جاباما
۷۸۸۶۲۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

در پاسخ به مدیرعامل فارابی؛

منیژه حکمت: حمایتی از فارابی دریافت نکرده‌ام

منیژه حکمت درباره حمایت‌های مالی بنیاد فارابی از پروژه هایش اعلام کرد که در دوره مدیریت علیرضا تابش از این بنیاد حمایت مالی دریافت نکرده است.

خبرگزاری مهر: چند روز پیش مصاحبه ای از منیژه حکمت در یکی از رسانه ها منتشر شد که حاوی اعتراض این کارگردان نسبت به نحوه فعالیت بنیاد سینمایی فارابی و حضور برخی از سینماگران در شورای مشورتی بنیاد فارابی بود. در پاسخ به این اظهارات، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز صبح امروز چهارشنبه دوم آبان ماه در گفتگویی اعلام کرد منیژه حکمت نباید به سینماگران توهین کرده و آنها را سانسورچی بنامد و در کنار آن اعلام کرد که بنیاد سینمایی فارابی بارها از پروژه های این کارگردان حمایت کرده است. وی جزییات این حمایت را نیز رسانه ای کرد.

منیژه حکمت: حمایتی از فارابی دریافت نکرده‌ام

در همین راستا منیژه حکمت طی تماسی با خبرگزاری مهر، توضیحاتی را درباره اظهارات مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ارایه کرد.

منیژه حکمت کارگردان و تهیه کننده سینما گفت: در پاسخ به علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی باید بگویم که من یک حرفه ای هستم و باری به هر جهت درباره سینما نه حرف می زنم و نه گام برمی دارم.

وی با رد میزان حمایت های فارابی از پروژه هایش تاکید کرد: مدیرعامل فارابی در مصاحبه ای از حمایت های این نهاد برای ساخت فیلم هایم گفته این در حالی است که برای ساخت «جاده قدیم» آخرین فیلم سینمایی ام بارها درخواست وام کردم که قائم مقام این بنیاد نقش بازدارنده ای در این امر داشت. صندوق اعتباری هنر در ابتدا قرار بود ۴۰ درصد از بودجه ساخت فیلم را تامین کند اما این مبلغ اواسط فیلمبرداری به ۲۰ درصد رسید.

حکمت از مدیرعامل بنیاد سینمایی خواست که اعلام کند طی ۲ سال اخیر به چه کارگردان ها و پروژه هایی وام داده و از آنها حمایت کرده و دلیل آن چه بوده است.

وی تاکید کرد: تاکید می کنم که در طول مدیریت علیرضا تابش هیچ حمایت مالی دریافت نکرده ام. در زمینه حمایت های مالی که برای پروژه های قبلی من از سوی بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته بود هم همه مبالغ را پس داده ام.

کارگردان فیلم «جاده قدیم» در بخش دیگری از صحبت های خود به مساله حضور هنرمندان در تیم مشاوره فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی برای دریافت وام اشاره کرد و توضیح داد: معتقدم کسی که نقش هنرمند دارد، نمی تواند در جایگاه دولتی به تفکر یک عده ای که می خواهند فیلم بسازند، اصلاحیه وارد یا آن را رد و تایید کند.

این تهیه کننده در پاسخ به این پرسش که آیا خودش تا بحال در شوراهای مشورتی دولتی حضور داشته است یا خیر، گفت: من هیچگاه عضو هیچ یک از این شوراها نبوده ام و به عنوان یک فیلمساز فکر نمی کنم اندیشه و نگاه سینمایی من برتر از همکارانم است تا بخواهم برای آنها نسخه بپیچم.

وی همچنین در جواب این سوال که اگر سینماگران در این شوراها حضور نداشته باشند پس چه کسانی می توانند با آگاهی درباره سینما نظر دهند، ادامه داد: بنیاد فارابی باید فیلمنامه را بخواند و برای حمایت از تولید آن تصمیم بگیرد، نه اینکه برای حمایت از تولید شرایط ممیزی فیلم را فراهم کند.

این تهیه کننده سینما در پایان اعلام کرد: البته باتوجه به شناختی که من از سینماگران مستقل از جمله آقای جلیلوند و خانم پناهنده دارم بعید می دانم آنها در جایگاه رد یا تایید فیلمنامه ها با یک نهاد دولتی همکاری کنند و بهتر است فارابی درباره این موضوع رسما اطلاع رسانی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج