۷۸۷۹۴۹
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

در انتظار صعود ۱۰۰هزارنفری

«ثانیه‌ها را اگر کنار هم بگذاری تسبیحی می‌شود با ۶۰ مهره و با ۶۰ تکه کوچک برای گذراندن زمان. دانه‌به‌دانه دست‌شان را می‌گیری و ردشان می‌کنی.

فرهیختگان: «ثانیه‌ها را اگر کنار هم بگذاری تسبیحی می‌شود با ۶۰ مهره و با ۶۰ تکه کوچک برای گذراندن زمان. دانه‌به‌دانه دست‌شان را می‌گیری و ردشان می‌کنی. حساب کن تا شب، چند تسبیح داری، چند تسبیح باید بسازی، چند تا از این ۶۰ ثانیه‌ها را باید بگیری و بسازی و به خط کنی و به بندبکشی و بعد دانه‌به‌دانه رد کنی تا بگذرند و تمام شوند و برسی به تسبیح بعد و تسبیح بعدی تا برسی به بازی ایران و اسپانیا؟

من نشمردم، حساب نکردم، گذاشتم تا دانه‌های آبی فیروزه‌ای زمان، خودشان بند شوند و بند شوند و در کنار هم قرار بگیرند و وقتی روی هم می‌افتند یک صدای تقی بدهند که حال آدم را خوب می‌کند. تا ساعت بازی با اسپانیا، هر ثانیه‌اش برای من صدای یکی از این تسبیح‌های آبی فیروزه‌ای قدیمی پیرمردهای مسجد را دارد که چه حالی می‌کنند با انگشتر و تسبیح‌شان. این همان راز خوشبختی است که نسل ما هرگز یاد نگرفته.»

این سطرها را نوشته بودم برای پیش‌بازی ایران و اسپانیا در جام‌جهانی، همین چندماه پیش در همین روزنامه. حالا این سطرها وصف حال پرسپولیسی‌هایی است که در آستانه جدال با السد قطر تا رسیدن به لحظه سوت پایان و بعدترش سوت آغاز، دل‌شان هزار راه می‌رود و زمان برایشان سخت می‌گذرد. تا شب با دانه‌های زمان تسبیح می‌سازند و دعا می‌کنند و بازی و لحظه‌هایش پیش چشم‌شان آشکار می‌شود انگار که تصویری از آینده را دیده باشند.

چشم‌هایت را ببند، بازی را مجسم کن، تسبیحت را بساز و بازیکنت را ببین که مشغول فرار کردن از کمند مدافعان السد است و دروازه را هدف گرفته. «او» شو. جانت را در جانش بینداز. فکر کن که کمان آرش. بیندیش که مرز توران و ایران. بپندار که خوشبختی. تخیل کن به موفقیت. خودت باش. بازیکنت باش. ایرانی باش. پرسپولیسی باش. از ثانیه‌های ریز و نامرئی زمان تسبیحی بساز تا یکی یکی روی هم بیندازی و صدای تقش، حالت را خوب کند.

مثل «شاه مقصود» پیرمردها که محسن چاووشی آهنگش را می‌خواند. خودت باش. خودت نباش. بازیکن تیمت باش. جانش باش. جانت را در جانش بریز. صدایت را در گلویش، عشقت را کالبدش و زندگی شو. همه اینها برای امشب کافی است تا تبدیل شود به رویایی‌ترین شب زندگی. شب رسیدن به فینال برای بار نخست. شب رسیدن به یک‌قدمی طلا.

انگار کن روزهای قبل را. روزی که برانکو برای نخستین بار پایش را به محل تمرین پرسپولیس گذاشت. آن تیم بی‌امید و بدون بنیاد حمید درخشان که آغاز راه بود و این تیم پر از افتخار و آماده برای ساختن و رقم زدن تاریخ که پایان راه نیست. انگار کن آن روزهای نخست را که گذشتند و حالا بیشتر به کابوس مبهمی در کودکی شبیه‌اند. انگار کن آن روزهای تلخ را با تادئو. انگار کن آن روزهای اشک و سرافکندگی و حالا را به یاد بیاور در نزدیکی بزرگ‌ترین افتخار آسیایی ممکن.

پرسپولیس امروز به افسانه‌های ایران باستان پناه ببرد. پرسپولیس امروز یاد آرش کمانگیر بیفتد و اینکه جان را چگونه می‌توان در نوک پیکانی نهاد و تا جایی پراندش که جان پیش برود. انگار کن امروز را. پایانش را. گرم از شادی در خیابان‌ها و سرمست به پایکوبی. انگارش کن در ذهنت به بهترین اتفاق ممکن. رسیدن به فینالی که یک عمر منتظرش بودی... و از دانه‌های نامرئی زمان و ثانیه‌هایش، تسبیحی بساز. دانه‌به‌دانه روی هم بیندازش و چشمانت را ببند. بازی را مرور کن و انگار کن کدام بازیکن فریاد شوقت را به هوا بلند می‌کند.

در انتظار صعود صدهزارنفری و هشتمین حضور ایران در فینال

پرسپولیس در حالی امشب به مصاف السد قطر می‌رود که درصورت کسب پیروزی یا تساوی می‌تواند راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود و سومین تیم ایرانی لقب بگیرد که به فینال این مسابقات رسیده است. درمجموع مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا نیز پیش از این نمایندگان ایران هفت‌بار به فینال رسیدند (چهاربار استقلال، یک‌بار پاس، یک‌بار ذوب‌آهن و یک‌بار سپاهان) و اگر قرمزها امشب از سد السد بگذرند ایران را برای هشتمین‌بار صاحب فینالیست خواهند کرد؛ اتفاقی که پیش‌بینی می‌شود در یک ورزشگاه پر از تماشاگر رخ دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عقده ای لنگی 78000هزارنفره بیاین لنگی نباشیم

      پاسخ ها

      • m

        بیایید کیسه باشیم

      • بدون نام

        خودتم نفهمیدی چی گفتی کیسه کیش

      • بدون نام

        کیسه کش بسوز

      • ایرانی.

        برازنده ی بی وطنهایی مث توفقط اینه. اجنبی.

    • منصور

      این تیترنشون میده که عقده ازسروروی نویسنده لنگی داره میباره آخه استقلال وقتی ورزشگاه روپرمیکنه چندین هزارنفرم بیرون ورزشگاه میمونن میشه 78هزارنفرواسه لنگ میشه100هزارنفر؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه کشا کلا توهم دارن فعلا بشینید بازیهای سرورتون رو از تلویزیون ببینید

      • بدون نام

        آخیییی کیسه ها پشت در
        یه فیلم بسازن ازش

    • بدون نام

      وقتی که استقلال استادیوم پر میکنه میشه هشتاد هزارنفره لنگ پر میگته میشه صدهزار نفرخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبختی یعنی اینکه کیسه کش باشی

    • کیسه حمومی

      کلا ایران رو جمع کنی تعداد کسانی که از بازی کثیف کیسه دیدن میکنن شاید بشه 200 هزارتا کلا ایران فهمیدی کیسه کش حمومی

    • بدون نام

      ورزشگاه آزادی 75000 هزارنفریه نه 100 هزارتایی .....
      لطفا درستشو بگید ....

    • بدون نام

      انشاالله

    • علی

      کیسه زباله ها امروز لااقل تا زمان سوت پایان بازی خفه بشید بعدش دیگه خدا بزرگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج