جاباما
۷۸۶۴۲۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آمریکا کنسولگری خود در قدس را تعطیل می‌کند

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن سر کنسولگری خود در قدس را با سفارت جدیدش در این شهر اشغالی ادغام می‌کند و خدمات کنسولی توسط سفارتخانه انجام می‌شود. در همین حال دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین این تصمیم آمریکا را محکوم کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن سر کنسولگری خود در قدس را با سفارت جدیدش در این شهر اشغالی ادغام می‌کند و خدمات کنسولی توسط سفارتخانه انجام می‌شود. در همین حال دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین این تصمیم آمریکا را محکوم کرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت، سر کنسولگری آمریکا در قدس دفتر جدایی بود که در گذشته بررسی مسائل مربوط به فلسطینیان را برعهده اشت و وظایف آن به اداره امور فلسطین در داخل سفارت محول خواهد شد.

وی مدعی شد، هدف از این کار تلاش برای بهبود روند کارهاست و سیاست آمریکا در قبال قدس، کرانه باختری و غزه تغییری نکرده است.

در این راستا، صائب عریقات، دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین تصمیم آمریکا درباره پایان دادن به فعالیت کنسولگری این کشور در قدس را محکوم و آن را تصمیمی یکجانبه و غیرمسؤولانه خواند.

وی تاکید کرد، این تصمیم در راستای تکمیل حلقه‌های پروژه‌ بزرگ اسرائیل علیه فلسطین اتخاذ شده است، پروژه‌ایی که با نابودی مساله فلسطین و آوارگان، اثبات شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و نابودی مساله فلسطین آغاز شده‌ است.

عریقات افزود، این تصمیم آمریکا ربطی به ادعاها درباره کارآمدی کنسولگری این کشور در قدس ندارد که پامپئو آن را اظهار کرد، بلکه همه این کارها برای جلب رضایت تیم آمریکایی است که به گرایش‌های جناح راست‌گرا و تندرو اسرائیل تکیه دارد و به دنبال تخریب ارکان نظام بین‌المللی است. سیاست خارجه آمریکا جبران نقض‌ها و جنایت‌های رژیم اشغال‌گر صهیونیستی است.

وی ادامه داد، تصمیم آمریکا نشان دهنده درستی رویکردهای فلسطین درباره دولت ترامپ است که نمی‌تواند در برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین نقشی داشته باشد و به جای اینکه بخشی از راه‌حل باشد بخشی از این مشکل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      بسیار امری خداپسند هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج