست گرفتن قدرت در سال ۲۰۱۱ سه سفر خارجی هم به چین داشته است. او همچنین در روستای مرزی پانمونجوم با مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی دیدار کرد.

مغولستان کشوری دموکراتیک میان چین و روسیه و یکی از معدود کشورهایی است که با نظام خودکامه کره‌شمالی روابطی عادی دارد. دو کشور امسال هفتادمین سالروز مناسبات دیپلماتیک خودشان را جشن گرفتند. پدر بزرگ کیم که موسس کره‌شمالی بود، در سال ۱۹۸۸ زمانی که مغولستان هنوز بخشی از شوروی بود به این کشور سفر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج