۷۸۷۳۹۶
۲۱ نظر
۵۰۰۸
۲۱ نظر
۵۰۰۸
پ

برخی نمایندگان از پاسخ ظریف قانع نشدند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چند نفر از نمایندگان سوالاتی را از وزیر امور خارجه مطرح کردند که ضمن آن تعدادی قانع نشدند.

خبرگزاری فارس: علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: نشست امروز با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار و طی آن سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وی مطرح شد.

وی افزود: آقای جعفرپور نماینده اردستان نیز در این جلسه مواردی را مطرح کرد که علت بی‌توجهی به حقوق بازرگانان و صرافان ایرانی شاغل در امارات عربی و همچنین عدم دفاع موثر از حق شهروندی آ‌نان چیست؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین یادآور شد: در پاسخ به آقای ظریف ضمن تاکید بر اینکه این دغدغه، از دغدغه‌های اینجانب و دستگاه دیپلماسی است،‌تصریح کرد که ایرانیان مقیم خارج از سرمایه‌های کشور هستند و همه تلاش‌مان را خواهیم کرد تا حقوق شهروندان ایرانی حفظ شود.

نجفی اضافه کرد: وزیر امور خارجه همچنین به این نکته اشاره کرد که برخی کشورهای منطقه از جمله امارات متحده عربی، روابط دوستانه‌ای با ایران ندارند و این وضعیت بر ایرانیان مقیم آن کشور نیز تاثیر گذاشته است بنابراین نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر قانع نشد.

وی در بیان دیگر جزئیات جلسه امروز خاطرنشان کرد: در ادامه نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه این پرسش را مطرح کرد که پس از نظر چند ساعته رژیم صهیونیستی به کشور جمهوری آذربایجان، یکی از نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان اظهارات ضد جمهوری اسلامی ایران داشت و علت عدم برخورد وزارت خارجه و سفیر ایران در مقابل اینگونه اظهارات چیست که آقای ظریف با اشاره به پروتکل نحوه موضع‌گیری و پیگیری‌ها تصریح کرد که از کانال‌های مختلف از جمله از طریق سفیر جمهوری اسلامی در باکو به این اظهارات اعتراض کردیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در ادامه مقرر شد نماینده سوال‌کننده پس از مشاهد مستندات اقدامات انجام شده درخصوص قانع شدن یا نشدن اعلام نظر نماید.

در ادامه ساداتی‌نژاد نماینده کاشان و آران و بیدگل درخصوص دلیل عدم موضع‌گیری نماینده کشورمان در محکومیت نقض حقوق مسلمانان میانمار،‌اقدامات وزارت امور خارجه در مقابل موضع‌گیری خصمانه غربیها در حمایت از آشوبگران حوادث دیماه ۹۶ مواردی مطرح کرد.

ظریف هم در ادامه اشاره و تاکید کرد که به این اظهارات از کانال‌های مختلف از جمله از طریق سفیر ایران در باکو اعتراض شده است.

وی افزود: درباره این سوال قرار شد نماینده سوال کننده بعد از مشاهده مستندات مربوط به اقدامات انجام شده درباره قانع شدن و یا نشدن اعلام نظر کند.

نجفی با اشاره به سوال سعادتی نژاد نماینده کاشان درباره دلیل عدم موضع‌گیری نماینده کشورمان در محکومیت نقض حقوق مسلمانان میانمار گفت؛ همچنین این نماینده سوالاتی درباره اقدامات وزارت خارجه درخصوص موضع‌گیری خصمانه غربی‌ها در حمایت از آشوبگران حوادث دی ماه ۹۶ و اقدامات پیشگیرانه در قبال ارائه اسنادی همچون ۲۰۳۰ مطرح کرد. مقرر شد آقای ساداتی نژاد بعد از دریافت پاسخ کتبی وزارت خارجه نظرش را اعلام کرد.

وی به سوال کریمی قدوسی نماینده مشهد اشاره و اظهار کرد: آقای کریمی قدوسی سوالی پیرامون نتیجه سفرهای گروه‌های اقتصادی در معیت وزیر خارجه را مطرح کرد. پاسخ وزیر خارجه این بود که این سفرهای تیم اقتصادی هیچ هزینه‌ای برای وزارت خارجه ندارد. همچنین آقای ظریف بر اهمیت دیپلماسی اقتصادی تاکید داشت و اینکه در این سفرها قراردادهای تجاری خوبی منعقد می‌شود. در نهایت مقرر شد گزارش کاملی از اقدامات وزارت خارجه ارائه شود تا نماینده سوال کننده نظراتش را اعلام نماید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سوال عباسی نماینده رودسر مبنی بر دلیل توجه دستگاه دیپلماسی برجام و عدم توجه به حوزه‌های دیگر از جمله روابط با همسایگان، گفت: وزیر خارجه در پاسخ به این سوال اقدامات و برنامه‌های این وزارتخانه برای پیگیری و توسعه روابط با کشورهای مختلف بویژه حوزه همسایگان را تشریح کرد که از طرق مختلف از جمله برقراری روابط دوستانه با مقامات کشورهای مختلف از ظرفیت‌ها برای تقویت روابط با آن‌ها بهره‌برداری می‌شود. نماینده سوال کننده از پاسخ‌های وزیر قانع شد.

به گفته نجفی کواکبیان نماینده تهران سوالی پیرامون دریای خزر را مطرح کرد که وزیر خارجه با اشاره به چندین دور مذاکرات کارشناسی و جمع‌بندی صورت گرفته در کشور، روند و دستاوردهای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را تشریح کرد که اخیرا به امضای روسای جمهور پنج کشور ساحلی دریای خزر رسیده است. نماینده سوال کننده در نهایت درخواست استمهال برای طرح سوال و اعلام نظر پیرامون آن را مطرح کرد.

نجفی در ادامه با اشاره به سوال حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر درباره اینکه چرا نسبت به طرح دعاوی ظالمانه از طرف آمریکا علیه ایران در محاکم قضایی این کشور اقدام نمی‌شود گفت: وزیر خارجه در پاسخ به این سوال ضمن اشاره به سازوکارها و قوانین و حقوق داخلی در آمریکا تاکید داشت که مسئولیت این کار با وزارت خارجه نیست و مرکز حقوقی بین‌المللی مسئولیت دعاوی ایران را دارد. البته وزارت خارجه نیز پیگیری‌ها و اقدامات خود را انجام می‌دهد. در این باره نیز قرار شد نماینده سوال کننده نظرش را اعلام کند.

نجفی با اشاره به سوال پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ درباره اقدامات صورت گرفته جهت محور قرار دادن اقتصاد و توسعه ملی و همچنین ارتقای جایگاه ایران و ایرانی در صحنه جهانی گفت: پاسخ وزیر خارجه ناظر بر فعالیت سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور با تمام ظرفیت خود و اینکه توسعه دیپلماسی اقتصادی از مهم‌ترین دستورهای وزارت خارجه است. همچنین آقای ظریف به محدودیت‌های اعتبار و بودجه‌ای این وزارتخانه تاکید و اشاره کرد فعالیت‌ نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور متاثر از مولفه‌های مختلف است. علی‌رغم این توضیحات نماینده سوال کننده از پاسخ قانع نشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوال صباغیان نماینده مهریز اشاره کرد و افزود: آقای صباغیان این سوال را مطرح کرد که چرا علی‌رغم اجرای تمامی تعهدات دولت در قرارداد برجام، طرف مقابل به اکثر تعهداتش عمل نکرده و آمریکا هم از آن خارج شده است؟ چرا ادعای برد- برد عملی نمی‌شود؟ پاسخ وزیر خارجه تبیین روند مذاکرات برجام و هماهنگی‌های داخلی در این خصوص بود.

اینکه خروج آمریکا از برجام موید آن است که آمریکایی‌ها در برجام احساس شکست کرده‌اند همزمان در این مدت آمریکا از یونسکو، شورای حقوق بشر، کنوانسیون پاریس و... خارج شده است. ضمن اینکه امروز اقدامات آمریکا همراهی و اجماع سایر کشورها را ندارد. علی‌رغم این توضیحات نماینده سوال کننده از پاسخ قانع نشد.

وی آخرین سوال این جلسه را مربوط به ذوالقدر نماینده میناب عنوان و اظهار کرد: این نماینده این سوال را مطرح کرد که چرا نمایندگی‌های ایران در حوزه خلیج فارس به سختی روادید می‌دهند؟ پاسخ آقای ظریف این بود که تاکید ما بر تسهیل در صدور روادید است. پیگیری‌های لازم نیز در این خصوص انجام خواهد شد. در نهایت نماینده سوال کننده از پاسخ قانع شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • GOGOGOGO

      شما همچین میگویید نمایندگان هر کس نداند فکر میکند کارشناسان کار کشته اماده ای هستن نمایندگان از سیاست و اقتدار چه میدانند

      پاسخ ها

      • @

        اگه صحبتهای ظریف رو در طول این دو دوره گوش بدید متوجه میشید که ایشون اسم کشور آمریکا رو بیشتر از کشور ایران بکار بردن و همیشه خاستن آمریکا رو بزرگ کنن هر موضوعی که پیش اومد هر مسئله ای شد ایشون عمدا به آمریکا ربطش دادن و خاستن به مردم جامعه طوری تلقین کنن که اگه میخاین کشور گلو بلبل بشه فقط باید با آمریکا فقط باید دل کدخدا رو بدست آورد

      • GOGOGOGO

        آمریکا خر ولی بدون خر نمیشود خرید را از بازار به منزل رساند.
        دیگه ایران که قوی تر از اتحادیه اروپا نیست.

    • بدون نام

      این نمایندگان خودشونو بخواب زدند و هیچ وقت قانع نمیشن

    • بدون نام

      من به عنوان یک ایرانی تا اخرین قطره خون ،برای اعتلای نام ایران در دنیا دست ار تلاش بر نخواهم داشت . یک سوال برای ما ایرانیها به صودت معما شده که چدای بعصی از مسولین هیچگونه عرقی به کشور ندارن و برای حفظ قدرت و اندوختن ثروت حاضرن خاک ایران را دو دستی به بیگانگان اهدا کنن

    • بدون نام

      در حال حاضر دولتی با افراد جدید زمام امور را در دست دارند . مخالفان این دولت که از جناح رقیب هستن جوری رفتار میکنن که گویی اینها خارجی هستن و متاسفانه اکثر مدیران قبلی و کنونی اصلا و ابدا به منافع ملی فکر نمیکنن و اولویت اول و اخرشان حفظ منافع حزبی و شخصی ست

    • بدون نام

      دو حزب حاکم امریکا فبل از انتخابات تا سرحد مرگ باهم مبارزه میکنن اما بعد از پیروزی یکی از احزاب ، حزب مخالف تا سرحد مرگ برای حفط منافع ملی به حزب پیروز کمک میکنن .انتقاد میکنن ولی توهین هرگز

    • بدون نام

      برخی از مخالفان دولت بخصوص تندروها چنان به وزرا و حتی رییس جمهور منتخب مردم توهین و حمله میکنن که گویی تمام مشکلات و بدبختیهای مردم تقصیر دولتمردان کنونی است و گویی خودشان پاکترین و معصوم ترین انسانهای روی کره زمین

    • بدون نام

      یکی از دلایل بوجود امدن مشکلات جامعه ارگانهای موازی با ارگانهای اصلی کشور است و جالب اینکه دولت موازی که مخالقان و تندروها با توجه به قدرت و ثروت فراوانی که در اختیار دارند بجای کمک به دولت برای حفظ منافع ملی و پیشرفت و سربلندی کشور در دنیا ، با تمام قدرت در پی تضعیف دولت هستن و فقط و فقط بفکر منافع شخصی و جناحی و پیروزی در انتخابات بعدی هستن

    • بدون نام

      مسلما اگر جناحهای رقیب بجای دشمنی ، با ایجاد وحدت و دوستی میتوانن تواناییهای بالقوه کشور و مردم را به توانایی بالفعل تبدیل کنن و با اتحاد علاوه بر پیشرفت سریع کشور ،نام ایران را در تمام دنیا با افتخار بر سر زبانها میاندازند

    • بدون نام

      ما نمیگوییم که اقای ظریف تمام کارها و سیاستهای وزارت مربوطه اش صددرصد درسته . کاستی هم داره و حرف مردم اینه که بجای توهین و حمله شدید به اقای وزیر ،جهت برطرف کردن کاستیها به او کمک کرده و راهکار ارایه دهید

    • بدون نام

      انتقاد و توهین را هر فرد عامی هم میتونه انجام بدهد . انتظار مردم از مسولین و نمایندگان و سیاستمداران و نخبگان این است که بجای توهین و تحقیر وزرا و مدیران در راس امور کشور ،برای بهبود شرایط کشور به کمک اونا بیایند و با تشکیل اتاقهای فکر و استمداد از نخبه کشور چه در داخل و چه در خارج راهکار ارائه دهید

    • بدون نام

      مطمئنا نه غربیها و نه شرقیها دلسوز کشورمان نیستن و این خود ما هستیم که میتوانیم کشکر را به قله افتخار برسانیم و این امر ور صورتی شدنی است که بهترین و دلسوزترین افراد مسولیت امور مهم کشور را در دست بگیرن

    • بدون نام

      باید سیستم مدیریتی در کشور اصلاح شود و انتخاب مدیران براساس لیاقت ،توانایی و شایستگی باشد نه بر اساس باند بازی و فامیلی و پارتی بازی . بخاطر سخت گیریهای بیمورد بهترین مدیران کشور یا گوشه نشین شده یا کسانی که تونستن مهاجرت کرده و دارن با علمشون به بقیه کشور ها کمک میکنن

    • بدون نام

      بخاطر اقتصاد دولتی و رانتی و نبود رقابت اکثر سرمایه گذاران بخاطر عدم امنیت سرمایه گذاری ،سرمایه شان را از کشور خارج میکنن

    • @

      آقای ظریف مدام تاکید دارن به این جمله ساده لوحانه که میگن برجام دستاورد خوبی بود اگه بد بود پس چرا آمریکا خارج شد!!! آقای ظریف؟ ملت رو چی فرض کردی؟ آمریکا دید برجام به ضررشه خارج شد یا اینکه تمام خواسته های اونا عملی نشد بیرون اومدن از برجام؟ مگه برجام اجرایی شد آمریکا تحریمهارو از ایران برداشت؟

    • بدون نام

      در چهل سال گذشته بخاطر نبود مدیریت قوی ، هزاران میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده که اگر برنامه ریزی اصولی برای سرمایه گذاری در کشور بود تا حالا با وجود سرمایه های خارج شده کشورمان بهترین گشور دنیا شده بود چون واقعا توانایی زیادی در کشور هست . از جنگل گرفته و ساحل و کشاورزی و اثار باستانی و دشت و کویر و نفت و گاز و منابع و معادن . یعنی خدا تمام نعمتهایش را به کشور و مردم ایران داده

    • بدون نام

      مشکل اصلی کشور تداشتن مدیران نخبه نیست مشکل اصلی عدم صحیح توزیع مدیران است . یعنی پزشک داره تو صنعت فعالیت میکنه و مهندس تو بیمارستان . کشورهای غربی مدیر مدبر وارد میکنن و ما بر عکس اونا نخبه هامون را صادر میکنیم

    • بدون نام

      یکی از بزرگترین ضعف های کشور سیتم غلط اموزشیه و سپردن اموزش و پرورش بدست بخش خصوصیه که این بالاترین خیانت تمام دوران به کشور عزیزمونه

    • بدون نام

      اگر اقای ظریف واقعا ضعف داره عقلای کشور باید بدون درنگ تصمیم بگیرن و بر کنارش کنن . ارگانهای حساس کشور جای ازمون و خطا نبست اما اگر لیاقت و توانایی داره باید با تمام وجود ازش حمایت بشه . اینگونه برخوردها باعث دلسردی وزیر و کم شدن اعتبارش میشه و در نتیجه افراد زیر مجموعه وزارت خانه به حرف وزیر اعتنا نکرده و هر کی ساز خودش را میزنه و باعث هرج و مرج و سو استفاده دشمنان کشور میشه

    • بی نام

      همه از بی توجهی مسئولین می نالن. هی مسئول، کی بیدار می شی ایشالله؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج