جاباما
۷۸۸۱۴۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«دل‌تورو» کارگردان انیمیشن «پینوکیو» شد

«گیرمو دل‌تورو» کارگردان برنده اسکار مکزیکی، به عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده نسخه انیمیشن استاپ موشن «پینوکیو» را برای کمپانی نتفلیکس می‌سازد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از اسکرین: این اولین فیلمی است که «دل‌تورو» پس از ساخت فیلم «شکل آب» برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردانی به سینما می‌آورد، ضمن این که نخستین تجربه ساخت انیمیشن برای این کارگردان صاحب نام مکزیکی محسوب می‌شود.

«دل‌تورو» کارگردان انیمیشن «پینوکیو» شد

«مارک گوستافسن» کارگردانی مشترک این انیمیشن به سبک استاپ موشن را بر عهده دارد و داستان آن نیز در حال و هوای دهه ۱۹۳۰ میلادی در ایتالیا می‌گذرد و قرار است مراحل تولید آن از پائیز امسال آغاز شود.

«دل‌تورو» درباره ساخت این انیمیشن گفت: هیچ فرم هنری زندگی و فعالیت هنری‌ام به اندازه انیمیشن من را تحت تاثیر قرار نداده است و با هیچ شخصیت سینمایی در تاریخ به ندازه پینوکیو ارتباطی عمیق برقرار نکرده‌ام.

استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن‌سازی است که در آن یک شیء را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ضبط می‌کنند. از توالی این تصاویر به نظر می‌رسد که شیء به خودی خود در حال حرکت است. عروسک‌هایی با مفاصل متحرک یا عروسک‌های ساخته شده با خمیر در این تکنیک کاربرد زیادی دارند.

پیش از این نیز کمپانی دیزنی نیز اعلام کرده بود که قصد دارد در ادامه ساخت فیلم، بر اساس انیمیشن‌های معروف خود چون «دیو و دلبر»، «سیندرلا»، «کتاب جنگل و ... فیلم «پینوکیو» را نیز بسازد و در ابتدا نیز نام «سم مندس» برای کارگردانی آن مطرح بود اما وی بعدها از این پروژه کناره‌گیری کرد.

«ماجراهای پینوکیو» نوشته «کالو لورنزینی» با نام مستعار «کارلو کلودی» برای اولین‌بار در سال ۱۸۸۱ و به صورت سریالی در مجله کودکان منتشر شد و در سال ۱۸۸۳ به صورت یک کتاب به چاپ رسید. در سال ۱۹۴۰ نیز کمپانی دیزنی در یک اثر شاهکار این داستان را در قالب یک انیمیشن به سینما آورد و پس از آن نیز تلاش‌های زیادی برای اقتباس سینمایی از این داستان صورت گرفت که آخرین آن به سال ۲۰۰۲ و فیلم «پینوکیو» ساخته «روبرتو بنینی» بازمی‌گردد که با بازخوردهای متفاوتی از سوی منتقدان مواجه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج