جاباما
۷۸۶۴۸۹
۲۵ نظر
۵۰۰۲
۲۵ نظر
۵۰۰۲
پ

اقتصاد ایران تحریم پذیر نیست

حریری گفت: وجود تحریم ها به حدی نیست که زندگی مردم را مختل کند همچنین اقتصاد ایران صد در صد تحریم پذیر نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان: مجید رضا حریری نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگویی درباره نقش بخش خصوصی در کاهش اثرات تحریم اظهار کرد: بخش خصوصی در صورتی اثرات تحریم را کاهش می دهد که دولت در شرایط غیر تحریمی به بخش خصوصی آزادی عمل دهد تا در روز های سخت بتواند کمک حال اقتصاد کشور باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر که تحریم ها افزایش یافته نه تنها دولت کمکی از بخش خصوصی نخواسته بلکه هر روز با بخشنامه های متعدد دست بخش خصوصی را بسته است.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین به بخشنامه های متعدد در ۵ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: طی ۵ ماه گذشته بیش از ۳۰ تا ۴۰ بخشنامه ابلاغ شده و ابلاغ این بخشنامه ها مانع فعالیت بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید:همه مشکلات کشور از تحریم نیست

حریری نوسانات ارز و اخذ مابه التفاوت را از مشکلات تجار برشمرد و بیان کرد: قبل از صدور بخشنامه ها باید با بخش خصوصی مشورت شود و تصمیمات در حوزه صادرات و واردات از سمت دولت یک شبه اعمال نشود؛ اگر از چندماه قبل این تصمیمات ابلاغ می شد حداقل تجار برنامه ریزی دیگری در این زمینه می کردند.

وی افزود: دولت باید به این باور برسد که مردم و فعالان اقتصادی نقش بسزایی در حل مشکلات دارند و با صدور بخشنامه های گوناگون آنان را محدود نکند.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین درباره تحریم پذیری اقتصاد ایران تصریح کرد: وجود تحریم ها به حدی نیست که زندگی مردم را مختل کند همچنین اقتصاد ایران صد در صد تحریم پذیر نیست اما نباید تاثیر این تحریم ها را بر معیشت مردم نادیده گرفت.

حریری در پایان تصریح کرد: مسئولان مشکلات موجود از جمله صدور بخشنامه های متعدد را تایید می کنند اما این تصمیمات را از جانب دیگران می دانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه اقتصاد ایران تحریم پذیر نیست را راست میگی برو به عمو حسنت بگو دلار را ارزان کنه مردم دارند از گشنگی میمیرند

    • بدون نام

      بلاخره ما نفهميديم تحریم هستیم !!!! یا نیستیم!!!!! تاثیر داره!!!!! یا نداره! !!!!! اگه نداره این همه تورم و گرانی از چیه!!!! اگه داره این چرت و پرت ها چیه تحویل مردم میدین!!!!! اها فهمیدم تقصیر خورزو خان بید!!!! هههههههههههههههه......

    • مهدی

      اره واقعا.اقتصاد ایران انقدر .... که اصلا احتیاجی به تحریم نداره.

    • بدون نام

      اصلا کاملا معلومه که تحریما هیچ اثری نداره..‌. .
      من نمیدونم چطور روشون میشه این حرفارو بزنن.البته راست میگه مسولین اصلا نمیدونن تحریم چیه تحریم نمنه!!!!!!

    • بدون نام

      اگر تحریم ها زندگی مردم را مختل نمی کردند،پدر خانواده مثل قبل،نیازهای تحصیلی،درمانی،خوراکی،تفریحی،پوشاک،و...فرزندان خود را به راحتی مثل قبل می توانستند تامین کنند،ولی با 3 الی 4برابرشدن قیمتها،دیگر نمی توانند تامین کنند،و چون نمی توانند ،به انواع و اقسام بیماریهای روحی و روانی از جمله سکته های قلبی و مغزی و استرس که منجر به افسردگی و... می شود دچار می شوند،که درمان پدر خانواده هز ینه های زیادی را بر اعضای دیگر خانواده تحمیل می کند ،که برای جبران آن هزینه ها و هزینه های دیگر که قید شد فرزندان بعضی از خانواده ها مجبورند به انواع اقسام کارهای خلاف و غیر شرعی از جمله،دزدی،قاچاق مواد مخدر،و حتی تن فروشی و...رو بیاورند،که انجام این کارها برای مسئولان کشور برای سیر کردن شکم خود و فرزندان خود،ننگ باید باشد.

    • عسگر فریاد

      ما که چهل سال است
      از طرف دولت جمهوری اسلامی خودمان در تحریم هستیم خصوصا ۱۱ سال اخیر بازنشستگان کشوری در تحریم مطلق جناب نوبخت و افکار ایشان در مشقات معیشتی گرفتار هستیم.

    • مجتهد

      اقتصاد ایران نابود شده .....

    • بدون نام

      پس معضلاتی که داریم از تحریم نیست دیگه... هه هه

    • تبریز

      صفحه دیسک پژو شده ۹۵۰ هزار تومان! گوشت ۶۸ هزار تومان! نان لواشی ۲۰۰ تومان! و الیٰ ماشالله، اقتصاد ایران تحریم پذیر نیست!!!!!!!!!

    • بدون نام

      واقعا خجالت خیلی خوبه ولی حیف که یه عده سفره مردم رو میبینن ولی ...

    • بدون نام

      مردم ایران چی؟

    • صابر

      دیگه چیزی از اقتصاد ایران مونده خخخخ

    • بهروز

      تحریم پذیرنیست دهن ملت سرویس پذیرهست

    • نسل سوخته

      معلومه که نیست!!!! چون ما اصلا اقتصادی نداریم که بخواد تحریم بشه!!!

    • بدون نام

      آره ارواح شکم سیرت، وفور نعمت و توانایی ملت گواه ادعای شماست، کورید؟ کرید؟ ملت و چی فرض کردید؟؟؟؟

    • بدون نام

      یکی ازدلایلی که دشمن باحربه حریم بمیدان میاید ومنجر به اشفتگی اقتصادواعتراضات درجامعه میشود همین تصدیگری اقتصاد دولتی است دراقتصاد ازاد یابعبارتی اقتصاد غیردولتی دشمن عملا نمی تواند بخش خصوصی راهدف قرار دهد چون گسترده است ودر دست بخش عمده مردم است وچندگانه ومتعدد است درجدالهای سیاسی عملا بخش خصوصی ایمن است ودرتهاجمات سیاسی دولتها نقشی ندارد.لذا همانطور که درماجرای برجام میدانیم بخش اقتصاد پویای کشورهای غربی خصوصی است بهمین خاطر تابع تصمیمات کشورهای متبوع خود که مدعی حمایت از حفظ برجام هستند نیستند وصرفا دنبال منافع خود هستند که ابشخور گردش مالی انها بایک کشور قوی تر وزورگو است که بایک تهدید تحریم کشور مارا ترک کردند.حال اگر بخش خصوصی کشور ما فعال بود ان شرکتها باشرکتهای خصوصی کار میکردند عملا غیر قابل تحریم بودیم.اگر دقت کنیم دشمن دولت ومنابع دولتی راتحریم میکند چون فعلا دشمن،با دولتمان مشکل دارد.لذا باید دولت بخش خصوصی رابیش ازبیش گسترش دهد وفقط نقش نظارتی وهدایتگری داشته باشد نه نقش مانع وبن بست.

    • بدون نام

      غلط کردی تمام کارکاه ها تعطیل شده خوابی

    • بدون نام

      کدام اقتصاد؟

    • بدون نام

      زرشک
      13آبان زیاد میشه

    • داش عباس

      اره معلومه
      خخخخخخخ

    • بدون نام

      تو شکر خوردی که اقتصاد ایران تحریم پذیر نیست مگه کوری مردک وضع مردم نمیبینی

    • کارمند

      کدام اقتصاد؟ ما که با گوشت وپوستمان تاثیر تحریمها را حس میکنیم.شاید منظور مرفهین بی درد ومسئولین ... است.مردم عادی که فقط به زور زنده هستند

    • سعید

      دمتون گرم با انتخاب این عنوان خبر صبح مون رو شاد کردید

    • بدون نام

      چون ایران اصلاً اقتصاد ندارد! باندبازی و مافیا گری اقتصاد ایران رو ویران کرده ! صادرات وواردات خیالی و قاچاق و قانونهای بی حساب وکتاب اقتصاد رو فلج کرده !!

    • بدون نام

      خاااک و چوک چه دروغ شاخداری نوشتی خجالتی هم دیگه جلو شما آبرویی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج