۷۸۸۶۲۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تکذیب دخالت ارتش در پرونده محیط زیستی‌ها

محمدحسین آقاسی، وکیل چند فعال محیط زیستی بازداشت‌شده، نقش ارتش جمهوری اسلامی در صدور کیفرخواست این پرونده را رد کرد.

خبرگزاری ایرنا: محمدحسین آقاسی، وکیل چند فعال محیط زیستی بازداشت‌شده، نقش ارتش جمهوری اسلامی در صدور کیفرخواست این پرونده را رد کرد.

به‌تازگی مصاحبه‌ای از محمدحسین آقاسی، یکی از وکلای پرونده فعالان محیط زیستی در فضای مجازی منتشر شده که در آن از قول آقاسی گفته می‌شود تغییر عنوان اتهامی این بازداشت‌شدگان به افساد‌فی‌الارض به خاطر نامه‌ای بوده که ارتش در این باره نوشته است.

آقاسی، درباره تغییر اتهام فعالان محیط زیستی از «جاسوسی» به «فساد فی‌الارض»، می‌گوید: بازپرس برای پنج تن از این هشت نفر، قرار مجرمیت صادر کرده بود و برای آن‌ها اتهام جاسوسی مطرح کرده بودند. به دنبال این ماجرا، بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری آقای دادستان محترم یا دادیاران تجدید نظر، می‌توانند بررسی کنند و تشخیص دهند آیا بررسی‌ها کافی هست یا نه و تصمیمی که بازپرس محترم گرفته است، صحیح است یا نه. به این ترتیب، آقای دادستان حق دارد نسبت به تصمیمات بازپرس پرونده ایراد بگیرد یا آن‌ها را تأیید کند. در اینجا نیز آقای دادستان تشخیص دادند، اتهام افساد فی‌الارض را جایگزین «جاسوسی» کنند.

آقاسی می‌گوید: من در مصاحبه قبلی‌ام نگفتم این افراد از اتهام جاسوسی تبرئه و به فساد فی‌الارض متهم شده‌اند. اتهام نسبت داده شده از سوی دادستان محترم، افساد فی‌الارض تشخیص داده شده است و بازپرس هم آن را پذیرفته و بر اساس آن، این افراد را تفهیم اتهام کرده است و متهمان از عنوان جدید اتهامی مطلع‌اند.

این وکیل دادگستری در پاسخ به اینکه آیا به پرونده دسترسی داشته و توانسته آن را مطالعه کند یا نه، می‌گوید: از آنجایی که این پرونده هنوز به دادگاه نرفته و رسیدگی‌ها تفتیشی و سری هست، من به عنوان وکیل نمی‌توانم به آن دسترسی داشته باشم.

ارتش دخالت نداشته است

وی درباره موضوع نامه‌ای که به ارتش منتسب شده و بر اساس آن گفته می‌شود این افراد، متهم به فساد فی‌الارض هستند، مدعی شد: به هیچ وجه من اعلام نکردم که ارتش نامه‌ای در این باره داده یا دخالتی در این کار داشته است.

وی اضافه کرد: ارتش مطلقا هیچگونه دخالتی در سرتاسر پرونده نداشته است. ضابط قضایی این پرونده ارگان دیگری است.

وکیل متهمان محیط زیستی ادامه می‌دهد: گفته و شایعه شده بود که ارتش نامه‌ای در این باره زده است اما مطلقا اطلاعی درباره محتوای آن در دست نیست.

بنده با اطمینان عرض می‌کنم ارتش در این پرونده هیچ‌گونه دخالتی نداشته است و آنچه پیش آمد، صرفا شایعه بود و بنده نمی‌توانم آن را تأیید یا تکذیب کنم.وی در ادامه تأکید می‌کند که ارتش هیچ گونه درخواستی از دادسرا نکرده و دخالتی نیز در این باره نداشته است.

آقاسی در پاسخ به این پرسش که آیا قوه قضاییه از ارتش تقاضای اظهارنظر یا گزارش داده است یا نه، می‌گوید: هیچ گونه اطلاعاتی در این باره نداریم. چراکه من وکیل به محتویات پرونده دسترسی ندارم و نمی‌دانم چه چیز دقیق و صحیح است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج