۷۸۷۴۷۲
۹ نظر
۵۰۰۱
۹ نظر
۵۰۰۱
پ

رفیق قدیمی هم حاضر به بازی با ایران نیست!

فدراسیون فوتبال ونزوئلا دلیل اصلی انصراف از بازی تدارکاتی با ایران را شش بازیکن تیم ملی این کشور دانسته که به دلیل اقامت در کشور امریکا، امکان ورود به ایران را نخواهند داشت.

ایران ورزشی: بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتبال ونزوئلا که قرار بود نیمه آبان‌ماه برگزار شود، به احتمال زیاد منتفی است. این‌بار فدراسیون فوتبال، از حریف همیشگی و دیرینه‌اش هم پاسخ رد شنیده‌است.

تیمی که خبر احتمال رویارویی‌اش در دیدار دوستانه با تیم ملی ایران هم نقدهای زیادی را در پی داشت و خیلی‌ها این تیم را در حد و اندازه تیم ملی نمی‌دانستند، حالا برخی مسائل سیاسی را مانع از حضور ملی‌پوشانش در ایران می‌داند. با این حساب تیم ملی فوتبال ایران به احتمال زیاد در آبان ماه تنها بازی با ترینیدار و توباگو را پیش رو خواهد داشت.

مدت زمان کوتاه باقی مانده تا فیفادی بعدی به احتمال زیاد مانع از هماهنگی برای دیدار تدارکاتی دیگری برای تیم ملی خواهد شد و کی‌روش باید بازیکنانش را با حضور در دو بازی بولیوی و ترینیداد و توباگو برای جام ملت‌های آسیا آماده کند.

انتقادها به انتخاب حریفان تدارکاتی تیم ملی فوتبال، زمانی شدت گرفت که عربستان تورنمنت چهارجانبه‌ای را با حضور تیم‌های ملی عراق، آرژانتین و برزیل برگزار کرد. از آن به بعد بود که همه می‌گفتند عربستان و عراق با بازی مقابل تیم‌هایی چون آرژانتین و برزیل آماده حضور در جام ملت‌های آسیا می‌شوند و ما با بازی مقابل بولیوی، ترینیداد و توباگو و ونزوئلا.

رفیق قدیمی هم حاضر به بازی با ایران نیست!

فدراسیون فوتبال هم در پاسخ به این انتقادها، فقط و فقط مشکلات اقتصادی را مانعی بر سر راه تدارک بازی‌هایی این چنینی می‌داند. حال آنکه علاوه بر مشکلات اقتصادی، موانع سیاسی و عوامل متعدد دیگری در تدارک یک بازی دوستانه دخیل هستند و شرایط فعلی ایران کار را از هر جهت برای تدارک این دیدارهای دوستانه سخت می‌کند.

سختی‌ این کار تا جایی پیش رفته که حتی تیم ملی فوتبال ونزوئلا که به واسطه روابط خوب سیاسی با ایران، سالی یکبار با تیم ملی فوتبال ما بازی تدارکاتی برگزار می‌کرد، حالا در نامه‌ای برای فدراسیون فوتبال اعلام کرده که برخلاف هماهنگی‌های قبلی، نمی‌تواند برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی به ایران بیاید!

فدراسیون فوتبال ونزوئلا دلیل اصلی انصراف از بازی تدارکاتی با ایران را شش بازیکن تیم ملی این کشور دانسته که به دلیل اقامت در کشور امریکا، امکان ورود به ایران را نخواهند داشت. آن‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند که ورود این شش بازیکن تیم ملی ونزوئلا به ایران با توجه به اقامت در امریکا، ممکن است برای شرایط زندگی‌شان در این کشور مشکلی ایجاد کند و آن‌ها نمی توانند مهر ورود به ایران را در گذرنامه‌های خود داشته باشند.

این موضوع البته تنها مشکل فوتبال و بازی تدارکاتی برای تیم ملی نیست و مشکلات سیاسی این‌چنینی بسیاری از رشته‌های ورزشی و ورزشکاران را تحت تأثیر خود قرار داده است. نمونه‌اش را هم می توان درباره ورزشکارانی چون احسان حدادی در رشته دو و میدانی ببینیم. مربی احسان حدادی، درست به همین دلیل نمی‌تواند برای تمرین با او به ایران بیاید و حدادی به ناچار تمرین‌هایش را در کیش که منطقه آزاد به حساب می‌آید، انجام می دهد.

حالا ونزوئلا، حریف قدیمی و همیشگی تیم ملی فوتبال ایران هم به همین دلیل از سفر به ایران و بازی با تیم ملی در نیمه آبان ماه انصراف داده است.

تا پیش از این با همه نگرانی‌هایی که بابت آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا وجود داشت اما همین که باز هم تیم ملی می‌توانست با تیم‌هایی مثل ترینیداد و توباگو و ونزوئلا در نیمه آبان‌ماه بازی کند، کمی از دغدغه‌ها کم می‌کرد. حالا اما مشکلات به اندازه‌ای زیاد شده که تیمی چون ونزوئلا هم دیگر حاضر به بازی با ایران نمی‌شود.

شرایط راضی کردن حریفان برای برگزاری بازی تدارکاتی با ایران به گونه‌ای شده که بعید نیست تا مدتی بعد منتقدان برگزاری بازی تدارکاتی با حریفان نه چندان قدرتمند، بازی با تیم‌هایی چون بولیوی و و نزوئلا را هم غنیمت بدانند.

همه این اتفاقات دست به دست هم داده تا بازی‌های دوستانه تیم ملی در ایران به مقوله‌ای پیچیده‌ تبدیل شود. از یک طرف مشکلات اقتصادی، از طرف دیگر مشکلات سیاسی موانعی بر سر راه برگزاری بازی‌های دوستانه هستند. در کنار این‌ها خود کی‌روش هم نظرات خاص خود را برای تدارک بازی دوستانه دارد که این موضوع هم دایره انتخاب‌ حریفان تدارکاتی را محدودتر می‌کند.

به خصوص که تردیدهایی که سرمربی تیم ملی برای تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال داشت، خود عامل بزرگی برای عقب افتادن برنامه‌ریزی‌ها برای مذاکره با تیم‌های آسیایی و تدارک دیدار دوستانه به حساب می‌آید.

برگزاری لیگ‌های اروپایی و افریقایی همزمان با فیفادی در ایران هم خود به خود تیم‌های اروپایی و افریقایی را هم از لیست حریفان حذف می‌کند و فدراسیون باید با همین منابع محدود و موانع سیاسی، از میان کشورهای آسیایی و امریکای جنوبی، حریفانش را انتخاب کند.

ضمن اینکه کارلوس کی‌روش تیم‌هایی چون بولیوی را به فدراسیون فوتبال پیشنهاد داده و به گفته خودش به واسطه دوستی با سرمربی این تیم توانسته این دیدار تدارکاتی را قطعی کند. علاوه بر این، کی‌روش معتقد است که هر زمان رفتن ایران به جام جهانی مثل تیم‌های کره و ژاپن همیشگی شد، می توانیم برای دیدارهای تدارکاتی‌مان به دنبال تیم‌های بزرگ برویم. وگرنه در شرایط فعلی ظاهراً همین تیم‌ها نظرات سرمربی تیم ملی را تأمین می‌کند.

البته که باز هم این، همه زوایای داستان پیچیده انتخاب حریفان تدارکاتی برای تیم ملی نیست و پرونده بازی‌های تدارکاتی به کلاف سردرگمی تبدیل شده که عوامل متعددی مانع می‌شود که این پروسه روند ساده و طبیعی خود را طی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاک بر سر اونایی که بلا را سرمون آوردن

    • مجید

      این چه سیاستیه که مسئولین مملکت در پیش گرفتن. هر روز تنهاتر از دیروز

    • بدون نام

      منفوریم منفور. میفهمی؟

    • بدون نام

      فدراسیون * * * * *

    • بدون نام

      خوب یه استادیوم ویه زمین درست حسابی تو کیش واسه همچین روزایی درست کنن بهتره تا پول ها رو خرج عرب هاکنن واسه جنگ افروزی

    • بدون نام

      مثل اینکه حتی ونزوئلا هم میتواند یه غلط هایی بکند.

      پاسخ ها

      • ...

        دمت گرم
        بهترین نظر رو دادی دوست عزیز
        جانع و مانع

    • بدون نام

      هر دم ازین باغ ...
      خوب مثه اینکه اینام‌ دیگه گشنه نیستن و احتیاجی به ما ندارن

    • حامد آریا

      منزوی هستیم.دیگر حنای ایران رنگی ندارد.وای به حال کسانی که باعث شدن انقد تحقیر بشیم.لعنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج