۷۸۷۱۷۳
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

روحانی از وزرای پیشنهادی دفاع می‌کند

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان این که رییس جمهور برای معرفی وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کند، گفت که امیدواریم در طول یک هفته‌ آینده گفت‌وگوهای سازنده و مفیدی بین وزرا با نمایندگان انجام شده و در نهایت شاهد رای بالای نمایندگان به آنها باشیم.

خبرگزاری ایسنا: حسینعلی امیری، در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی در نشست خبری به ارائه توضیحاتی درباره پروسه معرفی چهار وزیر پیشنهادی و همچنین جلسه شورای نگهبان با تعدادی از اعضای کابینه دولت برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) پرداخت.

وی در توضیح پروسه معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی، گفت‌: معرفی وزیر یا وزیران به مجلس شورای اسلامی فرایندی دارد که در نهایت رییس جمهور شخصا فردی را برای وزارتخانه‌ای معرفی کرده و با علم و اطلاع از تخصص و توانایی آن فرد و صلاحیت‌های عمومی و شخصی اش به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند. در این فرایند ممکن است مشورت هایی با نمایندگان در فراکسیون های مختلف و برخی از کنشگران سیاسی صورت گیرد.

امیری افزود: با توجه به این که کانال های معرفی افراد متعدد است طبیعتا ممکن است افراد مختلفی به رییس جمهور برای تصدی یک وزارتخانه معرفی شود اما این رییس جمهور است که باید به جمع بندی برای انتخاب یک فرد برسد، در این پروسه استعلام های قانونی نسبت به این افراد از دستگاه های ذی ربط نیز می‌شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید مجدد بر این که اشخاص معرفی شده به مجلس شورای اسلامی برای تصدی چهار وزارتخانه نتیجه‌ بحث‌ها، بررسی‌ها و کارشناسی‌های خیلی طولانی و مفصل است، گفت‌: از همان زمان که رییس جمهور به این نتیجه‌ رسید که باید تغییراتی را در دولت ایجاد کند و بعد از آن نیز دو وزیر استیضاح شده و نتوانستند رای اعتماد را از مجلس بگیرند، پروسه انتخاب وزرا انجام شد و جمع بندی معرفی چهار وزیر به مجلس شورای اسلامی بود.

امیری خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل دولت، اعضای کابینه به رییس جمهور اعلام کردند که در هر مقطع و شرایطی که تغییرات در دولت به نفع نظام و دولت بود و مطالبه‌ای از ناحیه افکار عمومی شکل گرفت، رییس جمهور تغییرات لازم را اعمال کند. لذا معرفی چهار وزیر هم در راستای تعیین تکلیف دو وزارتخانه ای بود که با سرپرست اداره می‌شد و همچنین با توجه به تغییر شرایط امروز نسبت به یک سال گذشته انجام شد. طبیعتا دولت باید متناسب با تغییرات ایجاد شده تغییراتی را لحاظ می‌کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در مورد زمان برگزاری رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، گفت‌: طبق آیین‌نامه‌ بعد از اعلام وصول نامه معرفی وزیر و یا وزرای پیشنهادی مجلس باید ظرف یک هفته‌ جلسه رای اعتماد را برگزار کند. قاعدتا باید یکشنبه‌ هفته‌ آینده این جلسه برگزار شود ولی هنوز هیات رییسه به ما روز برگزاری جلسه را اعلام نکرده است.

امیری درباره پیش‌بینی‌اش از رای مجلس شورای اسلامی به چهار وزیر پیشنهادی، با توجه به مخالفت برخی از نمایندگان در زمان قرائت این نامه با دو دو کردن، گفت‌: همان طور که برخی از نمایندگان در جلسه امروز به نشانه مخالفت "دو دو" می‌کردند تعدادی از نمایندگان نیز به نشانه موافقت "چهار چهار" می‌کردند. البته این حق نمایندگان است که نظرات خود را بیان‌ کنند و در نهایت آنها هستند که به وزیر و یا وزرا رای اعتماد می‌دهند. تا یک هفته‌ آینده نیز وزرای معرفی شده در کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و مجامع نمایندگان حضور پیدا کرده و به سوالات و ابهامات پاسخ می‌دهند.

امیری تاکید کرد: بر این اساس نباید "دو دو" گفتن نمایندگان ملاک رای مجلس شورای اسلامی باشد. بسیار امیدواریم در یک هفته‌ پیش رو گفت‌وگوهای سازنده و مفیدی با وزرا و نمایندگان صورت بگیرد و آنها به سوالات پاسخ دهند تا اگر ابهامی وجود دارد شفاف سازی شود. خیلی امیدواریم هفته‌ آینده شاهد رای بالای نمایندگان به وزرای معرفی شده باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لز قبلی ها هم دفاع میکرد.

    • بدون نام

      پس بیا از عمه من دفاع کنه خاله بازی شده دیگه

    • بدون نام

      وزیر نیستند که زیر هستند فقط
      زیر
      زیر
      وزیر هم وزیر های قدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج