۷۸۷۶۶۹
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

بازداشت فعالان مدنی خوزستان صحت ندارد

استاندار خوزستان با اعلام خبر دستگیری یک زن مرتبط با حادثه تروریستی اهواز می‌گوید در این رابطه تا به حال هیچ فعال مدنی بازداشت نشده است.

خبرگزاری ایرنا: استاندار خوزستان با اعلام خبر دستگیری یک زن مرتبط با حادثه تروریستی اهواز می‌گوید در این رابطه تا به حال هیچ فعال مدنی بازداشت نشده است.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان درباره بازداشت عوامل مرتبط با حادثه تروریستی اهواز با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری فرمودند که باید دنباله‌های عوامل این حادثه تروریستی دستگیر شوند،‌ می‌گوید: در بین بازداشت‌شدگان، فعال مدنی و کودک نیست.

وی افزود: تلاش بر این است که برای فعالان مدنی و سیاسی مشکلی پیش نیاید و ما بحثی روی فعالان سیاسی و مدنی نداشتیم.

شریعتی با بیان اینکه باید اطلاعات بیشتر درباره بازداشت‌شدگان حادثه تروریستی اهواز را از رئیس کل دادگستری پرسید، اعلام می‌کند که در بین دستگیرشدگان یک زن وجود دارد، اما هیچ کودکی بازداشت نشده است.

طی روزهای گذشته اطلاعیه‌هایی صادر شده بود که در آنها ادعای بازداشت‌ گسترده فعالان مدنی و سیاسی در استان خوزستان پس از حمله اهواز مطرح و از وضعیت آن‌ها ابراز نگرانی شده بود. در این اطلاعیه‌ها ادعا شده بود که در مواردی کودکان و زنان نیز بازداشت شده‌اند.

واکنش عیسی کلانتری به خبر اتهام جدید فعالان محیط زیست

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که در آخرین اظهار نظر، نسبت به تعیین تکلیف این فعالان تا پایان تابستان ۹۷ ابراز امیدواری کرده بود، امروز دوشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اتهام جدید فعالان محیط زیست اظهار کرد: اتهام جدید فعالان محیط زیست بازداشت‌ شده، هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما موضوعاتی مطرح است.

کلانتری گفت: این اتهام قطعی نیست و امکان درخواست تجدیدنظر وجود دارد و بهتر است قدری صبر کنیم تا به شکل رسمی این موضوع اعلام شود، اینها هنوز شایعه است.

رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات و دولت نظر خود را در مورد فعالان محیط زیست اعلام کرده‌اند، ادامه داد: وزارت اطلاعات دیگر نمی‌تواند دخالتی در این کار بکند و بارها اعلام شده که ربطی به آنها ندارد.

معاون رئیس جمهور، گفت: بدیهی است که باید در دادگاه نظرات فعالان محیط زیست مطرح شود.

عیسی کلانتری پیش از این هم در نشستی که با خبرنگاران داشت؛ در این باره گفته بود که سازمان حفاظت محیط زیست به طور مستقل اجازه پیگیری پرونده فعالان محیط زیست بازداشت‌شده را ندارد و دولت در قالب کمیته چهار نفره آن را دنبال می‌کند. هر چه زودتر باید وضعیت فعالان محیط زیستی بازداشت شده روشن شود، چون هم بازداشت‌شدگان و هم کل سمن‌های محیط زیستی کشور بلاتکلیف مانده‌اند و نمی‌دانند آیا فعالیت در حوزه محیط زیست جرم است یا خیر؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود خدا بر استاندار فهیم ، مومن ، کاردان و حزب اللهی عزیزمان ...

    • بدون نام

      درود خدا بر استاندار فهیم ، مومن ، کاردان و حزب اللهی عزیزمان ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج