جاباما
۷۸۷۰۳۰
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

سندروم بازیگرانی که یک شبه نویسنده می‌شوند

فرهنگ را از دیرباز در مسیری موازی با شهرت و ثروت دیده اند که هیچ گاه تلاقی نخواهند کرد اما رفته رفته بسیاری از بخش های فرهنگی و هنری آلوده شدند به سکه و اسکناس، سینما و موسیقی سرآمدشان بودند، تا جایی که واژه «صنعت» در ابتدای نام شان دیگر غریب جلوه نمی کند.

روزنامه همدلی: چند سالی است دلار شده بهانه کتاب نخواندن؛ می‌گویند قیمت کتاب مثل هر چیز دیگری متاثر از نوسانات قیمت ارز، سر به فلک گذاشته و دیگر پولی تهِ سبد خانوار نمی ماند که بخواهد صرف خرید یارِ مهربان کند اما در همین بازار گران، سلبریتی های چنگ انداخته به هر حوزه ای از فرهنگ و هنر، کتاب هایی چاپ می‌کنند چند صد هزار تومانی و مردم هم می‌خرند و به چاپ چندم می رسانندشان.

سندروم بازیگرانی که یک شبه نویسنده می‌شوند

ستاره هایی مانند افسانه بایگان، رضا کیانیان، ترانه علیدوستی، بهاره رهنما، فلامک جنیدی، بهنوش بختیاری و اخیرترین شان صابر ابر وارد حوزه کتاب شده‌اند و آثاری گران قیمت با فروش بالا روانه بازار کرده اند.

سندروم بازیگرانی که یک شبه نویسنده می‌شوند

دیلمقانیان: نانویسنده‌ها، نویسنده می‌شوند

کتایون دیلمقانیان، یکی از مدیران انتشارات مس در باب ورود سلبریتی ها به حوزه کتاب گفت: «قسمت بد ماجرا این است که مردم به خاطر اینکه کتابی نوشته فلان هنرپیشه است، می خرندش و فروش زیادی را رقم می زنند. در حقیقت اشتباه آدم هاست که اگر کتابی ارزش خواندن ندارد، آن را می خرند و بابتش پول های زیادی می پردازند».

او با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی انتشارات در ایران، از تعطیلی چند انتشارات مهم گفت: «ناشران مجبور می شوند به سراغ چهره‌های مشهور دیگر عرصه های هنری بروند تا کتاب‌های خود را به هر قیمتی بفروشند. یک مدیر نشر به من گفت "نهایتا تا آبان و آذر سال جاری بتوانم به فعالیت در حوزه نشر ادامه دهم".

من واقعا نمی دانم برخی از ناشران چگونه کتاب‌های خود را می فروشند که می توانند کار خود را توسعه دهند و حتی ساختمان های جدید در تهران می خرند که البته بعید است حاصل فروش کتاب باشد. در مجموع اوضاع نشر در کشورمان، وضعیت خوبی ندارد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزی نیست که عکس این را چاپ نکنید. چرا؟

    • نگار

      چقد بدم میاد از این بهاره اه اه اه دیگه شورشو در آورده فکر کرده مثلا کیه

    • بدون نام

      بخشی از مشکلات به خود ناشران هم برمیگرده، کتابهایی که سلبریتیها دارن کیفیت پایینی داره بیشترشون. چاپ کتاب یا بر اساس اینه که به خاطر اسم اون آدم به فروش میره حتی اگر کیفیت و محتوا پایین باشه یا بخاطر اینه که با ناشر یک رابطه دوستی یا فامیلی داره. بعضی هم که رند هستن مثلا کتابی رو در دو یا سه نوبت با تیراژ 500 نسخه چاپ میکنن و اسمشو میگذارن چاپ اول و دوم و سوم. بازار محصولات ادبی متاسفانه از این معضلات زیاد داره و برخی شعرها در حد یک کلاهبرداریه.

    • کارمند

      اگه پول داشته باشی بهشت هم خریدنی است

    • کارمند

      اگه پول داشته باشی بهشت هم خریدنی است

    • بدون نام

      ناگفته پیداست که این کتابها نوشته خود اینها نیست و حاصل تلاش نویسنده دیگری است

    • بدون نام

      کلا این بازیگرها توی همه زمینه ها تخصص دارند
      بازیگری، نویسندگی، شاعری، زوایای مختلف سیاست و...........

    • بدون نام

      احمق هارو معروف نکنید این بهاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج