۷۸۷۹۵۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

پرسپولیس، برانکو از این خوان هم عبور می‌کند؟

صعود پرسپولیس به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برای مدتی باعث شد تا همگان مشکلات پرشمار این تیم را فراموش کرده و احساس کنند پرسپولیس افتاده روی خط موفقیت.

فرهیختگان: صعود پرسپولیس به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برای مدتی باعث شد تا همگان مشکلات پرشمار این تیم را فراموش کرده و احساس کنند پرسپولیس افتاده روی خط موفقیت. با این حال نگاهی دقیق‌تر خبر از آشفتگی‌های اساسی در تیم می‌دهد. تا جایی که آن خوش‌بینی اولیه نسبت با صعود به فینال جایش را به نوعی نگرانی و حتی یاس داده است.

آنچه بر نگرانی افزود نمایش ضعیف و نگران‌کننده تیم در برابر تیم ۹۰ارومیه بود و البته صحبت‌های پس از بازی سیدجلال حسینی کاپیتان تیم. صحبت‌هایی که به یاد همه آورد که شرایط در پرسپولیس تا چه حد بغرنج است و دیگر اینکه تیم تا چه حد به حمایت نیاز دارد، هم حمایتی لجستیکی- مدیریتی و هم حمایت روانی از جانب هواداران. به وضعیت بازیکنان خواهیم پرداخت اما پیش از آن یک نکته شاید مهم‌تر باشد.

چرا استادیوم خالی؟

بازی با ۹۰ارومیه در جام حذفی طبیعتا بازی خیلی حساسی نبود. پیش‌بینی برد پرسپولیس آنچنان سخت نبود. بردی که البته به زحمت به دست آمد اما اولین نکته این بازی تعداد اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه بود؛ چیزی که صدای سیدجلال را هم درآورد.

وقتی پرسپولیس در این نیم‌فصلِ سخت دارد با زحمت بسیار و با جان و دل می‌جنگد، چرا هوادار باید قدردان این تلاش نباشد و حمایت نکند. فراموش نکنیم که در کل و در این فصل استقبال خوبی از بازی‌های پرسپولیس به عمل نیامده بود. به‌طوری که در بازی حساس با الدحیل هم ورزشگاه پر نشد.

پرسپولیس در سخت‌ترین فصلش نیازمند حمایت بیشتری است. بازی با ۹۰ارومیه، در واقع پیش بازی مقابل السد بود و خیلی طبیعی است که بازیکنان انتظار حمایت بیشتری داشته باشند، حمایتی که متاسفانه دریغ شد.

معضل مصدومان و تعداد نفرات

چالش برانکو برای انتخاب ترکیب پرسپولیس، انتخاب بازیکنان اصلی و نیمکت‌نشین نیست. پرسپولیس از لحاظ نفرات به‌شدت در مضیقه است. مساله اصلی پست بازیکنان است و اینکه با چه ترفندهایی کمبودهای بازیکنان جبران شود.

پرسپولیس این بازی برخلاف بازی رفت کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری را دراختیار دارد اما نگرانی اصلی وضعیت امید عالیشاه است. عالیشاه مصدوم است و چند روزی هم دور از تمرینات بوده. نبود او ممکن است تغییرات اساسی‌ای را در ترکیب پرسپولیس گریزناپذیر کند.

بغداد آزاد می‌شود؟

با این تغییرات احتمال دارد شجاع خلیل‌زاده به دفاع راست برود و محمد انصاری جایگزین او در دفاع وسط شود. فراموش نکنیم که در بازی رفت شجاع به خوبی از پس بغداد بونجاح برآمد. بونجاح فیزیک عالی دارد، سرزن خوبی است و از بدنش برای چرخش‌ها و از میان برداشتن مدافعان حریف به خوبی استفاده می‌کند.

انصاری با توجه به شیوه بازی ظریف و تا حدی شکننده‌اش، شاید در برابر بازیکنی با این کیفیت و این توان فیزیکی کم بیاورد و این به السد امکان هرگونه کاری در بازی برگشت را می‌دهد. این وضعیت همچنین باعث می‌شود که شایان مصلح در دفاع چپ به میدان رود.

مصلح با وجود استعداد خوب، هنوز در پرسپولیس جا نیفتاده است و معلوم نیست بتواند از پس بازی به این دشواری بر‌آید. دیگر اینکه حضور او در میدان یک مهره خوب را از نیمکت پرسپولیس کم می‌کند. مصلح به‌عنوان یک تعویضی، گاه حتی در پست غیرتخصصی مهاجم چندباری تاثیرگذار بوده است.

برانکو و خانی دیگر

همه اینها باعث شده تا اردوی پرسپولیس کمی ملتهب باشد. آنها می‌دانند چه روز بزرگی پیش‌رو دارند، چه رویای بزرگی را دارند محقق می‌کنند، با این حال می‌دانند در برابر تیم تا بن‌دندان مسلح السد، در برابر تیمی که هجومی هم بازی خواهد کرد، چقدر کارشان دشوار است. با این حال برانکو نشان داده مرد روزهای سخت است و باید دید از این خوان هم به سلامت عبور می‌کند یا خیر!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من که چشمم اب نمیخوره

      پاسخ ها

      • ◇پاسارگاد◇

        کوچولو الان و امشب چشت آب خورد یا بیام سیلاب ردیف کنم هاااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج