۷۸۸۴۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جزییات بیشتر از قیمت سفر عمره

ثبت‌ نام در کاروان‌های عمره در حالی از صبح امروز (چهارشنبه، ششم آذرماه) در ۱۹ استان‌ آغاز شده که اطلاعیه‌های جدید سازمان حج و زیارت، جزییات بیشتری را از قیمت سفر عمره‌ی امسال اعلام کرده است.

خبرگزاری ایسنا: ثبت‌ نام در کاروان‌های عمره در حالی از صبح امروز (چهارشنبه، ششم آذرماه) در ۱۹ استان‌ آغاز شده که اطلاعیه‌های جدید سازمان حج و زیارت، جزییات بیشتری را از قیمت سفر عمره‌ی امسال اعلام کرده است.

در شرایطی‌ که امسال هزینه‌ی سفر حج تمتع به‌شکل غیرقابل پیش‌بینی افزایش یافت و به بسیاری از افرادی که منتظر سفر حج بودند‌، شوک وارد کرد،‌ این نگرانی وجود داشت که قیمت سفر عمره نیز تحت تأثیر تورم و نرخ ارز که مقامات قبلی سازمان حج و زیارت از آن‌ها به‌عنوان عوامل اثرگذار در افزایش هزینه‌ی حج واجب یاد می‌کردند‌، افزایش یابد‌؛ اما رییس سازمان حج و زیارت از کاهش قیمت عمره خبر داد و گفت: نرخ سفر عادی ۶ / ۱۵ درصد و نرخ سفر در نوروز و ماه‌های رجب‌، شعبان و رمضان ۴ / ۱۱ درصد کاهش داشته است.

آن‌طور که سعید اوحدی - رییس سازمان - گفته‌، این کاهش قیمت بدون آن‌که در نرخ ارز تحویلی به سازمان تغییری داده شود، فقط به‌خاطر تخفیف‌هایی که از هواپیمایی و مسکن گرفته شده‌، اتفاق افتاده است. سازمان حج و زیارت پنج درصد از هواپیمایی داخلی تخفیف گرفته و ۲۵میلیون ریال سعودی (حدود شش‌میلیون دلار) هم در مسکن عمره صرفه‌جویی کرده است. این در حالی بوده که هواپیمایی سعودی نه‌تنها راضی به کاهش قیمت نشده، بلکه درخواست افزایش نرخ هم داده است‌؛ اما سازمان حج اطمینان داده‌، این افزایش قیمت نه‌تنها اتفاق نمی‌افتد‌، بلکه در گروهی که اعزام آن‌ها با پرواز سعودی است، یک درصد کاهش قیمت نسبت به سال پیش رخ داده است.

براساس اطلاعیه‌های این سازمان‌، قیمت عمره برای دو زمان اعزامی که فعلا اعلام شده، یکی از ۲۶ آذر تا ۲۳ اسفندماه و دیگری از ۲۴ اسفند ۹۲ تا هفتم فروردین‌ماه سال ۹۳ در شش گروه تعیین شده است. کم‌ترین قیمت این سفر، یک‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان و بیشترین آن، حدود دومیلیون و ۸۰۰هزار تومان اعلام شده، این در حالی است که سال گذشته، کم‌ترین قیمت عمره دومیلیون و ۱۵۷هزار تومان و بیشترین آن، سه‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان تعیین شده بود.

در گروه نخست که اعزام آن‌ها از ۲۶ آذرماه آغاز می‌شود، البته در صورتی‌ که سفارت عربستان به تعهدات خود عمل و زودتر برای ایرانی‌ها، روادید صادر کند، بیشترین قیمت دومیلیون و ۴۷۰هزار و ۵۰۰ تومان و کم‌ترین قیمت یک‌میلیون و ۷۵۵هزار و ۷۰۰ تومان از مبدأ تهران به مقاصد مدینه و جده اعلام شده است. بیشترین نرخ‌ها‌ی عمره به پروازهای مدینه و کم‌ترین آن‌ها به پرواز‌های جده اختصاص دارد.

در مرحله‌ی دوم اعزام از مبدأ تهران نیز که از ۲۴ اسفندماه آغاز می‌شود، بیشترین قیمت که به مقصد مدینه است، دومیلیون و ۷۲۲هزار و ۲۰۰ تومان و کم‌ترین قیمت یک‌میلیون و ۹۷۲هزار و ۲۰۰ تومان‌ تعیین شده است. البته این قیمت‌ها به تناسب مبدأ پرواز از ایران، یعنی دوری و نزدیکی مسافت‌ و همچنین درجه‌ی هتل متغیر است، گروه‌های قیمتی بسیار نزدیک به‌هم هستند و تفاوت نرخ‌ها نیز معمولا کم‌تر از ۲۰۰هزار تومان محاسبه شده است.

ثبت نام در کاروان‌های عمره با فراخوانده شدن دارندگان قدیمی فیش‌های بانک ملی و اولویت‌های یک تا ۳۰۰ بانک ملت از امروز در ۱۹ استان آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان، همدان، گلستان و خراسان شمالی آغاز شده است که از فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، مرکزی، یزد، خراسان جنوبی و کاشان شروع می‌شود. ثبت نام در استان‌های تهران، البرز، قم و قزوین از صبح روز جمعه (هشتم آذرماه) آغاز خواهد شد که متقاضیان در این استان‌ها، اطلاعیه‌ی مربوط به دفاتر حج و زیارت و نحوه‌ی ثبت نام را که می‌توانند در روزنامه‌های صبح امروز ببیند.

متقاضیان سفر عمره براساس زمان‌های اعلام‌شده در اطلاعیه‌ی سازمان حج و زیارت می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر مجاز زیارتی برای تمام پروازهای عمره مربوط به استان محل سکونت خود ثبت نام کنند و پس از انجام ثبت نام اولیه نزد کارگزار مبدأ، ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت تا برای نهایی کردن مراحل ثبت نام خود به کارگزار اصلی مراجعه کنند.

ثبت نام اولویت‌های اعلام‌شده به‌مدت یک هفته ادامه دارد و سازمان حج و زیارت در مرحله‌ی بعدی اولویت‌های دیگری را فرا می‌خواند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج