جاباما
۷۸۶۷۸۰
۲ نظر
۵۰۲۳
۲ نظر
۵۰۲۳
پ

علی ضیا در گوشه رینگ! تلویزیون پای او می‌ایستد؟

برنامه «فرمول یک» در فصل جدید با حاشیه‌های مختلفی همراه بوده که غالباً از پرسش‌های خاص و علی ضیا نشئت می‌گیرد. روز چهارشنبه عصر که امیرحسین صدیق مهمان این برنامه بود، به جای این که او درگیر چالش شود و در دام جواب دادن به سوالات حاشیه‌ساز مجری بیفتد، ضیا را به دام انداخت!

روزنامه خراسان - مائده کاشیان: برنامه «فرمول یک» در فصل جدید با حاشیه‌های مختلفی همراه بوده که غالباً از پرسش‌های خاص و علی ضیا نشئت می‌گیرد. معمولاً علی ضیا تلاش می‌کند سوالات حساسیت‌برانگیزی از مهمان بپرسد تا مهمان حرف‌های ناگفته و جنجالی خود را مطرح کند. اما روز چهارشنبه عصر که امیرحسین صدیق مهمان این برنامه بود، به جای این که او درگیر چالش شود و در دام جواب دادن به سوالات حاشیه‌ساز مجری بیفتد، ضیا را به دام انداخت!

علی ضیا در گوشه رینگ! تلویزیون پای او می‌ایستد؟

امیرحسین صدیق در میان گفت‌وگو، خاطره‌ای از دعوت علی ضیا به برنامه «کتاب‌باز» تعریف کرد و گفت: «کلاس گذاشتی نیامدی، یک لحظه احساس تاپ‌استار، مگااستار و تو دست داد و دیگر جواب تلفن‌های‌مان را ندادی!» مشخص بود صدیق این حرف را در دلش نگه داشته تا در چنین روزی، شوخی‌جدی آن را روی آنتن بیان کند. علی ضیا هم که انتظار چنین صحبت‌هایی را نداشت در واکنش به او فقط قهقهه زد و بعد از آن هم آگهی بازرگانی پخش شد. بعد از آگهی بازرگانی، امیرحسین صدیق که از ابتدای برنامه چند بار اشاره کرده بود صندلی‌اش راحت نیست، جای علی ضیا نشست. بعد از این که جای امیرحسین صدیق تغییر کرد، انگار جایگاهش نیز عوض شد و او در مقام مجری بود و علی ضیا مهمان!

او در پاسخ به سوال علی ضیا درباره اظهارنظرهایی که راجع به برنامه‌های تلویزیونی می‌کند، با هوشمندی از این فرصت استفاده کرد و صحبت از ماجرای علی ولی‌خانی، کودکی که به بیماری سرطان مبتلا بود به میان آورد. علی ضیا در پاسخ به این مسئله، هیچ حرفی از وظیفه برنامه «فرمول یک» درباره شفاف کردن این ماجرا و سکوت طولانی مدت‌شان نزد.

او بیشتر با دلخوری از رفتار عده‌ای از منتقدانش صحبت کرد و گفت خود او بوده که دادستانی و پلیس فتا را خبر کرده است! در صورتی که وقتی چنین اتفاقاتی در برنامه تلویزیونی می‌افتد، ابتدا قبل از این که شائبه‌ای پیش بیاید، تهیه‌کننده یا مجری آن برنامه وظیفه دارد به مخاطبان پاسخ گو باشد، نه این که سکوت کند و منتظر بماند کسی مستقیماً طی تماس تلفنی از او سوال کند.

علی ضیا در دام حاشیه‌پردازی غیرحرفه‌ای

گفت‌وگوی علی ضیا با امیرحسین صدیق و پیش از آن، صراحت زیادی که لاله صبوری در پاسخ به سوال ضیا درباره سن او داشت و نمونه‌هایی شبیه به این‌ها، این موضوع را ثابت می‌کند که هر برنامه نیاز به شرایط خاصی دارد که بتوان در آن سوالات حاشیه‌ساز و جنجالی مطرح کرد. در بعضی از برنامه‌ها مانند «دورهمی» مجری از نظر حرفه‌ای، یا از جنبه محبوبیت و تجربه، جایگاهی دارد که مهمان برنامه ناخودآگاه نمی‌تواند سوال او را بی‌پاسخ بگذارد یا حداقل با صراحت اعلام کند که پاسخ فلان سوال را نمی‌دهد.

در بعضی برنامه‌های دیگر مانند «من و شما» از قبل بین مجری و مهمان توافقی صورت می‌گیرد که چند موضوع جنجالی در برنامه مطرح شود و اصلاً بعضی از هنرمندان تنها به این دلیل که راجع به موضوع خاصی، حرف‌هایی را برای اولین بار بگویند، انتقاد یا گلایه‌ای مطرح کنند، در برنامه‌ خاصی حاضر می‌شوند. وقتی نه این توافق و آمادگی وجود داشته باشد، نه مجری برنامه از جنبه‌های خاصی که اشاره کردیم، جایگاه ویژه‌ای نداشته باشد خروجی و نتیجه گفت‌وگو اتفاق خوبی نمی‌شود، سوالات مهمی عملاً بی‌پاسخ می‌مانند و مسیر بحث به سمت‌وسویی هدایت می‌شود که مهمان می‌خواهد نه برنامه و مجری! به نظر می‌رسد «فرمول یک» برای طرح بعضی مسائل و صحبت‌ها، باید ظرفیتش را افزایش دهد و گرنه این رویه اتفاق خوبی برای این برنامه در پی نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تات

      چه کسایی مجری میشن

    • بدون نام

      حالا اینکه لاله صبوری بیشعور بود با اون جوابدادنش ربطی به مهارت علی ضیا نداره.....امیر حسین صدیق هم میخاسته ثابت کنه لوس نیست!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج