۷۸۶۹۱۰
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

واشنگتن‌پست:

فایل صوتی قتل خاشقچی در «سیا»

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فایل صوتی قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را شنیده است.

خبرگزرای فارس: روزنامه واشنگتن پست نوشت که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فایل صوتی قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را شنیده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت: «بنابر گفته‌های منابع آگاه، مقامات سیا به فایل صوتی ضبط شده که مقامات ترکیه می‌گویند ثابت می‌کند خاشقچی توسط تیم عوامل سعودی به قتل رسیده و تکه‌تکه شده است، گوش فرا داده‌اند».

این روزنامه آمریکایی می‌افزاید: «اگر این امر تائید شود، صدای ضبط شده مزبور باور روایت سعودی‌ها توسط کاخ سفید را سخت می‌کند که می‌گوید مرگ خاشقچی یک اتفاق بوده است».

واشنگتن‌پست در این خصوص از یک سخنگوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سوال کرده اما وی حاضر به پاسخ نشده است.

واشنگتن‌پست در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد که مقامات اطلاعاتی آمریکا، کارشناسان سیاست خارجی این کشور و همچنین قانون‌گذاران آمریکایی به‌سرعت پس از انتشار بیانیه شب گذشته دیوان پادشاهی سعودی، این رژیم را به تلاش برای سفیدنمایی ماجرا متهم کرده‌اند.

سناتور «ریچارد بلومنتال» در این خصوص گفت: «آنها در حال خریدن زمان و به دنبال سرپوش گذاشتن بر قضیه هستند. سعودی‌ها می خواهند تقصیر را به گردن تعدادی قربانی بیندازند و تحقیقات را صرفا به دولت عربستان سعودی محدود کنند.»

این روزنامه به تناقض‌گویی مقام‌های سعودی در ارتباط با حضور خاشقچی در کنسولگری سعودی در شهر استانبول ترکیه اشاره می‌کند و می‌نویسد، دولت سعودی پیشتر اعلام کرد که بود که خاشقچی همان روز حضور خود در کنسولگری، آن را ترک کرده است و خبری از محل سکونت او ندارند.

بر اساس این گزارش، هیچ گونه شواهدی دال بر این که خاشقچی قرار است با سعودی‌ها در مورد بازگرداندن او به کشورش، دیدار کند، وجود نداشته است.

واشنگتن پست نوشت: «مشاوران ترامپ گفته‌اند که رئیس جمهور ترامپ در محافل خصوصی ابراز تردید کرده است که عملیات [قتل خاشقچی] بدون اطلاع بن سلمان اتفاق افتاده باشد. شماری از مشاوران ترامپ به او گفته‌اند که سعودی‌ها تلاش دارند داستانی را بسازند تا با آن بتوان جلوی سرزنش کردن ولی‌عهد سعودی را بگیرند».

از سوی دیگر، بنا بر این گزارش، ترامپ نیز از اینکه در واکنش به قتل خاشقچی زیاد مبالغه و زیاده‌روی کند، نگران است؛ چرا که او قصد دارد تبعات این بحران بین‌المللی و برهم خوردن روابط بین دو کشور را پشت سر بگذارد.

واشنگتن پست به نقل از یکی از مشاورهای ترامپ می‌نویسد که آمریکایی‌ها قبل از آنکه دادستانی عربستان سعودی بیانیه خود در مورد قتل خاشقچی را صادر کند، می‌دانستند که روایت ریاض از پرونده قتل این روزنامه‌نگار سعودی چیست.

در حال تکمیل ...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دوست

      به ما چه ربطی داره گور پدر همشون مردم خودمان دارن از گرانی خودکوشی میکنند فکر مردم خودمان باشیم...

    • عسگر فریاد

      تروریسم دولتی بدترین شکل ترور میباشد که معمولا نخبگان و منتقدان و مخالفان یک نظام را هدف قرار میدهد.
      عربستان از ابتدا به دروغ متوسل گردید و فعلا نیز حقایق این امر را کتمان می کند.
      این خانواده بر اساس تئوری ترور و قتل عام ،بنا شده و پولهای هنگفت نفت این کشور را به غول خشونت در جهان و خاور میانه بدل کرده است.
      مسئولین این کشور تمام حقوق انسانی و روابط سالم بین کشور ها را بهم زده و با استفاده از ابزار سرمایه خود انواع جنایت علیه بشریت را دنبال میکند.

    • بدون نام

      بابا یک دفعه بگید محمد سلمان دستور قتل را داده و مامورین قتل چون از محمد سلمان ترسیده اند که نکنه قتل صورت نپذیرد خودشان گیر محمد سلمان کنند و به قتل تهدید شوند با دست پاچگی با ورود خاشقچی به سفارت عربستان در ترکیه اونو به قتل رساندن، حالا هرکسی هرچی میخواد بگه بزار بگن،!!!

    • نظر

      البته توایران وروسیه هم مخالفینشون رو بقتل میرسانند%ولی آل سعودهم عجله کرده وهم ناشی گری%

    • Sara

      اخرش سعودي ها باتمام دلارهاشون تركيه رومحكوم ميكنن كه چرا توخاك ما شنود گذاشتين

    • بدون نام

      حیف اینهمه ثروت که در دست این کثافت ها است. وقتی حجاج ایران را با آن طرز فجیع در گرما و تشنه کشتند باید همانموقع دنیا متحد میشد و کلک آل سعود را می‌کند. ولی افسوس که سازمان‌های جهانی نه قدرت دارند و نه شعور و نه عاطفه. فقط پول را می‌شناسند که با مزه آن در دهان آنرا تبدیل به کثافت در شکم نمایند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج