۷۸۶۴۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

نامه دیپلمات‌ های کهنه‌ کار ایرانی به ظریف

جمعی از سفرا، دیپلمات‌ها و فعالان سابق عرصه سیاست خارجی کشورمان با انتشار نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف وزیر ‌امور خارجه، قدردانی و سپاس خود را نسبت به تلاش‌های او و تیم مذاکره‌کننده در ژنو اعلام کردند.

عصر ایران: جمعی از سفرا، دیپلمات‌ها و فعالان سابق عرصه سیاست خارجی کشورمان با انتشار نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف وزیر ‌امور خارجه، قدردانی و سپاس خود را نسبت به تلاش‌های او و تیم مذاکره‌کننده در ژنو اعلام کردند.

روزنامه شهروند نوشت: در میان ‌امضاکنندگان نام‌هایی چون دكتر فريدون زندفرد سفير پيشين ایران در عراق، پاكستان و از دست‌اندرکاران اصلي استرداد جزاير سه‌گانه، دكتر ابراهيم تيموري سفير اسبق‌ ایران در‌ امارات و از دست‌اندرکاران اصلي قرارداد الجزيره، دكتر عبدالرضا هوشنگ مهدوي، نويسنده، مترجم و كاردار اسبق ايران در انگلستان، دكتر داوود هرميداس باوند استاد دانشگاه و ديپلمات اسبق کشورمان در ‌امور سازمان‌هاي بين‌المللي و فریدون مجلسی دیپلمات، مترجم و نویسنده برجسته کشورمان دیده می‌شود.

متن کامل این نامه به این شرح است:

از هر طرف حريف توانا حريف بود

كار ظريف راستی ‌اما ظريف بود

جناب آقای محمدجواد ظریف وزیر محترم‌ امور خارجه

ما، خدمتگزاران دیرین سنگر دیپلماسی ‌ایران، كه در نسلی دیگر شریك یا شاهد تلاش‌های همكاران‌مان بر سر مساله استرداد جزایر‌ ایرانی از استعمارگران بریتانیایی در سال ۱۹۷۱ حل‌وفصل صلح‌آمیز و مرضی‌الطرفین اختلافات دیرین ایران و عراق بر سر مساله شط‌العرب در سال ۱۹۷۵ بودیم، شاید بهتر از دیگران به سنگینی بار به راستی «كمرشكنی» كه شما و همكاران‌تان در مساله هسته‌ای و رفع تحریم‌ها با رعایت منافع ملت ‌ایران بر دوش گرفتید وقوف داریم و آن را احساس و درك ‌كنیم.

ما، نتایج مثبت حاصل از تلاش‌های شما را می‌ستاییم و با قدردانی آن را تایید و از آن حمایت می‌كنیم. با اغتنام فرصت یاد همكاران فقیدمان را نیز كه زمانی دیگر در همین سنگر كوشنده حفظ منافع ملی ‌ایران در مسائلی مانند شط‌العرب و جزایر ‌ایرانی بودند گرامی می‌داریم.

پاینده‌ ایران

فریدون زندفرد، ابراهیم تیموری، عبدالرضا هوشنگ مهدوی، داوود هرمیداس‌باوند، ‌ایرج ‌امینی، هوشنگ عامري، جواد ‌هاشمیان، پرویز مهاجر، مرتضی طلیعه، ناهيد مهراد، مهدی بشارت، حسين قاضی‌زاده، عليرضا شجاع‌پور، فرشته غفاری، علي دشتی، سام رضوی، عبدالرضا غفرانی ‌و فریدون مجلسی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منهم به عنوان یک ایرانی هما ز شما عزیزان متخصص وفهمیده متشکرم وهم ازاقای زریف وهمراهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج