۷۸۶۴۲۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دیدار چلسی - یونایتد زیر ذره‌بین آمار و ارقام

 آیا مورینیو در جدال با تیم سابقش، نیمکتش را در الدترافورد از دست می دهد؟

وبسایت نود: دیدار چلسی و منچستریونایتد حتی اگر از نظر جدولی هم حساس نباشد، باز جذابیت ها و ویژگی های خاص خود را دارد تا توجه بیننده ها را جلب کند. این دو تیم روز شنبه در لیگ برتر انگلیس در حالی به مصاف هم می روند که چلسی برای ماندن در کورس رقابت با تیم های صدر جدولی، نیاز به برد خانگی دارد.

از طرفی مورینیو اگرچه توانست پیش از وقفه بازی های ملی، مقابل نیوکاسل به برد برسد ولی فشارها روی او همچنان ادامه دارد و یک شکست در مقابل تیم سابقش، می تواند او را به لبه پرتگاه نزدیک کند. نگاهی داریم به جزییات آماری این جدال حساس:

یونایتد در هشت سفر اخیرش به استمفوردبریج، بردی نداشته است و هفت باخت هم تجربه کرده است، تنها تساوی آن ها در این هشت مسابقه، در فوریه ۲۰۱۶ رقم خورد که با فن خال مقابل چلسی هیدینک به تساوی ۱-۱ رسیدند.

دیدار چلسی - یونایتد زیر ذره‌بین آمار و ارقام

آمار برای مورینیو بدتر هم است، او به عنوان سرمربی یونایتد، سه بار مقابل تیم سابقش چلسی در استمفوردبریج به میدان رفته و سه شکست تجربه کرده است، که در مجموع ۶ گل خورده شامل این سه شکست است. بدون حتی یک گل زده.

آخرین برد یونایتد در استمفوردبریج، اکتبر ۲۰۱۲ رقم خورد، زمانی که هنوز فرگوسن سرمربی شیاطین سرخ بود و آن برد، تنها پیروزی یونایتد در ۱۶ سال اخیر در استمفوردبریج است.

مورینیو اکنون ۸۴ مسابقه است که در لیگ برتر روی نیمکت یونایتد نشسته است، آمارها نشان می دهند عملکرد او در مقایسه با ۸۴ بازی ابتدایی اش در لیگ جزیره روی نیمکت چلسی، خیلی ضعیف تر بوده است. در این ۸۴ بازی، او در چلسی ۶۴ برد کسب کرد ولی در یونایتد ۴۷ برد بدست آورده است، ۱۳ تساوی و ۷ شکست در چلسی، در مقایسه با ۲۲ تساوی و ۱۵ باخت در یونایتد. ۱۳۵

تیم ساری نسبت به تیم کونته، در همین مقطع عملکرد بهتری بروز داده است، ان ها نسبت به فصل قبل هفت امتیاز بیشتر کسب کرده اند. این بهترین شروع چلسی در لیگ برتر از سال ۲۰۱۴ است، زمانی که در آن فصل آخرین بار با مورینیو قهرمان لیگ شدند.

تیم ساری نسبت به فصل گذشته و در مقایسه با تیم کونته، از نظر تملک توپ ۱۲ درصد بیشتر صاحب توپ بوده است. ضمن این که در این فصل هیچ تیمی بیشتر از آن ها در یک سوم هجومی، پاسکاری نکرده است.

دیدار چلسی - یونایتد زیر ذره‌بین آمار و ارقام

در حالی که چلسی تحت نظر ساری عملکرد بهتری نسبت به فصل قبل نشان داده ولی در آن سمت یونایتد شرایط بدی را تجربه می کند و نسبت به فصل گذشته، افت محسوسی داشته است. پیروزی مقابل نیوکاسل، تنها برد یونایتد در پنج مسابقه اخیر بود. اگر یونایتد در آن مسابقه هم شکست می خورد، بدترین شروع این تیم در تاریخ لیگ برتر رقم می خورد. اما آن برد، آن ها را به هشتم رساند و حالا هفت امتیاز با چلسی فاصله دارند.

تیم مورینیو در این فصل از لیگ برتر، در هشت مسابقه تنها ۴ برد کسب کرده است و این تعداد برد، تقریباً برابر با آمار کلی او در لیگ برتر در یونایتد است. در عین حال، تیم مورینیو از نظر برد در بازی های بزرگ مقابل شش تیم برتر، ضعیف ترین عملکرد را داشته است. آن ها تنها ۵۶ درصد بازی هایشان مقابل رقبای بزرگ را پیروز شده اند. مورینیو در دوره اول حضورش در چلسی، در بازی مقابل تیم های بزرگ، آمار برد ۷۱ را به ثبت رسانده بود.

دیدار چلسی - یونایتد زیر ذره‌بین آمار و ارقام

ادن هازارد این روزها در اوج آمادگی است، او نه تنها با هفت گل زده صدرنشین گلزنان لیگ جزیره است، بلکه تنها بازیکنی است که فعلاً از نظر اثرگذاری روی گل ها، به عددی دو رقمی رسیده است. ۷ گل و ۳ پاس گل. او در این فصل در لیگ برتر، به طور میانگین هر ۵۸ دقیقه یک گل زده یا پاس گلی ارسال کرده است که بهترین آمار او در کل دوران حرفه ایش با فاصله زیاد است.

هازارد بلژیکی که تحت نظر ساری آزادی عمل بیشتری هم پیدا کرده است، از نظر دقت شوت و همینطور لمس توپ نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است و اگر همین روند را ادامه دهد، فصل را با ۳۳ گل و ۱۴ پاس گل به پایان می رساند که می تواند رکورد گلزنی در لیگ برتر را هم بشکند.

دیدار چلسی - یونایتد زیر ذره‌بین آمار و ارقام

در حالی که هازارد بلژیکی در چلسی روزهای خوبی را پشت سر می گذارد، هموطن او، لوکاکو در الدترافورد روزهای خوبی ندارد. لوکاکو اگرچه در تیم ملی بلژیک فوق العاده بوده ولی در هفته های اخیر در ترکیب یونایتد سرحال نشان نداده است. او در این فصل پنج گل برای بلژیک زده ولی برای یونایتد فقط چهار گل زده است! و در شش بازی اخیرش در پیراهن یونایتد موفق به گلزنی نشده است.

بدتر این که او در استمفوردبریج آمار بسیار بدی دارد. در ۱۲ بازی او گلی نزده است و تنها هفت شوت درون چارچوب داشته است. بیش از ۱۱ ساعت بازی در این ورزشگاه و بدون گل زده! جالب است بدانید هشت بازی از این ۱۲ مسابقه با پیراهن چلسی و به عنوان میزبان بوده و چهار بازی دیگر به عنوان تیم میهمان و در مقابل چلسی.

دیدار چلسی - یونایتد زیر ذره‌بین آمار و ارقام

حال باید دید با تمام این تفاسیر کدام یک از این دو مربی می توانند از داشته های خود بهترین و بیشترین بهره را بگیرند و امتیازات حساس این مسابقه را جمع کنند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج