۷۸۶۷۰۱
۵۳۵۶
۵۳۵۶
پ

کاشت مو، قیمت و بهترین روش‌ها

قیمت کاشت مو برای ۱۰۰۰ تار موی کاشته شده حدود ۵۰۰ هزار تومان است که بر اساس تعداد جلسات، بانک مو و سطح طاسی متفاوت است. انتخاب بهترین روش برداشت و کاشت مو توسط کلینیک‌های برتر و نکات مهمی که قبل و بعد از کاشت یا ترمیم مو باید بدانید.

برترین‌ها: در این مقاله سعی شده اطلاعات نسبتا کاملی درباره کاشت مو به شما ارائه شود و با هم روش‌های متنوع موجود در بازار را بررسی می‌کنیم و در نهایت سعی شده تنوع و تفاوت میزان هزینه در روش‌های مختلف کاشت مو، روشن‌تر گردد.

کاشت مو، قیمت و بهترین روش‌ها

کاشت مو:

در عمل کاشت مو، پزشک متخصص تکه‌های باریک پوست را از قسمت های دیگر سر یا بدن می‌برد، خرد می‌کند و به قسمت‌های طاس یا کم پشت پیوند می‌زند. این تکه‌های سالم پوست که حاوی فولیکول‌های مو هستند، بعد از انتقال به ناحیه جدید، توانایی رشد کردن دارند.عمل کاشت مو را در قسمت‌های مختلف مثل موی سرو صورت( ابرو و ریش و ...) هم می‌توان انجام داد. اگر پیوند و کاشت واحدهای فولیکولی به‌درستی انجام شود، موهای کاشته‌شده در ناحیه‌ی موردنظر به‌طور طبیعی رشد می‌کنند، دائمی هستند، حالت داده می‌شوند، به مراقبت خاصی نیاز ندارند و نمی‌ریزند.

امروزه روش های مختلف و متنوعی در دسترس علاقمندان به کاشت مو قرار دارد. اگر از دسته افرادی هستید که به کاشت مو فکر می کنید باید توجه داشته باشید انتخاب روش به عهده پزشک یا متخصص کاشت موییست که به آن مراجعه نموده اید و بیش از هر چیز به مواردی چون وضعیت ریزش مو، نواحی اهدا کننده و کیفیت ناحیه (بانک مو) بستگی دارد. البته شما به عنوان مراجعه کننده می توانید با تعیین مقدار هزینه، محدودیت زمان و ... متخصص کاشت مو را در انتخاب بهترین روش یاری کنید.

پیش از معرفی روش های پیوند و کاشت مو اشاره به این نکته ضروریست که طبق بخشنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنها متخصصان پوست، جراحان پلاستیک و جراحان سر و گردنی که دانش کافی در زمینه بیماری های پوست و مو را دارند، واجد شرایط برای انجام کاشت مو هستند.

۱. کاشت الیاف مصنوعی

در این روش کاشت مو، که امروزه دیگر روشی منسوخ شده محسوب می‌شود، از الیاف مصنوعی سازگار با بافت بدن به جای مو استفاده می‌شود. در این روش کاشت مو الیاف مصنوعی که در ۳ اندازه ۱۵، ۳۰ و ۴۵ سانتی‌متر، در ۲ نوع فر و صاف و در انواع رنگ‌های طبیعی موجود است، تحت بی‌حسی موضعی در سر فرد کاشته می‌شود.

کاشت مو، قیمت و بهترین روش‌ها

معایب روش:

  • انعطاف‌پذیر نبودن موهای کاشته شده
  • خطر عفونت در محل کاشت مو
  • ریزش موهای کاشته شده
  • نیاز مداوم به ترمیم

۲. کاشت مو به روش FUT

در روش کاشت مو FUT ( Follicular Unit Transplantation) نوار باریکی از بافت سر (‌معمولا پشت و کنار سر) برداشته می‌شود و سپس توسط متخصصین کاشت مو زیر میکروسکوپ‌های مخصوص به واحد‌های مو یا FUG تبدیل میشود. در گام بعدی برش‌هایی در نواحی مورد نظر برای کاشت مو ایجاد می‌گردد و این واحدهای مو در آن برش‌ها کاشته می‌شود.

کاشت مو، قیمت و بهترین روش‌ها

مزایا

  • غیر‌قابل‌رویت بودن محل کاشت مو و ظاهر طبیعی مو
  • امکان برداشت مو از دیگر نواحی بدن مثل کتف و سینه
  • حفظ کیفیت بانک مو

معایب: ایراد بزرگ این روش کاشت مو، ایجاد برشی بزرگ در ناحیه پشت سر است که ممکن است به همان صورت باقی بماند. همچنین روش کاشت مو FUT برای افرادی که پوست سرشان قابلیت کشیده شدن ندارد و یا در مراحل ابتدایی ریزش قرار دارند با محدودیت‌هایی همراه است.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
کاشت مو، قیمت و بهترین روش‌ها

۳. کاشت مو به روش FIT

در این روش واحد‌های مو به صورت گروهی یا تک تک از نقاط دیگر سر با وسیله‌ای به نام هولدر یا پانچ برداشته شده و در نواحی بدون مو کاشته می‌شود. در این روش که چند جلسه طول می‌کشد خبری از عمل جراحی نیست. روش کاشت مو FIT تقریباً بدون درد است و با بی حسی موضعی انجام می‌شود.

جالب است بدانید در این روش کاشت مو معمولا بعد از یک تا چهار هفته، فولیکول‌های مو وارد فاز استراحت می‌شوند در نتیجه شاهد ریزش مو خواهیم بود. اما نیازی به نگرانی نیست چرا که موها بعد از خارج شدن از این فاز مجدداً به رشد ادامه خواهند داد.

کاشت مو، قیمت و بهترین روش‌ها

مزایا

  • درد و خونریزی بسیار کم
  • از بین رفتن جای زخم
  • عدم نیاز به پانسمان و یا مواظبت از زخم

معایب

  • هزینه بیشتر
  • احتمال آسیب دیدن بخش زنده ریشه مو
  • طولانی بودن روند کاشت مو
  • آسیب دیدن بانک مو

۴. روش کاشت مو SUT

این روش کاشت مو نسبت به دو روش قبلی روش جدیدتری محسوب می‌شود. کاشت مو به شیوه SUT برتری‌های دیگری هم نسبت به دو شیوه قبلی دارد که از آن جمله می‌توان بدون دخالت دست انجام شدن بیشتر مراحل برداشت، نگه‌داری و کاشت و همچنین فریز شدن فولیکول‌های مو قبل از کاشت مو اشاره نمود. در روند کاشت مو به روش SUT که اندکی شبیه به کاشت مو به روش FIT می‌باشد، پیاز مو توسط پانچ لیزری برداشته (عموماً از پشت سر) و فریز می‌شود و در نهایت به نواحی کم‌پشت و طاس منتقل می‌شود.

کاشت مو، قیمت و بهترین روش‌ها

مزایا: از مزیت‌های این روش کاشت مو می‌توان به سرعت بالا، خط رویش طبیعی مو، عدم تحمل درد و یا خونریزی اشاره کرد. این روش همچنین به خاطر عدم دخالت دست، می‌توان به رعایت بهداشت در بالاترین سطح اشاره نمود.

معایب

  • ممکن است نواحی دهنده و گیرنده فولیکول‌های مو آسیب ببینند
  • به‌جا‌ماندن حفره‌های کاشت مو
  • و احتمال به‌جا‌ماندن جای زخم

۵. کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی PRP

این روش کاشت مو که سلول‌درمانی یا پلاکت‌درمانی هم نامیده می‌شود سلول‌های زایا از پیاز مو جدا می‌شود و به صورت جداگانه کشت داده می‌شود. پس از آنکه مقدار زیادی سلول زایا به دست آمد، این سلول‌ها به پوست سر تزریق می‌شوند. در نتیجه این کار فولیکول‌های جدید ساخته می‌شود و یا مو‌های پرز مانند قبلی به موهای زبر تبدیل می‌شوند.

کاشت مو، قیمت و بهترین روش‌ها

مزایا : احتمال انتقال بیماری‌های عفونی به پائین‌ترین حد ممکن می‌رسد.

معایب

  • این روش کاشت مو بسیار زمان‌بر است و ممکن است از شش ماه تا یک سال به طول بینجامد.
  • در ده درصد موارد این روش کاشت مو به شکست منتهی می‌شود.
  • افرادی که به بعضی بیماری‌های خاص مبتلا هستند (مانند دیابت)، قادر به استفاده از این روش برای کاشت مو نمی‌باشند.

۶. کاشت مو به روش BHT

BHT یا همان (Body Hair Transplant) به روشی گفته می شود که همانگونه که از نامش پیداست، انتقال مو از بدن به سر انجام می شود. باید توجه داشت که با توجه به تفاوت میان موهای سر و بدن از جمله جنس و حالت گیری، از این روش کاشت مو به عنوان روشی مکملی و در کنار روشی دیگر استفاده می گردد.

کاشت مو، قیمت و بهترین روش‌ها

مزایا : روش BHT برای افرادی که بانک موی ضعیفی دارند دارای مزیت هاییست.

معایب : اگر از این روش کاشت مو به عنوان تنها روش استفاده شود، موهای کاشته شده ظاهر به شدت نامطلوبی خواهند داشت.

۷. کاشت مو به روش MFIT

نام این روش مخفف عبارت (Micro Fullicular Isolation Techniqu) است و همانگونه که از نامش پیداست بسیار شبیه به روش کاشت مو FIT انجام می‌شود با این تفاوت که عملیات برداشت و کاشت مو توسط ابزارک‌هایی بسیار دقیق (با دقت در مقیاس میکرو) انجام می‌شود. در واقع تولید همین ابزارک‌ها بود که روند کاشت مو را دگرگون کرد و موفقیت عمل کاشت مو را به دقت مکانیسم برداشت وابسته کرده و نه خطاهای انسانی. طبق ادعاهای مطرح‌شده، رویش پس از کاشت مو به روش MFIT یک رویش طبیعی و مشابه رویش موی فرد پیش از ریزش خواهد بود.

کاشت مو، قیمت و بهترین روش‌ها

نکاتی که باید قبل از عمل کاشت مو در خاطرتان باشد:

بهتر است زمانی سراغ پیوند و کاشت مو بروید که روند ریزش مو‌های شما تثبیت شده باشد. مشاهده شده است افرادی که در بدو ریزش، دست به جراحی کاشت مو زده اند و با این عمل سرعت روند ریزش موی سر خود را بیشتر کردند.

در انتخاب کلینیک کاشت مو و پزشک یا متخصص برای عمل نهایت وسواس را به کار بگیرید. اینکه قبل از عمل چند ساعت بیشتر صرف بررسی انتخاب هایتان کنید بهتر است از پشیمانی و سرخوردگی بعد از عمل. بعد از نهایی شدن انتخابتان دیگر اضطراب به خودتان راه ندهید و به این نکته توجه داشته باشید که کل پروسه کاشت مو، فرآیندی بی خطر و امن محسوب می‌شود.

در صورت پیروی از رژیم غذایی خاص، بهتر است طی هفته‌های منتهی به عمل موقتا دست از رژیمتان بردارید. یکی از نکات مهم در این زمان عدم مصرف موادیست که خونتان را رقیق می‌کند. پس دست از خوردن بعضی ویتامین‌ها و مکمل‌ها که خون را رقیق می‌کنند (مانند ویتامین E)، آسپرین و نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی بردارید.

در هفته منتهی به عمل از تمرینات ورزشی سنگین مانند تمرین با وزنه چشم بپوشید؛ و در نهایت در روز عمل کاشت موهم این نکات را رعایت کنید. بهتر است لباسی به تن داشته باشید که هنگام تعویض با سر و محل زخم‌ها برخورد نداشته باشد. شب قبل از عمل شیوه رفت و برگشت به کلینیک را انتخاب نمائید چرا که بهتر است بعد از عمل کاشت مو خودتان رانندگی نکنید.

نکاتی که بعد از عمل کاشت مو باید در خاطرتان باشد:

مصرف سیگار و قلیان حداقل تا ۳ هفته بعد از کاشت مو ممنوع است.

تا ۲ روز از مصرف آسپرین و یا نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی خودداری نمائید.

تا ۱۰ روز موی سرتان را نخارانید (با ناحیه کاشت مو به شدت با ملاطفت برخورد شود) و تا ۲ ماه از انجام حرکات ورزشی سنگین صرف نظر کنید.

بعد از یک هفته و تا پایان دومین ماه مو‌های کاشته شده به طور طبیعی دچار ریزش می‌شوند. اجازه ندهید این موضوع نگرانتان کند.

۳ تا ۶ ماه پس از کاشت مو، مو‌های کاشته شده نازک‌تر از دیگر مو‌های شما به نظر می‌آید که این موضوع هم امری طبیعیست؛ و مهمترین نکته‌ای که همواره باید مد نظرتان باشد اینست که در تک تک این مراحل (پیش و پس از عمل) مهمترین نظر، نظر متخصصیست که به او مراجعه نموده اید. توجه داشته باشید که مطالعه و تحقیق امریست مفید، اما بدون نظر پزشکتان، خودسرانه دست به کاری نزنید.

هزینه عمل کاشت مو:

نیازی به گفتن نیست که تعیین هزینه کاشت مو از متغیر‌های فراوانی تبعیت می‌کند. در این بخش سعی شده برای کمک به برآورد هزینه از طرف شما، اطلاعاتی در اختیارتان قرار داده شود.

تعیین هزینه بر اساس تعداد تار مو: در این روش تخمین هزینه هر هزار تار ۳۷۵ هزار تومان هزینه دارد در نتیجه هزینه کاشت ۱۶ هزار تار می‌شود ۶ میلیون تومان.

تعیین هزینه بر اساس تعداد گرفت مو: در این روش هزینه کاشت هر هزار گرفت مو ۱.۷ میلیون تومان است پس هزینه ۴۰۰۰ گرفت می‌شود ۶.۸ میلیون تومان.

تعیین هزینه بر اساس روش کاشت مو: در این روش تعیین هزینه، سعی شده تفاوت هزینه روش‌های متفاوت کاشت مو به شما ارائه شود. برای مثال اگرهزینه عمل با روش کاشت مو FIT بشود ۵ میلیون تومان، هزینه FUT میشود ۳.۵ میلیون و در روش کاشت مو ترکیبی می‌شود ۷ میلیون تومان و هزینه کاشت مو به روش SUT بین ۳ تا ۶ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

تعیین هزینه بر اساس وسعت طاسی: برای مثال کاشت مو در ۸ سانتی متر جلوی سر ۳ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. بر این اساس کاشت مو در کل سر ۶ میلیون تومان و نصف سر ۴.۵ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

حتما شما هم با تبلیغات وسوسه کننده برخی موسسات و کلینیک‌های کاشت مو برخورد کرده اید که قول تخفیفی باور نکردنی را می‌دهند. شایان توجه است شما در حال تصمیم گیری راجع به یک عمل جراحی هستید. شکی نیست که قیمت مناسب، مطلوب همه ماست، اما فدا کردن کیفیت برای رسیدن به قیمتی فوق العاده ارزان، بدون شک پشیمانی در پی خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج