۷۸۸۶۷۲
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

آیت الله نوری: روزی صد‌ها خاشقچی می‌میرند

یک مرجع تقلید با بیان این‌که «روزانه صدها خاشقجی در یمن کشته می‌شود»، گفت: برای کشته شدن یک خبرنگارعربستانی غوغایی در دنیا به پا شد ولی در خصوص اتفاقات یمن هیچ خبری منعکس نمی‌شود.

ایسنا نوشت: یک مرجع تقلید با بیان این‌که «روزانه صدها خاشقجی در یمن کشته می‌شود»، گفت: برای کشته شدن یک خبرنگارعربستانی غوغایی در دنیا به پا شد ولی در خصوص اتفاقات یمن هیچ خبری منعکس نمی‌شود.

آیت الله حسین نوری همدانی، در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در حوادث تاریخی این است که باید این حوادث ریشه یابی شود و علت آن مشخص شود. علت حادثه کربلا این بود که مردم به وظیفه خود عمل نکردند، اگر مردم آن زمان به وظایف خود عمل می‌کردند، هیچگاه حادثه کربلا رخ نمی‌داد؛ امام حسین(ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و شهادت ایشان در این راه نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی با بیان این‌که «دیگر حسنات در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهان در برابر آب پهناور دریا است»، گفت: در روایات آمده است هرکس سلطان ظالم ببیند و در مقابل آن ساکت بنشیند همراه او در آتش دوزخ می‌سوزد.

وی با بیان این‌که «قیام امام حسین(ع) یک نهضت و یک درس برای تاریخ است»، ادامه داد: مردم باید از قیام امام حسین(ع) درس بگیرند تا در برابر ظلم و استبداد هیچگاه ساکت نمانند. البته در احادیث آمده است که خداوند ابتدا عالمانی که در برابر ظلم سکوت کردند و درس ایستادگی برابر ظلم را به مردم آموزش ندادند را مواخذه می‌کند؛ بنابراین باید اهل علم به تبیین پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) بپردازند.

این مرجع تقلید شیعه گفت: حماسه اربعین در نتیجه بیداری مسلمانان است، مردم باید با شناخت در مسیر اربعین حرکت کنند و پیام عاشورا را به صورت عملی اجرا کنند و در برابر ظالمان ساکت نمانند.

وی اظهار کرد: برای کشته شدن یک خبرنگارعربستانی غوغایی در دنیا به پا شد ولی در خصوص اتفاقات یمن هیچ خبری منعکس نمی‌شود، در یمن روزی صدها خاشقچی کشته می‌شود ولی رسانه‌های جهان در برابر آن سکوت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که «حماسه اربعین مقدمه ظهور امام عصر(عج) است»، خاطرنشان کرد: در زمانی که ظلم به این حد رسیده است، باید مردم از قیام کربلا درس بگیرند و با شور در مراسم اربعین شرکت کنند و در برابر استبدادگران بایستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ت

      عاشقم اقای همدانی ای ول

    • فریبا

      احسنت!! باید دید پشت این غوغا چی خوابیده!!! و الا اللهم اشغل الظالمون بالظالمون...خودشون باعث رسوا شدن خودشون شدن! انگار اونم کم از اینا نداشته....

    • بدون نام

      بخدا رست میگه

    • بدون نام

      قابل توجه صدا وسیما و روزنامه های حکومتی که مدت چند روز است اینقدر از این آقای خبرنگار مرحوم گفتندو نوشتند که تهوع آور شده از این همه خدعه و نیرنگ رسانه های داخلی

    • بدون نام

      نه بابا!!!!!!

    • بدون نام

      چرا نظر منو در مورد علمای آخرالزمان نوشتم چاپ نکردی امن نگفته ام که پیامبر فرمودهچرت وپرت چاپ میکنید ولی از واقعیات میترسید

    • بدون نام

      خوب به درک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج