۷۸۸۵۲۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

آغاز فرایند انتخاب شهردار جدید تهران از هفته آتی

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از آغاز روال انتخاب شهردار بعدی تهران از هفته آتی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از آغاز روال انتخاب شهردار بعدی تهران از هفته آتی خبر داد.

مجید فراهانی با اشاره به رد یک فوریت طرح استفساریه مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: مجلس به عنوان مفسر قوانین خود در مورد استمرار فعالیت شهردار تهران رأی منفی داد و عملا شهردار تهران از ۲۴ آبان ماه جزء بازنشستگان محسوب می‌شود و می‌بایست استعفا دهد چرا که بعد از آن امکان حضور در سمت خود را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه از روز شنبه فرآیند انتخاب شهردار جدید در شورای شهر تهران آغاز می‌شود، گفت: از آنجایی که فرآیند انتخاب شهردار زمان بر و طولانی است از افشانی می‌خواهیم که تا ۲۴ آبان ماه در سمت شهرداری باقی بماند تا اعضای شورای شهر مجبور به انتخاب سرپرست شهرداری نباشند و بتوانیم در این مدت شهردار آینده تهران را انتخاب کنیم و از روز ۲۵ آبان ماه شهردار جدید فعالیت خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه در جلسه هم اندیشی روز یکشنبه از شهردار فعلی تهران می‌خواهیم که تا قبل از ۲۴ آبان ماه استعفا نداده و اداره شهر را بر عهده بگیرند، گفت: همانطور که می‌دانید در گذشته روال انتخاب شهردار به این صورت بود که هر عضو سه کاندیدا را معرفی می‌کرد و در نهایت کاندیدایی که بیش از پنج رأی داشتند به ارائه برنامه ملزم می‌شدند و با تشریح برنامه‌های خود در صحن علنی نهایتا با رای مخفی اعضا دو نفر به عنوان کاندیدای نهایی مشخص شده و این دو نفر نیز با حضور در کمیسیون‌های تخصصی به بیان نکته نظرات خود در خصوص اداره شهر تهران می‌پرداختند اما حالا با توجه به اینکه سه هفته دیگر باید شهردار جدید تهران فعالیت خود را آغاز کند به این نتیجه رسیدیم که فرآیند انتخاب شهردار فشرده‌تر باشد. چرا که علاوه بر بررسی برنامه‌های شهردار آتی، استعلام و تاییدیه وزارت کشور نیز زمان بر است.

فراهانی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه سوم توسعه شهرداری تهران نیز در حال بررسی در شورای شهر است، گفت: به نظر می‌رسد کاندیدا باید نظرات، نقدها، ایرادات و ... برنامه سوم را نیز ارائه کند و قطعا تسلط بیشتر کاندیدا بر برنامه نشان دهنده شایستگی آنها برای اداره شهر است.

وی با بیان اینکه روال انتخاب شهردار باید به صورت فشرده در دستور کار قرار گیرد تا روز بیست و پنجم آبان ماه شهردار جدید اداره شهرداری را در دست بگیرد، در پاسخ به سوالی در مورد گزینه‌های شهرداری تهران گفت:‌ هنوز صحبتی در مورد گزینه‌ها نشده است اما امیدواریم در هفته آینده اعضای شورا گزینه‌های خود را معرفی کنند تا در پایان هفته بتوانیم فهرست نهایی کاندیدا را داشته باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با این رای امروز صبح مجلس و عدم موافقت آنها با یک فوریت طرح استفساریه مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان، عملا راه دیگری وجود ندارد تا افشانی باقی بماند، گفت: دقت داشته باشید که اعضای شورای شهر تهران در هر دو مرحله انتخاب شهردار یعنی انتخاب نجفی و افشانی سعی کردند که بهترین گزینه را انتخاب کنند و عملا سوابق مدیریتی نجفی و افشانی نشان داد که این دو مدیران توانمندی برای اداره شهر بودند اما ما تابع قانون هستیم و اراده قانون نیز بر منع بکارگیری بازنشستگان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا خوب وقت وسرمایه های ملت رو بلدید به باد بدید. اخه یه شهردارکه الان به کارش وارد شده وتازه هم خم کار دستش اومده اگه حالا بخواد بمونه چه آیه ای از قران غلط میشه(. البته اشتباه برداشت نشه که ایشان از اقوام من یا از طیف من هستن. من حتی اسم کوچکش هم نمیدونم ) که بعد از عوض شدنش زیر مجموعه هاش هم سلسله وارعوض میشه تا برسه به رفتگر تو خیابون و........ اخه اکه اینا وقت انرژی وبیت مال رو به باد دادن نیست. پس چیه؟ اینهمه. بعضیها ازخودشون تو مجلس ودولت هستن که سن حضرت نوح دارن وحاضر نیستن کنار برن. حالا چسبیدین به یه نفر که برای انتخاب جانشینش وبعد بقیه ماجرا چه جلسها تودیع ومعارفه وهدایا و.......از وقت وبیت ومال هدر میدین. فقط خدا هدایتتون کنه !!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      مجلس با شورای شهر تهران همکاری ندارد و می خواهد شهرداری بلا تکلیف باشد یعنی عقده خالی می کنند از شورای شهر تهران خواهش داریم آقای محسن هاشمی را که شایسته ترین فرد برای شهر داری تهران است انتخاب کنند .هیچ اتفاق با آمدن نفر دیگر برای شورا نخواهد افتاد.تمام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج