جاباما
۷۸۷۹۸۱
۱۳ نظر
۵۰۹۹
۱۳ نظر
۵۰۹۹
پ

چرا دو سال اول ازدواج خیلی مهم است؟

آن‌هایی که ازدواج کرده‌اند می‌دانند که زندگی مشترک ممکن است در هر زمانی دچار چالش شود. اگر این اتفاق‌ها در اوایل زندگی مشترک روی بدهند می‌توانند تا حدودی هشدار دهنده باشند و در واقع باید هم چنین باشد.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: آنهایی که ازدواج کرده‌اند می‌دانند که زندگی مشترک ممکن است در هر زمانی دچار چالش شود. اگر این اتفاق‌ها در اوایل زندگی مشترک روی بدهند می‌توانند تا حدودی هشدار دهنده باشند و در واقع باید هم چنین باشد.

با مطالعات بیشتر و بیشتری که هر روزه روی موضوعات زناشویی و زندگی مشترک انجام می‌شود این نتیجه گرفته شده که اوضاع و احوال دو سال اول زندگی زناشویی می‌تواند تعیین کننده‌ی سرنوشت این رابطه باشد.

چرا دو سال اول ازدواج خیلی مهم است؟

دو سال اول ازدواج، پیش بینی کننده‌ی آینده‌ی زندگی مشترک

مطالعه‌ای که در دانشگاه تگزاس انجام شد نشان داد وضعیت رابطه‌ی زن و شوهر و تغییراتی که در باهم بودن‌ آنها طی دو سال اول زندگی مشترک روی می‌دهد، می‌تواند پیش بینی کند زندگی و رابطه‌ی انها طی سالها بعد چگونه خواهد بود و زوج‌هایی را که کارشان به طلاق خواهد کشید را از زوج‌هایی که پیوندی باثبات خواهند داشت شناسایی خواهد کرد.

همچنین محققان دریافتند تفاوت‌های میان زوج‌های شاد و زوج‌های ناراضی، خیلی زود بعد از ازدواج کاملا آشکار است. در این مطالعه، 156 زوج که در سال 1981 ازاواج کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهشگران دریافتند:

  • ۶۸ زوج شاد و راضی بودند
  • ۳۲ زوج ناراضی بودند
  • ۵۶ زوج طلاق گرفته بودند

چرا دو سال اول ازدواج خیلی مهم است؟

زوج‌هایی که در عرض یکی دو سال اول ازدواج‌شان از هم جدا شده بودند، علائمی از سرخوردگی داشتند و طی یکی دو ماه اول زندگی مشترک خود نسبت به هم حس منفی پیدا کرده بودند. اگر زوجی طی اولین سال زندگی مشترک خود از عشق و علاقه‌ی خود سرخورده شوند، نشاندهنده‌ی دردسر و مشکل در زندگی خواهد بود.

زوج‌هایی که همچنان شاد و راضی بودند، زوج‌هایی بودند که توانسته بودند طی یک دو سال اول زندگی مشترک خود، نسبت به رابطه‌ی زناشویی و همسر، احساسات مثبت و رضایتبخشی پیدا کنند.

احساس اندوه بعد از جشن عروسی و ماه عسل

اگر دیدید بعد از جشن عروسی و ... کمی افسرده‌اید این طبیعی است. هر دوی شما مدتها مشغول تدارکات جشن و مراسم و ماه عسل بوده‌اید و طبیعی است حالا که از آن همه استرس و هیجان رها شده‌اید، حس خفیفی از «از دست دادن» را تجربه کنید؛ چیزی شبیه حس افسردگی بعد از تعطیلات که خیلی از افراد تجربه می‌کنند.

اما این دوره‌ی افسردگی را نباید نادیده بگیرید. آماده بودن برای این دوره از زندگی مشترک ِ تازه آغاز شده می‌تواند کمک‌تان کند راحت‌تر آن را پشت سر بگذارید. حالا وقت آن است که با هم، مراحل باثبات‌تری از زندگی مشترک خود را پایه ریزی کنید. الویت شما دو نفر باید زنده نگه نداشتن شور و هیجان‌تان نسبت به هم باشد.

اما الویت‌های دیگری هم وجود دارد که باید آنها را مدنظر داشته باشید. هدف‌های مهمی که باید در اولین سال زندگی مشترک‌تان تعیین کنید و درموردشان به تصمیمی قاطع برسید این است که مسائل مالی و هزینه‌ها را چگونه قرار است پیش ببرید، چه کسی قرار است چه کارهایی را انجام بدهد، وقت آزادتان را چگونه قرار است بگذرانید، برای روابط جنسی‌تان چگونه وقت خواهید گذاشت، با خانواده‌های‌تان چگونه ارتباط خواهید داشت، با اختلاف نظرها‌ی‌تان چگونه قرار است کنار بیایید، وقتی جروبحثی بین‌تان درگرفت چه باید بکنید، توقعات‌تان هم از هم چیست و... .

چرا دو سال اول ازدواج خیلی مهم است؟

البته بیشتر این موضوعات در دوران نامزدی و آشنایی مطرح شده‌اند اما حالا که زیر یک سقف قرار گرفته‌اید بسیاری از آنها پُررنگ‌تر و با جزئیاتی بیشتر مطرح خواهند شد. به هر حال، مشخص کردن بسیاری از مسیرهای پیش رو باعث می‌شود رابطه‌ای محکم‌تر و آرام‌تر انتظارتان را بکشد.

این پرچم قرمزها را در اوایل زندگی مشترک جدی بگیرید:

  • نبودن صمیمیت و عشق ورزی
  • با هم خوش نگذراندن
  • خودخواهی
  • ترس از اختلاف نظر
  • نبودن احترام متقابل
  • بیش از حد درگیر کار و مشغله‌های کاری بودن
  • وابستگی بیش از حد به والدین
  • وابستگی بیش از اندازه به هم
  • مشکلات جنسی
  • اعتیاد به مواد مخدر یا هر چیز دیگری
  • خشونت‌های کلامی یا رفتاری
  • توقعات غیرمعقول
  • ازدواج به دلایل اشتباهی

چه کنید اگر دچار مشکل هستید

بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که گفتگوی باز و صادقانه‌ای با همسرتان داشته باشید، بدون اینکه همدیگر را سرزنش کنید. می‌توانید با چنین جملاتی شروع کنید: «من فکر می‌کنم هر دوی ما برای وفق دادن خودمان با شرایط زندگی مشترکی که تازه شروعش کرده‌ایم مشکل داریم». با گفتن چنین چیزی می‌توانید بفهمید چه راه حل و انتخابی برای هر دوی شما مناسب خواهد بود. البته بسیار خوب است که از یک مشاور یا زوج درمانگر کمک بگیرید.

چرا دو سال اول ازدواج خیلی مهم است؟

اساس یک زندگی زناشویی موفق را بسازید

هرچند گفته می‌شود که اولین سالهای زندگی مشترک همسران، سخت‌ترین سالها هستند اما همین سالها معمولا لذتبخش‌ترین نیز هستند. یکی دو سال اول زندگی مشترک می‌تواند زمان شگفت انگیزی برای کشف همدیگر و برقراری صمیمیت و دوستی از جنسی خاص باشد. هنوز چیزهای زیادی درمورد هم می‌توانید کشف کنید و یاد بگیرید و طی مراحل اولیه‌ی زندگی زناشویی‌تان هر دوی شما باید در پایه ریزی این زندگی نقش فعال داشته باشید و مسیر را برای یک زندگی و رابطه‌ی معنادار و بادوام و عاشقانه هموار کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا سعی دارین ازدواج نکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزخرف نگو

      • نوشی

        آفرین دقیق زدی به هدف من مث سگ پشیمونم از اینکه ازدواج کردم

      • مریم

        چشم..

    • بدون نام

      چرا هیچکی نظر نداده یعنی همه مخاطبین برترین ها مجرد هستن هخخخ

    • بدون نام

      دلت خوش ها! ازدواج؟! وات؟

    • فریبا

      من ۶ ساله که ازداج کردم از زندگیمم راضی هستم شاید بعضی وقتا با همسرم جروبحث کنیم که اونهم چیز غیر عادی نیست تو زندگی هرکسی پیش میاد در کل زندگی شادی داریم در کنار دو قلوهامون .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای عزیزم انشالله همیشه شاد باشی

    • امير

      تا جايي كه توان و انرژي داريد تلاش كنيد كه ازدواج كنيد و از باهم بودن لذت ببريد.
      واقعا يكي دوسال اول پر از استرس و هيجان ترس و لذت هست. فقط يكم با آرامش بايد باهاش مواجه شد و سريع جا نزد و يخورده از خواسته هاي خودتون (دوطرف) كوتاه اومد.
      اصرار نداشته باشيد كه روي مواضع تون بمونيد.
      گاهي اجازه خطا كردن به همسرتون رو بديد. همه ماها اشتباه ميكنيم. كم كم بهش بگيد كه فلان موضوع خطا بود (اگر خودش پي نبرد). واسه همديگه مامان و يا بابا نباشيد و بيش از حد همديگه رو كنترل نكنيد.
      گاهي با دوستاي مجردي ساعاتي باهم باشيد و به همسرتون اجازه بديدهرچند مدت يه روز براي خودش باشه. شك نكنيد با انگيزه تر و شادتر بر خواهد گشت.

      من 29 سالمه. در آستانه سي سالگي. حدود 3 سال از ازدواج كردنم ميگذره. شاغل و حقوق بگير. الهي شكر خونه 90 متري و ماشين تيبا دارم و والبته بشدت هم از لحاظ مالي و هزينه اي در تنگنا هستم. يعني مثل خيلي از شماها هيچ برنامه ريزي اقتصادي نميتونم داشته باشيم با توجه به اين هرج و مرج اقتصادي.. اما ميگم ازدواج كنيد. اين روزها ميگذره.
      داداش ها و خواهرها
      حلقه به دست داشتن. متاهل و متعهد بودن. حس قشنگيه.
      به اميد خوشبختي همه شما خوبان

      پاسخ ها

      • بی نام

        کاملا بانظرشماموافقم من پنج ساله ازدواج کردم وضعیت مالی خوبی هم نداریم ولی همسرم فوق العاده اس و خیلی هردو راضی هستیم. ازدواج خوب عالیه ولی ازدواج بد زندگی رو جهنم میکنه و بهتره ادم اول تلاش بکنه ببینه بهترمیشه اگرنشد طلاق چون عمرروداره تلف میکنه

    • بدون نام

      دو سال اول ازدواج اونقدر عروس خرج رو دوش داماد گذاشته كه داماد مشغول پرداخت بدهي و اقساطه
      از طرفي عروسم چون اومده تو خونه خودش و شوهرش فكر ميكنه الان بايد اون بهشت برين پر از خوشي را تشكيل بده و را براه طلب پول و مسافرت و لباس و مهموني ميكنه
      خلاصه جهنمي بر پاست ......

    • rash

      الویت شما دو نفر باید زنده نگه نداشتن شور و هیجان‌تان نسبت به هم باشد؟؟؟
      زنده نگه نداشتن شور هیجان؟؟؟
      تلاش کنیم زنده نگه نداریمش؟؟؟
      الان اومدید راهکار دادید؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تابلو که اشتباه تایپ یه چطور متوجه نشدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج