۷۸۶۵۲۲
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

کورس آقای گلی سری آ؛ رونالدو پشتِ سر پیاتک!

 جدال برای آقای گلی سری آ طبق پیش بینی ها پیش نرفته است.

وبسایت نود: هشت هفته ای از سری آ می گذرد و بالای جدول لیگ ایتالیا همانطوری است که پیش بینی می شد. یوونتوس بعد از هشت هفته، هشت برد کسب کرده و با تفاضل گل مثبت ۱۳ صدرنشین مقتدر لیگ است و همین حالا شش امتیاز با ناپولی اختلاف ایجاد کرده است.

اما شرایط در صدر جدول گلزنان اصلاً مطابق ان چیزی نیست که انتظار می رفت. اگرچه هنوز خیلی زود است بخواهیم درباره آخر فصل و بهترین گلزن لیگ پیش بینی کنیم ولی فعلاً شرایط طبق توقعات نبوده است. در صدر جدول گلزنان نه خبری از هیگواین است و نه رونالدو.

در حالی که انتظار می رفت رونالدو بخت اول آقای گلی در سری آ باشد و یا هیگواین در ادامه درخشش خود در فصول اخیر در فوتبال ایتالیا، این فصل هم به روند گلزنی هایش در میلان ادامه دهد، ولی فعلاً داستان طور دیگری است.

کورس آقای گلی سری آ؛ رونالدو پشتِ سر پیاتک!

در عوض، کریستوف پیاتک مهاجم لهستانی جنوا، نام غافلگیرکننده ای است که در صدر جدول گلزنان سری آ قرار گرفته است. او در هشت مسابقه این فصل نه گل به ثمر رسانده تا بهترین شروع یک بازیکن را از نظر گلزنی در هفتاد سال اخیر در سری آ رقم بزند. او تا به اینجای فصل ۶۳۰ دقیقه بازی کرده است که این به معنای میانگین گلزنی به ازای هر ۷۰ دقیقه است که آماری خیره کننده برای این مهاجم به حساب می آید. جالب تر این که او ۲۹ شوت زده که ۱۴ تای آن درون چارچوب بوده و از این رقم به این تعداد گل رسیده که این نشان از دقت شوت استثنایی این بازیکن دارد.

در ابتدای فصل هیچکس تصور نمی کرد این مهاجم ۲۳ ساله لهستانی جلوتر از بزرگانی همچون رونالدو، مانژوکیچ، هیگواین و دیگران قرار گیرد ولی فعلاً اینطور بوده، البته مشخص نیست او بتواند تا پایان فصل همین فرم را حفظ کند ولی تا به همینجا هم عملکرد او قابل تحسین بوده و اگر بتواند همین روند را ادامه دهد، به آماری خارق العاده می رسد.

کورس آقای گلی سری آ؛ رونالدو پشتِ سر پیاتک!

در عین حال، این تنها شگفتی این فصل در جدول گلزنان نیست. اینسینیه در این فصل تا به اینجا شش گل زده و یک پاس گل داده تا بهترین شروعش را در سری آ به ثبت رسانده باشد. پیش از شروع فصل کسی تصور نمی کرد او یکی از مدعیان آقای گلی باشد ولی شرایط تغییر کرده و فرم خوب او، باعث شده نظرها تغییر پیدا کند.

سه بازیکن دیگر هم در لیست حضور دارند که جای تعجب باقی گذاشته اند: دیفرل از سمپدوربا با پنج گل زده، پائول از اودینزه با چهار گل و مانژوکیچ از یوونتوس با چهار گل. البته حضور مانژو خیلی هم جای شگفتی ندارد ولی از آنجایی که او در سال های اخیر در یوونتوس از دروازه دورتر بوده و البته در این فصل به دلیل جام جهانی دیرتر به ترکیب یوونتوس اضافه شد، انتظار نمی رفت تعداد گل های او با تعداد گل های رونالدو برابری کند.

کورس آقای گلی سری آ؛ رونالدو پشتِ سر پیاتک!

قطعاً هیچ بحثی درباره آقای گلی، نمی تواند بدون اشاره به رونالدو پایان پذیرد. بعد از درخشش فوق العاده در رئال مادرید و ثبت میانگین بیش از یک گل در بیش از ۴۰۰ مسابقه و کسب سه آقای گلی در سال های ۲۰۱۱، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در لیگ اسپانیا و در رقابت با مسی، انتظار می رفت رونالدو شروعی توفانی را در سری آ تجربه کند و همگان منتظر بودند او از همان هفته نخس موتور گلزنی اش را برای بانوی پیر روشن کند. اما شرایط طبق انتظارها پیش نرفت و رونالدو برای رسیدن به گل چند هفته ای ثبت کرد.

کورس آقای گلی سری آ؛ رونالدو پشتِ سر پیاتک!

شاید در ابتدای فصل و حتی همین حالا هم به اعتقاد خیلی ها او بهترین گلزن سری آ و شانس اول آقای گلی در این فصل باشد ولی آمارها هنوز به نفع بازیکنان دیگر است. رونالدو در ۷۲۰ دقیقه بازی در این فصل از سری آ، تنها ۴ گل زده است، یعنی هر دو بازی یک گل. او اگرچه بیش از هر بازیکنی شوت زده (۴۷ شوت) و و بیش از هر کس دیگری شوت هایش درون چارچوب بوده است (۲۶ شوت) و این تعداد در مقایسه با پیاتک، دو برابر شوت است ولی از نظر گلزنی پنچ گل با مهاجم جوان لهستانی فاصله دارد که نشان خوبی نیست.

اما هرچه باشد او رونالدو است و نشان داده هر زمان بخواهد و اراده کند می تواند به دست نیافتنی ها برسد. به نظر شما چه کسی آقای گل فوتبال سری آ می شود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلطان رونالدو

    • بدون نام

      پیاتک بعدشم مانزوکیچ و رونالدو سوم یا چهارم میشه شایدم پنجم

    • بدون نام

      پیاتک بعدشم مانزوکیچ و رونالدو سوم یا چهارم میشه شایدم پنجم

    • بدون نام

      قطعا پنالدو پنجم هم نمیشه

      پاسخ ها

      • سجاد

        سالار. کریس اقای گل تمام ادوار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج