۷۸۶۸۹۸
۱۵ نظر
۵۰۱۲
۱۵ نظر
۵۰۱۲
پ

کاهش ۷۰۰ هزار نفری مصرف کنندگان مواد مخدر

دبیرکل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هیچ عدد، رقم و اطلاعاتی محرمانه نیست و همه مردم باید بدانند وضعیت آسیب‌های اجتماعی چگونه است، گفت: در پنج سال گذشته بیش از ۶۵ درصد اقدامات مقابله‌ای مبتنی بر اطلاعات بوده است.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هیچ عدد، رقم و اطلاعاتی محرمانه نیست و همه مردم باید بدانند وضعیت آسیب‌های اجتماعی چگونه است، گفت: در پنج سال گذشته بیش از ۶۵ درصد اقدامات مقابله‌ای مبتنی بر اطلاعات بوده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهارکرد: تا کنون در شش جلسه در خدمت ایشان بوده‌ایم و هفتمین جلسه ارائه وضعیت آسیب‌های اجتماعی نیز اواخر آبان ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کمک‌های رئیس جمهوری در حوزه مبارزه با مواد مخدر و قوه قضائیه اظهار کرد: امروزه به جایی رسیده‌ایم که می‌توان گفت گامی به جلو برداشته‌ایم با این وجود موضوع مواد مخدر به راحتی قابل حل نیست. با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران به اندازه خودمان درگیر موضوع مبارزه با مواد مخدر بوده‌ایم اما نسبت به شرایط جهانی در وضعیت مطلوب‌تری قرار داریم.

دبیرکل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در شیوع شناسی گذشته مصرف مواد مخدر،بیش از سه میلیون معتاد در کشور وجود داشت که ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد بر اساس آخرین شیوع شناسی کم شده است، تصریح کرد: این مسئله نشان دهنده سیاست‌های پیشگیرانه و اجتماعی کردن است. هیچ عدد و رقم و اطلاعاتی محرمانه نیست و همه مردم باید بدانند وضعیت آسیب‌های اجتماعی چگونه است. در آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق و دیگر انواع بزه اعتیاد جایگاه بالایی دارد همچنین بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در بین پنج آسیب، رتبه اول به اعتیاد تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه آقای مومنی به دلیل شناخت موضوع مواد مخدر و ارتباط با ستاد مبارزه با مواد مخدر به سمت دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر منصوب شدند، اظهار کرد: بهترین راه مبارزه با اعتیاد معتاد نشدن است. این جمله نشان می‌دهد که باید پیشگیری کنیم و در این مباحث نقش تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با هر نوع و شکلی حائز اهمیت است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر مقابله با مواد مخدر با تاکید بر روش‌های اطلاعاتی بوده است، تصریح کرد: اقدامات اطلاعاتی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. نیروی انتظامی نیز خوب کار کرده است و ۶۵ درصد اقدامات مقابله‌ای اطلاعاتی بوده است.

وی با بیان اینکه در موضوع درمان پیشرفت خوبی داشتیم، تصریح کرد:‌ درزمینه صیانت از بهبود یافتگان نیز اقداماتی انجام دادیم به طوری‌که بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر توانستند مشغول به کار شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خالی بندی وازخودشون امارمیسازن چطورکاردادین یاشغل ترک کردن بیشارش ازبیکاری وفقرچرامایه دارهاکمترمحتاط دارن

    • بدون نام

      هم آمار قبلی تون غلطه هم آمار فعلیتون. الان که والا با این اوضاع اقتصادی آمار معتادان برای فرار از واقعیتهای زندگی سر به فلک کشیده. میخوای آدرس بدم؟ صبح زود توی تاریکی یه سر بزن به گلکاری وسط بلوار چمران، گله های ۱۰ نفره زن و مرد معتاد توی تاریکی از اینور به اونور میرن و توی خط ویژه اتوبوس وول می خورن

    • بدون نام

      قویتربن موسسات امار گیری تو امریکا این همه دقت ندارن که شما دارین
      خخخخخ

    • بدون نام

      خیلی ها را می‌شناسم که می‌گویند به این خاطر ترک کرده اند که مواد افتضاح شده و قابل کشیدن نیستند. الکی نگویید که موعظه ها و پول خرج کردن های شما باعث شده اند.

    • بدون نام

      خیلی ها را می‌شناسم که می‌گویند به این خاطر ترک کرده اند که مواد افتضاح شده و قابل کشیدن نیستند. الکی نگویید که موعظه ها و پول خرج کردن های شما باعث شده اند.

    • آبی تر از آبی

      بیچاره ها پولی ندارند مواد بخرند

    • بدون نام

      دروغ تاکی!!!!فکرمیکنم حداقل یه میلیون به آمار قبلی اضافه شده

    • بدون نام

      واقعا خودمون هم میدونیم خیلی بده اما دست خودمون نیست. هرچه شما میگویین رو ما بر عکس کرده و باور میکنیم

    • بدون نام

      بیشترین ترک مربوط به تولد دوباره یا خانه ی بهبودی میباشد که بوسیله ی داریوش اقبالی وچند تن دیگر از خوبان برپا شده .

    • بدون نام

      روحانی قیمت را افزایش داده تا چند وقت دیگر از خماری میمیرند. جمعیت ایران نصف میشه.

    • بدون نام

      آقای فضلی شما با آمار اشتباه خود نظر میدید مردم با چشم بینا به فزونی رفتن آمار مبتلایان مواد مخدر رو میبینند تا جائی که سن مبتلایان به گفته دبیر به ۱۲ سال رسیده .

    • بدون نام

      چقد دروغ

    • بدون نام

      چه جالب آمار رو دارین پس ساقی هارد هم باید داش باشین

    • Ali

      پول ندارن بخرن . اصلا کم نشده

    • بدون نام

      یک روز میزنی سن اعتیاد به زیر 15 سال رسید و بعدش میزنی کم شده، برو خودتون رو مسخره کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج