جاباما
۷۸۷۹۳۸
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

سفر به ایران ۵۰ درصد ارزان شد

سفر به ایران برای گردشگران خارجی تا ۵۰ درصد ارزان‌تر شده است. برای همین آمد و شد از کشورهای همسایه تا ۵۱ درصد بیشتر شده است، اما این ارزانی هنوز گردشگران کشورهای دیگر را وسوسه نکرده است.

خبرگزاری ایسنا: سفر به ایران برای گردشگران خارجی تا ۵۰ درصد ارزان‌تر شده است. برای همین آمد و شد از کشورهای همسایه تا ۵۱ درصد بیشتر شده است، اما این ارزانی هنوز گردشگران کشورهای دیگر را وسوسه نکرده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوش‌بین است که این ارزانی، آمار گردشگران غیرمنطقه‌ای را هم جابه‌جا و افت آن را در نیمه دوم سال جبران کند.

اما ابراهیم پورفرج ـ رییس جامعه تورگردانان ایران ـ معتقد است: تا وقتی ارزانی و امنیت ایران در تلویزیون‌های جهانی به تصویر کشیده نشود، به سختی می‌توان نظر گردشگرانی را که از سفر به ایران می‌ترسند، تغییر داد.

پورفرج در عین حال اظهارات علی‌اصغر مونسان را درباره افزایش سفر گردشگران کشورهای حاشیه و همسایه ایران تایید کرد و به ایسنا گفت:‌ هرچند که سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران کم شده، اما تلاش ما این است که با کاهش هزینه سفر، افت این بازار را جبران کنیم.

به گفته او، در نیمه دوم امسال، سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران نزدیک به ۴۲ درصد کاهش داشته که از تحریم و تهدید متاثر بوده است.

وی با بیان این‌که آژانس‌های داخلی تحت تاثیر نوسانات ارز، نرخ سفر ایران را تا حدود ۵۶ درصد کاهش داده‌اند، افزود: تمام آژانس‌های خارجی که با بازار ایران کار می‌کنند از قیمت ارز در کشورمان اطلاع دارند و این بازار را رصد می‌کنند، بنابراین اگر قیمت‌ها واقعی و متعادل نباشد معترض می‌شوند. خودشان هم قیمت تور ایران را پایین نگه داشته‌اند تا گردشگر جذب کنند.

او به سیاه‌نمایی‌هایی که علیه ایران می‌شود و موجی از نگرانی را در بیرون از مرزها راه انداخته است، اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ‌بیشتر از هر زمان دیگری به تبلیغات نیاز داریم تا نشان دهیم این کشور امن است. در روزهای آینده جلسه‌ای با آقای مونسان ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ خواهم داشت تا درباره ضرورت تبلیغات و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مذاکره کنیم.

رییس جامعه تورگردانان ایران اظهار کرد: متاسفانه وقتی حرف از تبلیغات گردشگری می‌شود، ما را به صدا و سیما ارجاع می‌دهند، درحالی‌که مخاطبان این رسانه، جامعه هدف ما نیستند. این تبلیغات باید در شبکه‌های بزرگ و موثر انجام شود تا اثر خود را بگذارد.

او گفت: با همین رویکرد برای حضور در تعداد بیشتری از نمایشگاه بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است که البته در شرایط ارزی تامین هزینه‌های آن برای بخش خصوصی سنگین است. سال گذشته یک حضور در نمایشگاه مهم آلمان بیش از ۴ هزار یورو خرج برداشت که تمام آن را بخش خصوصی پرداخت.

با توجه به افزایش نرخ ارز، ‌ تامین کل این هزینه از توان بخش خصوصی خارج شده است، برای همین از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌خواهیم در این مسیر همراه‌تر باشد و دست‌کم هزینه اجاره زمین غرفه‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی را تقبل کند.

پورفرج گفت: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در کنار تبلیغات رسانه‌ای معنی پیدا می‌کند، بنابراین می‌طلبد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شرایط حساس حاضر سریع‌تر وارد عمل شود تا سال ۲۰۱۹ با رشد گردشگر از همه بازارها همراه شود. ما باید نشان دهیم که ایران امن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مابجای خارجی هاازارزانی که برایشان ایجادکرده ایدتشکرمی کنیم اصولاخصلت پلیدشماهاست که زندگی رابرای ایرانی جهنم وبرای خارجیها بهشت کنید ....

    • حسین

      کل ایران برای غیر ایرانی حراج هست!!!!

    • بدون نام

      باز خوبه ب فکر ارزونی واسه گردشگرا هستین.کی ب فکر مردم خودمونه...دشمن

    • بدون نام

      برا برادراشون عراقیا 51درصد ارزونش کردن تا راحت بیان

    • بدون نام

      و خود ايراني ها غمگين تر و نگران تر از قبل حتي نمي تونن تو كشور خودشون سفر كنن .عجب توسعه اي

    • بدون نام

      ارزش پول ملی رو نشون میده که بی ارزش شده

    • یک اصفهانی

      من ساکن ایرانم . ولی حالا که سفر به ایران ارزان شده کاش مسئولین بما اجازه میدادند که هی بریم بیرون و هی بیایییم داخل تا شاید جبران گرونیها بشه !

    • بدون نام

      بی ارزش کردن ایران هنر تبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج