۷۸۶۲۳۸
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

قاچاق گوشی موبایل هم معکوس شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه با بیان اینکه عرضه موبایل با ارز نیما سبب رونق قاچاق می شود گفت: به دلیل تفاوت قیمت ارز آزاد با ارز ۸ هزارتومانی نیما عرضه این وسیله از ایران به دیگر کشورها رونق می گیرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه با بیان اینکه عرضه موبایل با ارز نیما سبب رونق قاچاق می شود گفت: به دلیل تفاوت قیمت ارز آزاد با ارز ۸ هزارتومانی نیما عرضه این وسیله از ایران به دیگر کشورها رونق می گیرد.

مهدی محبی گفت: اختصاص ارز نیما با نرخ ۸ هزارتومان به گوشی تلفن همراه سبب رونق گرفتن قاچاق این کالا به خارج از کشور به دلیل تفاوت نرخ ارز آزاد با ارز نیما خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و گوشی تلفن همراه با اشاره به اینکه بازار گوشی تلفن همراه بلاتکلیف است افزود: با وجود پرداخت تفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و واردات گوشی تلفن همراه اما همچنان اجازه فروش به واردکنندگان نداده شده است.

وی با بیان اینکه گوشی های وارد شده با ارز نیما نیز ترخیص شده است گفت: بیش از ۴۰۰ هزاردستگاه تلفن همراه همچنان اجازه فروش را دربازار ندارد درحالی که عرضه آنها در بازار سبب کاهش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی تلفن همراه خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و گوشی تلفن همراه تامین بازار را با تلفن همراه مسافری بسیار دشوار دانست و ادامه داد: گوشی های وارد شده با مسافر بدون گارانتی و ضمانت فروش هستند و واحد های صنفی تمایلی به عرضه آنها ندارند.

محبی نبود زنجیره مناسب را در فروش یکی از معضلات این بخش دانست و گفت: نظارتی بر روند فروش گوشی تلفن همراه وجود ندارد و این موضوع سبب نرسیدن گوشی به دست مصرف کننده واقعی می شود.

وی با بیان اینکه عرضه موبایل با ارز نیما سبب رونق قاچاق نیز می شود افزود: بدلیل تفاوت قیمت ارز آزاد با ارز ۸ هزارتومانی نیما عرضه این وسیله از ایران به دیگر کشورها رونق می گیرد بنابر این فروش تلفن همرا ه با ارز آزاد مناسب تر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و گوشی تلفن همراه ادامه داد: نامشخص بودن وضعیت وارد کنندگان و مسدود بودن انبارهای این افراد سبب وضعیت فعلی بازار است بنابراین ما از قوه قضائیه درخواست می کنیم که تکلیف این افراد برای ساماندهی بازار سریعتر تعیین شود.

محبی گفت: ۴۰ شرکت وارد کننده تلفن همراه به دلیل شرایط پیش آمده در این بازار تمایلی به واردات ندارند که این نیز بر مشکلات بازار تلفن همراه افزوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسؤول نالايق بزاريد با همان قيمت ارز نيما وارد بازار شود تا مردم بتوانند گوشي بخرند، مردم را خر فرض نكنيد شما به بهانه قاچاق و رجستري پول هاي سرسام آوري كسب كرديد و عادت كردين به دروغ و دزدي از مردم

    • رضا

      قاچاق شده وسیله برای توجیه گران‌فروشی

    • sma

      فروش این وسیله با ارز آزاد یعنی خانه خرابی...یعنی گرانی بی حد..‌یعنی بالاتر از این حرفها....چرا همه اجناس باید به بهانه قاچاق نشدن و خروج از مرزها قیمتش سرسام آور بالا بره؟
      پس طبقه پایین دست که اکثریت رو تشکیل میدن چه گلی به سر بزنند؟؟؟؟
      بی لیاقتی شما در کنترل مرزها چرا باید سیل ویرانگرش روی سر مردم بیاد؟؟؟ ....اقتصاد و بازار آزاد در نظام جهانی خوبه اما نه این چنین پر شتاب و عجولانه از سنتی به مدرنیته تبدیل شدن ..

    • ناشناس

      ۴۰شرکت وارد کننده گوشی همراه مال اقازاده هاس. میتونن هرکاری دلشون خواست کنن.گوشیارو انبار کنن.با به هر قیمتی دلشون میخواد بفروشن.و مردم عادی هم غلط میکنن حتی یه گوشی از خارج از کشور وارد کنن اول از همه گوشبشون قطع میشه بعدشم باید بیان توضبح بدن واسه چه کاری وارد کردن بعدشم اگه راضی نشدن مفامات مربوطه.باید بیوفتن زندان به جرم توطئه

    • بدون نام

      روحانی مچکریم دولت بی تببری و نا امیدی دولت اختلاس های کلان دولت کاخ نشینان بی درد

    • سانسورچی

      کجای دنیا این برنامه ها است تور خدا هرکه خبر دارد اعلام کنه مردم بدانند مردم در زندان بنام ایران زندگی می‌کنند

    • دیگه تمومه ماجرا

      آقای رییس اتحادیه که میفرمایید : عرضه موبایل با ارز نیما سبب رونق قاچاق نیز می شود بدلیل تفاوت قیمت ارز آزاد با ارز 8 هزارتومانی نیما عرضه این وسیله از ایران به دیگر کشورها رونق می گیرد بنابر این فروش تلفن همرا ه با ارز آزاد مناسب تر است.
      واقعا کی تورو رییس کرده فکرکنم تاحالا ازاتاقت بیرون نیومدی هرکسی که یه باررفته باشه حتی به یکی ازکشورهای همسایه میدونه که هیچکدوم ازاین کشورها ارزش پولشون دربرابر ارز دلار ویورو وپوند و.....اندازه ایران بی ارزش نشده حتی افغانستان وترکیه که بحران داشتن هم باز ارزش ارز کمتر از ایرانه واقاامی مثل گوشی موبایل اونجا خیلی خیلی ارزونتره به پول ما مثلا انگار دلار۲۷۰۰تومنی باشه اونجوریه براهمین حتی باارز۸هزارتومنی نیما بقول شما بلزهم خیلی مونده که معکوس بشه واردات وصادرات حرف خنده دار نزن دادا ملت فهیم هستن

    • رحیم

      بخدا موبایل های که ما میخریم با یوهان و روپیه وارد میشن چرا به نرخ دلار حساب میکنند ما که گوشی با مارک کلیونتور امریکا نمیخریم هرچی گه هست یا چینی یا هند است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج