۷۸۸۵۱۰
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

تمام خبر‌هایی که زوار اربعین باید بدانند

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا آخرین وضعیت راههای کشور را تشریح کرد.

برترین ها: رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا آخرین وضعیت راههای کشور را تشریح کرد.

سرهنگ نادر رحمانی با بیان اینکه شاهد سفر شهروندان به مرزهای کشور برای پیوستن به پیاده روی اربعین هستیم گفت: در حال حاضر محدوده‌های کمربندی و تونل صالح آباد در محور ایلام-مهران در استان ایلام ترافیک نیمه‌سنگین است.

وی با اشاره به ترافیک روزانه و کاری در ورودی شهر تهران نیز گفت: در باند جنوبی آزادراه کرج-قزوین از مهرویلا تا پل فردیس و باند جنوبی آزادراه تهران-کرج از پل فردیس تا پل کلاک و گرمدره ترافیک نیمه سنگین است؛ اما سایر محورهای مواصلاتی از ترافیکی روان برخوردارند.

تمام خبر‌هایی که زوار اربعین باید بدانند

رحمانی درباره وضعیت جوی راههای کشور نیز تصریح کرد: در اکثر محورهای استان آذربایجان شرقی و محورهای ماکو-بازرگان و پیرانشهر-نقده در آذربایجان غربی شاهد بارش پراکنده باران هستیم.

سرهنگ رحمانی با اشاره به مسدود بودن شش محور مواصلاتی نیز گفت: محور اولنگ-شاهرود در استان های گلستان و سمنان محور دیزین-شمشک در استان‌های تهران و البرز، محور شوش-فتح المبین در استان خوزستان، محور پونل-خلخال در استان گیلان و محور املش-اطاقور در استان گیلان تا اطلاع ثانوی مسدود می باشد و از شهروندان و مسافرین درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی به این مسیرها مراجعه نکنند.

آخرین مهلت نام‌نویسی زائران اربعین در سامانه سماح اعلام شد

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه روند صدور ویزای زائران به سرعت پیش می‌رود، اظهار داشت: با هشدارهای صورت گرفته روند صدور ویزا به خوبی طی می‌شود، به طوری که تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار ویزا صادر شده است.

وی با بیان اینکه زائران پس از نام‌نویسی در سامانه سماح باید مدارک خود را به یکی از دفاتر حج و زیارت مراجعه کنند، افزود: در بسیاری از استان‌ها، زائرانی که گذرنامه‌ را تحویل دادند، همان شب ویزای آن‌ها آماده شده بود. در روزهای اخیر روند صدور ویزا سرعت بیشتری گرفته که امیدواریم این سرعت بیشتر نیز شود.

محمدی با اشاره به زمان نام نویسی در سامانه سماح خاطر نشان کرد: سامانه سماح از چهارم مهرماه برای ثبت‌نام زائران اربعین باز شد و با توجه به اهمیت زمان سفر زائران، این سامانه تا چهارم آبان‌ماه یعنی ۱۶ صفر برای ثبت‌نام باز است و پس از آن در این سامانه امکان نام نویسی زائران وجود ندارد.

شرایط تحویل دینار به زائران تغییر کرد

دبیرستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه افرادی که برای اخذ دینار نام‌نویسی کرده‌اند، تا ۱۱ آبان‌ مهلت دارند که این ارز را دریافت کنند؛ شرایط تحویل دینار زائران اربعین تغییر کرد و امکان تحویل ارز زائران به صورت گروهی به نماینده آنها فراهم شده است.

صدور رواید اربعین ۲۴ ساعته می شود

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: از روز جمعه یعنی روز‌های منتهی به اربعین ثبت نام در سماح و صدور رواید به روز‌ شود و روادید افراد ۲۴ ساعته صادر می‌شود.

شهریار حیدری درباره آخرین آمار‌ها از ثبت نام در سامانه سماح و صدور رواید گفت: تاکنون در سامانه سماح یک میلیون ۷۲۰ هزار، صدور رواید برای یک میلیون ۶۱۰ هزار نفر، در ۱۲ روز گذشته ۸۷۰ هزار نفر از مرز‌ها عبور کرده، در ۲۴ ساعت گذشته هم ۲۱۰ هزار نفر از مرز‌ها تردد کرده اند. ۱۰۰ هزار رواید امروز صادر و تحویل زائران می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه تمامی موکب‌ها در مکان‌های مورد نظر خود مستقر شده اند گفت: خدمات دهی موکب‌ها در داخل کشور و همچنین در کشور عراق روان و خوب انجام می‌شود و با هیچ مشکلی رو به رو نشده ایم.

وی در ادامه درباره میزان موکب‌های مستقر شده در داخل کشور و خاک عراق بیان داشت: تاکنون ۲ هزار موکب در داخل کشور خودمان و عراق مستقر شده اند که این میزان موکب‌ها در داخل کشور ۶۰ درصد و خاک عراق ۴۰ درصد هستند.

حیدری در ادامه بیان داشت: همکاری عراقی‌ها در سال جاری در زمینه پذیرایی و هماهنگی با موکب‌ها به نسبت سال قبل بسیار پیشرفت داشته است. در حوزه اسکان و تغذیه همه چیز مهیا است. تردد در مهران، شلمچه و چذابه روان است و همچنان ۶۰ درصد تردد‌ها از مرز مهران و ۴۰ درصد از شلمچه و چذابه صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد اربعین درباره فعالیت موکب های مخصوص بانوان گفت: امسال برای اولین بار حدود ۲۰ درصد موکب ها در حوزه بانوان تعریف شده و همچنین مراکز فرهنگی، درمانی به صورت ویژه برای بانوان نیز تعبیه شده در این مراکز فرهنگی بیش از ۱۰۰ نوع خدمات به زائران ارائه می‌شود که ۵۰ درصد این خدمات برای بانوان تعبیه شده است.

حیدری در ادامه درباره مراکز پرداخت ارز همراه به زائران گفت: باجه های پرداخت ارز به زائران در جهت رفاه حال مردم عزیز افزوده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آدم عجب دروغگوی قهاری است؟! ما روز شنبه ثبت نام کردیم در حالیکه امروز پنجشنه است هنوز نه پاسپورت نه روادید ،هیچکدام را دریافت نکردیم این پیآم رو از قزوین ارسال کردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج