۷۸۷۱۸۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بشار رسن؛ کلید صعود پرسپولیس به فینال

سرخپوشان تنها ۹۰ دقیقه برای صعود به فینال تاریخی فاصله دارند و در این میان شاید بشار رسن را کلید صعود این تیم بتوان دانست.

ورزش سه: هافبک جوان و عراقی پرسپولیس با نمایشی دل‌انگیز برابر آرژانتین و اتفاقات حزن انگیز با توجه به درگذشت مادرش به تهران بازگشته است تا به سرخپوشان برای دستیابی به رویای تاریخی‌شان یاری کند.

رسن که در فصل گذشته در لیگ قهرمانان و در مرحله یک چهارم به پرسپولیس اضافه شده بود، توانست در نمایشی امیدوارکننده‌ در ابتدای حضورش برابر الاهلی عملکرد درخشانی از خود به جا بگذارد.

او در این فصل نیز توانسته به عنوان یکی از مهره‌های فیکس برانکو ایوانکوویچ نمایش قابل توجهی از خود به جا بگذارد. بشار در این فصل اما در ۹ دیدار پرسپولیس ۳۲۴ دقیقه حضور داشته است. نکته عجیب اینکه او طی این دیدارها تاکنون در این فصل روی گل‌های پرسپولیس تاثیر مستقیمی نداشته است و در پاس گل و گلزنی ناکام بوده است.

اما اکنون در آستانه جدال برگشت مقابل السد قطر در مرحله نیمه نهایی تمام نگاه‌ها معطوف به پاس‌های طلایی اوست که می‌تواند در فاز ضدحمله و هجومی تیم یک شب خاطره انگیز را در استادیوم آزادی شکل دهد.

پرسپولیس در دیدار مقابل السد قطر با توجه به تک گلی که علی علیپور در دوحه به ثمر رسانده، تحت فشار حملات حریف خواهد بود و البته شاید این اتفاق منجر به این شود تا روی ضدحملات شرایط مناسبی برای افزایش گل‌های خود داشته باشد.

مهمترین بازیکنی که قابلیت طراحی حملات و ضدحملات خطرناک روی دروازه السد را داراست، بشار رسن است. هافبکی که هم با قابلیت تکنیکی و حفظ توپ خود قادر است بیشتر زمان بازی را به سود پرسپولیس کند و هم با حرکات عرضی و پاس‌های موقعیت‌ساز و فضاسازی می‌تواند تیمش را به هدفی که مدنظر دارد در استادیوم آزادی نزدیک کند.

مهمترین مساله برای پرسپولیس در جدال با السد این است که بتواند مالکیت توپ را از حریف و هافبک‌های خطرناک حریف بگیرد و در این بین بشار رسن در کنار سیامک نعمتی بیشترین تکنیک لازم برای حفظ توپ در میانه میدان را دارا هستند.

حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس در خصوص این بازیکن اینطور می‌گوید: بشار مسلما یکی از بهترین خارجی‌هایی است که به تهران آمده است. تکنیک و هوش بالا از او بازیکن منحصربفردی برای تیم برانکو ایوانکوویچ ساخته تا بتواند برای شکل گیری حملات و حفظ توپ روی او حساب ویژه‌ای باز کند. اتفاق تلخ برای او که مسلما روی روحیه‌اش تاثیرگذار خواهد بود و امیدوارم در بازی مقابل السد به ضرر پرسپولیس تمام نشود، فوت مادرش است.

هرچند مطمئنا طی این روزها از نظر روحی روی او کار شده است. مطمئنا خط میانی السد با حضور حسن الهیدوس، گابی و ژاوی از قدرت بالایی برخوردار است و در شبی که کار دو هافبک دفاعی پرسپولیس سخت به نظر می‌رسد، شاید بتوان گفت بشار رسن نقش کلیدی در خروج آنها از تله‌های السدی‌ها خواهد داشت.

بشار رسن در غیاب مدافع راست تخصصی پرسپولیس البته شرایط سخت‌تری نیز خواهد داشت، خصوصا اینکه ستاره جوان حریف نیز در سمت مقابل او قرار دارد و باید مراقب اکرم عفیف نیز باشد و به مدافع راست پرسپولیس برای مهار این بازیکن کمک کند.

مطمئنا برانکو تدابیر مناسبی در این راه در نظر گرفته است و ستاره عراقی قادر خواهد بود یک شب خوب در آزادی پشت سر بگذارد اگر هواداران او را همراهی کنند تا بر مسائل احساسی چند وقت اخیرش فائق بیاید. مساله منفی در خصوص بشار اما قدرت بدنی این بازیکن است.

مساله‌ای که با توجه به قدرت تکنیکی و استارت‌های پی در پی در ابتدای بازی باعث می‌شود او در دقایق پایانی از نظر قوای جسمی افت داشته باشد که این مساله می‌تواند کار را برای پرسپولیس سخت کند و باید تلاش کند تا با تقسیم مناسب قوا بتواند در دقایق پایانی نیز شرایط را به سود تیمش در خط میانی شکل دهد.

محسن عاشوری، هافبک تکنیکی سابق پرسپولیس که شاید بتوان از حیث تکنیکی شباهت‌هایی بین او و هافبک عراقی کنونی سرخپوشان نیز برشمرد درباره عملکرد بشار رسن اینطور توضیح می‌دهد: بشار یک قابلیت مناسب دارد و آن این است که تکنیک خود را صرف موفقیت تیم می‌کند و از حرکات اضافه معمولا پرهیز می‌کند. این برای بازیکن جوانی همچون او که در ابتدای راه فوتبال قرار دارد یک پوئن فوق العاده محسوب می‌شود.

او در فصل جاری به خوبی توانسته از ذهن خلاق خود برای لیدری خط میانی پرسپولیس و طراحی حملات سود ببرد. بشار یک مغز متفکر مناسب برای ترکیب کنونی پرسپولیس است که انتظار می‌رود در تقابل مجدد خود با ژاوی و دیگر بازیکنان سرشناس السد توانایی خود را کاملا به رخ بکشد.

مهمترین اتفاق برای او این است که در خط حمله پرسپولیس دو بازیکن تشنه گلزنی حضور دارند که با اضافه شدن سیامک نعمتی به این خط بشار رسن فضا و ایده‌های متفاوتی برای تصمیم گیری و شکل دادن حملات خواهد داشت. اینکه بگوییم او بازیکن کلیدی این بازی خواهد بود شاید چندان منطقی نباشد و پرسپولیس به معنای واقعی کلمه یک "تیم فوق العاده" بوده‌ که در تمامی خطوط با عملکرد خوب قابل ستایش است.

با این حال می‌توان روی بشار برای صعود از این مرحله حساب کرد و مطمئنا او در آزادی قادر است از ذهن تکنیکی و قابلیت تاکتیک‌پذیری خود به سود پرسپولیس برای رسیدن به نتیجه کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ⓜⓞⓢⓐⓕⓔⓡ

      حرف نداره این پسر با اخلاق و بی حاشیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج