۷۸۸۵۹۴
۱۷ نظر
۵۰۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۱
پ

راز موفقیت برانکو در پرسپولیس

صعود پرسپولیس به فینال آسیا، آن هم با دستهای خالی را می‌توان مهم ترین اتفاق فوتبال ایران در سالهای اخیر دانست که با درایت و مدیریت برانکو و با دستانی خالی رقم خورد.

خبرگزاری مهر: نام «برانکو ایوانکوویچ» را باید برای همیشه در تاریخ فوتبال ایرای ثبت کرد. مردی که در سال ۹۴ ویرانه‌ای به اسم پرسپولیس را تحویل گرفت و از همان اولین روزهای حضورش در این تیم تاثیرگذاری اش را نشان داد.

پرسپولیس با هدایت وی روز به روز در جاده پیشرفت و موفقیت به جلو رفت. پرسپولیسی که شخصیت تیمی اش را از دست داده بود و بزرگترین هدیه‌ای که برانکو به این تیم داد، بازگرداندن این شخصیت تیمی بود.

برانکو در همه مدت حضورش در پرسپولیس از شرایط باشگاه شکایت نکرد و همواره با مدیران باشگاهش همراهی می‌کرد. برانکو در این مدت به وقتش آنقدر نرمش داشت که با برخی از بازیکنان کنار آید و به وقتش هم آنقدر قاطعیت داشت که با بازیکنان خاطی تیمش هرچقدر هم که بزرگ و تاثیرگذار بودند برخورد کند.

شاید هیچ کس غیر از برانکو نمی‌توانست در مقطعی بازیکنانی مثل مسلمان، احمدزاده، کامیابی نیا و طارمی که دوستان صمیمی بودند و تیم کوچکی درون تیم بزرگ پرسپولیس ایجاد کرده بودند و از ارکان این تیم بودند را به نیمکت بدوزد تا حرف خودش بعنوان سرمربی به کرسی بنشیند.

اوج هنر برانکو را باید جایی دانست که وقتی تیمش از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شد، نه تنها غر و لند نکرد، نه تنها فرار رو به جلو نکرد، نه تنها از معرکه در نرفت و نه تنها به پیشنهادات اغوا کننده تیم های خارجی جواب نداد، بلکه مردانه پای تیمی که ساخته بود و به آن ایمان داشت ایستاد و با دستان خالی برای قهرمانی در دو جبهه جنگید.

حتی وقتی تیمش از نقل و انتقالات محروم بود با جدایی بازیکنان بزرگی مثل محرمی، احمدزاده، مسلمان و امیری کنار آمد و هرگز جدایی این چهار بازیکن تاثیرگذار را مثل چماق بر سر باشگاهش نکوبید. برانکو کمتر ستاره گرفت و بیشتر ستاره ساخت. امثال صادق محرمی ها، محمد انصاری ها، شایان مصلح ها، سیامک نعمتی ها، علی علیپور ها و خیلی های دیگر قبل از پیوستن به پرسپولیس ستاره نبودند و در این تیم ستاره شدند.

برانکو پرسپولیس را در فصل جدید بدون بازیکن ذخیره و جانشین و تنها با یازده - دوازده بازیکن به میدان فرستاد و با اتکا به توانمندی های خودش سرخ پوشان را به فینال آسیا رساند.

شاید این جمله آنقدر تکرار شده باشد که ارزش واقعی اش را از دست داده باشد، اما به واقع می توان این جمله را یکبار خرج «مستر برانکو»، این جنتلمن واقعی فوتبال ایران کرد؛ «حتی اگر پرسپولیس قهرمان آسیا هم نشود، چیزی از ارزشهای این مربی خوب کم نمی کند.» باید مجسمه برانکو را ساخت و بر سر در فوتبال ایران نصب کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      عالی بود عالی

    • بدون نام

      از مسعولین پرسپولیس خواهش میکنم واقعا مجسمه برانکو رو بسازن وبر سر در و موزه باشگاه بذارن

    • بدون نام

      در این برانکو مربی بزرگیه شکی نیست ولی میتونست پارسال هم تیم رو ببره فینال برانکو پارسال تو این مرحله مقابل الهلال در بازی رفت هجومی بازی کرد و تو همون بازی رفت کار پرسپولیس تمام شد ولی امسال تو تمامی بازیهای که میهمان بودند دفاعی کار کرد و تو زدحملات کار تمع کرد این یعنی روش کیروش بله دوست عزیز یه کم دقت کنی میبینی که برانکو خیلی وقته داره مثل کیروش بازی میکنه اصلا روش اسیا یعنی این کیروش هر چقدر هم خودسر باشه ولی خداییش از وقتی اومدی ایران دیگه به تیمهای اسیایی نمیبازه باید قبول کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا

        برانکو بازیکن نداره با تیم ملی مقایسش میکنی؟؟؟
        حالت خوش،نیست
        زیادی زدی داداش اومدی،اینجا پیام میذاری

      • کامران

        چرت نگو گل من، برانکو هم زمانی که تیم ملی بود خوراک صفر صفر و یک هیچ بردن بود، کلا وقتی حس کنی ضعیفتری بهتره دفاع کنی ولی نه اینکه تاکتیک اصلیت دفاع و ضد حمله باشه، از نظر نفرات واقعا به السد و الدحیل نمی رسید واسه همین دفاع کرد، جلو الدحیل البته فقط نیمه اول بازی رفت رو دفاع کرد، ولی تیم ملی با ازبک هم دفاع میکنه

      • ◇پاسارگاد◇

        دوست عزیز کیروش کیلویی چنده!!!
        برانکو از ۲سال قبل تا الان با وجود روبروشدن با انواع اقسام
        مشکلات و کمبودیت و حواشی و نواقصات کلی ....
        بایک تدبیر و انسجام خیلی خیلی خاصی بر تمامی مشکلات
        فایق اومده و حتی یک بار هم نشده که ببینیم این مربی بِره
        دنبال بهونه گیری و علت شکست و یا ناکامی تیم تقصیر این و اون بندازه .... بلکه بلعکس اومد باغلبه بر تمامی کمی‌کاستی
        هادر پی برطرف کردن نواقص و مشکلات تیم با آنالیز دقیق و برنامه تمرینی مناسب اتحادی مثال زدنی در درون تیم ایجاد کرد تا با اینکار پازل داشتن خط دفاع فوق‌العاده و هم چنین خط هافبک و خط حمله فوق‌العاده...
        تونست پرسپولیس قهرمان را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسونه و بانی و باعث افتخار آفرینی فوتبال ایران بشه

        ♡♡♡زنده باد پرسپولیس برانکو♡♡♡

      • محمد سرخ دل

        هه داری اشتباه میزنی داداچ کی‌روش انگشت کوچیک پرفسور هم نمیشه

      • بدون نام

        خخخخخخخ
        ملّا خیلی زور نزن املات ضعیفتر میشه

      • بدون نام

        مزخرف نگو برانکو برای هر بازی تاکتیک متناسب با اون تیم رو داره و مثل کیروش نیست که جلو همه یک تاکتیک داره!

    • مرتضی

      واقعا باید یه تندیس از برانکو در باشگاه پرسپولیس به یادگار بمونه!!

    • بدون نام

      عالی دمت گرم

    • بدون نام

      درود بر برانکو...کور شود دلال موزامبیکی

    • حمید

      برانکو درس بزرگی به مربیان پر ادعای وطنی داد اخلاق مداری و بهانه نیاوردن و ..... ساختن یه تیم خوب با بازیکنان معمولی و ستاره شدن آن بازیکنان

    • محسن

      دم هر دوتاشون گرم،هم برانکو ایوانکویچ هم کارلوس کیروش،هردو برای ایران زحمت میکشن، و از خیلی از مدیران و مسولین ما بیشتر دنبال سربلندی ایرانن،کاش مسولین ما از اینا یاد میگرفتن،بعضیا هم دنبال خراب کردن رابطه این دو مربین که اونا واقعا خیانتکار به این مملکتن خدا نابودشون کنه،ایشالا هم تیم ملی و هم پرسپولیس قهرمان اسیا میشن

    • محسن آبی د

      واقعا راست میگی بعد لنگیا میان پرویی میکنن یا به کیروش فحش میدن واقعا که لنگیا از قوم بنی اسرائیل هستن و نادان.

    • بدون نام

      کیروش تمام تیمش دفاع حتی سردار هم دفاع بود ولی چه موقع دیدی منشا بیاد تو 18تیم خودمون برانکو مربی بو دکه بهترین تیم ملی روساخت و بهترین رنکین جهانی ایران باسرمربیگری برانکو بود چرت نگو خود کیروش هم قبول داره که برانکو ازش بهتره خودش هم زمانی که برانکو تازه اومده بو دگفت برانکو استادماست

    • علی

      برانکو عشق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج