۷۸۸۷۴۸
۷۳ نظر
۵۰۰۳
۷۳ نظر
۵۰۰۳
پ

صالح: هرگز به استقلال مثل پرسپولیس نگاه نشد

سرمربی فجر سپاسی توصیف جالبی از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان با ذوب آهن و البته نیمه نهایی لیگ قهرمانان با استقلال دارد.

ورزش سه: مجید صالح یکی از با تجربه ترین مربی ها در لیگ قهرمانان آسیا است، مربی که به عنوان دستیار اول منصور ابراهیم زاده به فینال رسیده و به عنوان دستیار اول قلعه نویی تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش رفته است.

صالح توصیف جالبی در مورد دو حضور تا مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

دوره ما شرایط شبیه به شرایط پرسپولیس نبود

در دوره ما شرایط با شرایط الان پرسپولیس فرق می کرد، در آن زمان از مرحله یک چهارم تیم های شرق و غرب آسیا با هم بازی می کردند. در ذوب آهن در مرحله ای که پرسپولیس به الدحیل خورد ما با پوهانگ بازی کردیم و در استقلال با بوریرام که بعد مسافت تیم ها را اذیت می کرد. الان دو سال است که تیم های شرق و غرب آسیا تا فینال به هم برخورد نمی کنند.

زمان ما فینال در زمین بی طرف بود

در دوره ای که ما با ذوب آهن بودیم فینال تک بازی بود در زمین بی طرف که ما در ژاپن بازی کردیم. چون کره به ژاپن نزدیک بود شرایط برای ایلهوا چونما بهتر بود چون هواداران آنها توانستند در استادیوم حضور پیدا کنند.

هرگز توجه پرسپولیس به هیچ تیمی نشد

امروز شما می بینید خود شخص وزیر ورزش روی پرسپولیس زوم هستند.در زمان من چه در استقلال و چه در ذوب آهن توجه خیلی نبود و کسی به ما نگاه ملی نداشت. در زمان ما استقلال قلب جامعه نبود و ما این مسیر مهم را با کمترین توجه طی کردیم، البته کار پرسپولیس کار بزرگی است و برانکو توانایی های خود را نشان داده است که با ۱۲ بازیکن توانسته به این مرحله برسد. انشاالله در دوره های بعدی هر تیمی به این مرحله می رسد از آن حمایت شود.

صالح: هرگز به استقلال مثل پرسپولیس نگاه نشد

چرا ابراهیم زاده در فوتبال نیست؟

جا دارد یادی کنم از منصو ابراهیم زاده، مربی که 9 سال پیش تیمش را به اینجا رسانده بود ولی الان در فوتبال نیست و مورد بی مهری قرار گرفته است. او تیمی کم نام و نشان را به فینال برد و نباید الان از فوتبال دور باشد.

تلخ ترین لحظه دوران فوتبال

هیچ لحظه ای برایم تلخ تر از این نبود که از نیم متری جام قهرمانی لیگ قهرمانان رد شدم ولی نتوانستم آن را بالای سر ببرم. در تاریخ زندگی من ممکن است بیست سال دیگر چنین لحظه ای اتفاق بیفتد و قهرمان نشدن ما بدترین اتفاق زندگی من است.

شاید به عنوان سرمربی به فینال رفتم

من همیشه هدفم بزرگ بوده است. نقطه ثابتی برای من وجود ندارد و همیشه فکر می کنم و رویا آن را در سر می پروانم که بتوانم به آنجا برسم چون مرحله به مرحله این بازی ها را تجربه کرده ام و دیشب وقتی بازی پرسپولیس را دیدم یاد روز به روز این مسیر افتادم.

سونامی که شاید ما را از بین می برد

در بازی با ایلهوا چونما فینال در ژاپن بود و ما یک هفته زودتر رفتیم. 28 روز بعد از آن فینال سونامی معروف اتفاق افتد و هتلی که ما در آن سکونت داشتیم نابود شد. کارمندای هتل در آنجا خیلی طرفدار ما شده بوند. سازمندهی فینال خیلی با شکوه بود و وقتی وارد زمین شدم لذت بردم.

صالح: هرگز به استقلال مثل پرسپولیس نگاه نشد

بازی دفاعی یا هجومی؟

دو دیدگاه متفاوت بین من و آقای ابراهیم زاده بود. ما خیلی تیم های بهتری را حذف کرده بودیم، ما پوهانگ را حذف کردیم که به مراتب تیم بهتری از ایلهوا چونما بود، الهلال را در عربستان بردیم بازی که در آن ۷۸ هزار نفر تماشاگر آمده بودند. خیلی هوشمندانه بازی می کردیم و تمرکز داشتیم اول گل نخوریم و بعد گل بزنیم. بازیکنان بسیار خوبی در حمله داشتیم که باعث می شدند تیم ما در ضدحمله بسیار خطرناک باشد.

من گفتم با همین روش که تا فینال بازی کرده ایم در فینال هم بازی کنیم، گفتم بردن جام مهمتر است از بازی زیبا است اما آقای ابراهیم زاده گفتند که بازی زیبا مهمتر است چون چشم کل آسیا به بازی ما است. همان کاری که با بقیه تیم ها کرده بودیم تیم کره ای با ما کرد و با ضدحمله ما را شکست داد. البته ما در آن بازی از نظر فنی فوق العاده بازی کردیم و بدشناس هم بودیم.

شرقی ها از غربی ها قوی تر هستند

تیم های شرق آسیا قوی تر هستند، اما ما ایرانی ها برابر غرب آسیا سخت تر بازی می کنیم. تیم ملی ایران کره را راحت تر می برد، ولی جلوی کشورهای عربی حساسیت ها بیشتر است و روی فوتبال مان اثر می گذارد.

چرا شرقی ها زیاد گل دریافت می کنند؟

چون علاقه دارند به فوتبال هجومی و به همین دلیل می گویم اگر پرسپولیس بسته و محتاط بازی کند و در ضد حمله برنامه داشته باشد می تواند موفق شود و می توانند در جام باشگاه های جهان حضور پیدا کنند.

پرسپولیس شانس بسیار بالایی دارد

فینال دیگر ۵۰ درصد شانس است. امکان وقت اضافه رفتن بازی وجود دارد و پرسپولیس ۳۰ دقیقه اضافه دارد که در خانه بیشتر از حریف بازی کند. در حال حاضر تمام عوامل به نفع پرسپولیس است و همه بسیج هستند این تیم قهرمان شود. پرسپولیس شانس بسیار بالایی دارد و من بسیار امیدوارم استقلال هم فصل آینده در همین مرحله در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شر ور نگو کیسه کش حکومتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زر نزن لنگ تیم مورد علاقه اقای وزیر

    • بدون نام

      اون موقع که استقلال بازی داشت توآسیا فوتبال روقطع میکردن اخبارمیزاشتن

    • مجید

      تو زر نزنی نمیگن لالی بعدش قرمز باهات چی کار کرده اینقد ازش متنفری . درسته چشات ضعیفه ولی کور نیستی که پرسپولیس با چه وضعییتی به فینال رفت .

    • علی

      کدو چمپر هم اومد حرف زد
      آخه واقعا چقدر سوزش دارید یک تیم با صفر امکانات بره فینال

    • بدون نام

      زر نزن کیسه، پرسپولیس با غیرت اومد بالا با نصف تیم اومد بالا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زر نزن لنگی

    • بدون نام

      برو بابا آقای صالح فقط بلدی همش شکایت و گله کنی

    • مهدی

      لنگ با کمک داور تا اینجا اومده. گلی که به بیرانوند زدن توپ از دست افتاد الکی مردود شد. پنالتی علیپور هم بیرون خط خطا شده بود

      پاسخ ها

      • دکوراد

        بابا کارشناس تو حیفی برو داور شو خخخخ

    • بدون نام

      همینکه خودت اعتراف میکنی برانکو با ۱۲بازیکن (که مثل بازی رفت با السد تیمش هم کامل نبود) کار بزرگی کرد که به فینال رسید لیاقت پرسپولیس رو میرسونه که با خودباوری به اینجا رسیدن و توجه وزیر فقط تبلیغاتی هست و در زمین فوتبال کارایی ندارد

    • Ss

      مدیران لنگی از زمان کلید ساز پروژه نابودی تاج کبیر رو کلید زدن. و نمونه بارزش فصل گدشته بود که تا دیدن استقلال داره لنگ رو بدجور داغون میکنه تمام بازیکناش رو فراری دادن.
      یه جور میگن لنگ ۱۳ تا بهزیکن داره ک انکار فیفا اونا رو از عمد محروم کرده. اتفاقا اگه التماس های کابینه دولت و روحانی به اردوغان نبود الان باید لنگ در لیگ یک تشریف داشت و دوتا قهرمانی جعلیشو میگرفتن ازش. به جرم جعل. دزدی استفاده از پول های صندوق ذخیره فرهنگیان که هدایتی دزدی کرد و داد به لنگ.
      لنگ لعنتی تو پاره ترینی بی اصالت مثل خرشانس پولیس.
      من از اینکه یک تیم ایرانی موفق بشه اسیا ناراحت نمیشم ولی از این همه تبعیض و بی عدالتی خونم به جوش اکمده.
      اگه تیم فصل گذشته ما رو فراری نمیدادن قطعا و قطعا قهرمان اسیا ما بودیم.

      پاسخ ها

      • علی

        بازیکنان کیسه رو فراری دادند !!!
        اونا که خودشون فرار کردند مثل مجید حسینی که حاضر شد تمام پول قراردادش با باشگاه ترکیه ای رو بده و الفرار

        داداش اینقدر جدایی بازیکنانتون رو بهانه نکنید چون فصل قبل با تمامی همون بازیکنانتون از العین باختید و حذف شدید

      • بدون نام

        تاج مرده رفته زیر خاک , کیسه جان این چرت و پرتها از سوزشت باید باشه واقعا چقدر حسادت بدبخت کننده است داری دق میکنی تاژژژژژژی

      • بدون نام

        پماد بيارم ((:

    • بدون نام

      حسادت نکن افتخار کن

    • @ss

      ن آقای صالح مابچه یتیم این جامعه ایم تاج ناببودکردنند

    • س

      آقای صالح بهتره جای این حرف ها یک تیم برای خود پیدا کنی بعد لازم نکرده تو راجع به پرسپولیس حرف بزنی مربی گری تو هم دیدیم همچین جالب نبود لطف کن راجع به پرسپولیس آظهار نظر نکن

    • حمید

      من نمی‌دونم این کیسه کش ها اول رو بودن بعد دست و پا در آوردن یا از اول پر رو بودن آخه عاقل خود کیسه کش های منطقی هم قبول دارن لطف و پولی که امسال به کیسه دادن نصبت به سال های قبل افزایش چشم گیری داشت حالا مدیریت بی عرضه نتونست دو تا بازیکن نگه داره تقصیر دولته همون قدر که بازی کن از شما جدا شد بهترش از ما جدا شد ولی برانکو بجای غر زدن عمل کرد اگه این طور باشه ما قبل شما از دولت ضربه خوردیم سر مدیریت رویانیان و اون مربی که آورد و کلی ضرر کردیم پس الکی هوچی گری نکنید

    • پرسپولیس

      ششتقلال کی رفته فینال که شما از نیم متری جام رد شدین فیفا که گفته ستاره هاتون که جعلی هستند رو به رسمیت نمی شناسه

    • محمدحسین

      اب سرد بدین بهش

    • بدون نام

      البته استقلال اگر به العین و السد نخورد و باز ابروریزی بدبخت بیچاره مشخصه سوختی و داری سکته میکنی چون نمیتونی سرورت ببینی داره قهرمان لیگ قهرمانان میشه یادت باشه کیشه کش سرورت با 11بازیکن دربرابر پول و ابرقدرت غرب اسیا ایستاد و کسی رو حذف کرد که تو آزادی جلوی تماشگرای کیسه ببچارتون کرده بود و ارتش سرخ انتقامتون گرفت

    • بدون نام

      پماد سوختگی موجود است

    • غفاری

      حالا تو کی هستی

    • کامران

      چرت میگین چرا مگه چه گلی به سر پرسپولیس زدن؟ چون میبره هی میان ورزشگاه و پیام تبریک میگن، چه نگاه ملی ای شده به پرسپولیس؟؟؟ دو تا کلیپ نود ساخته شد نگاه ملی؟؟؟

    • ر م

      صالح جان چی میزنی تو بچه

    • محمد

      مربیان ما همیشه عدم موفقیتشونو توجیه میکنن. مثل همین مجید صالح.

    • عباس

      چقدر ،به حرف خود ش ، ایمان داره؟ و نمی خنده، وقتی دوباره و با فکر متن خودش خونده

    • بدون نام

      چون عددی نبودی

    • بدون نام

      اتفاقا به استقلال بیشتر توجه شد تا پرسپولیس ،پرسپولیس فقط با غیرت به اینجا رسید و میگی حمایت میشه به خاطر خودشون که از آب گل آلود ماهی بگیرند.

    • بدون نام

      فک کنم به جای مغزگچ تومخته یعنی پوربیرام تایلند ازالسعدوالدوحه قویتربودازتیم کیسه هم داوران حمایت میکنن لابی میکنیدازدلاربیت المال رشوه میدیدبراتون گل به خودی میزنن چه اشکالی داره حتی رییس جمهورهم بیاد بازی سرورتونوببینه

    • نیما اردلان

      مرسی آقای صالح حرف دل استقلالیها رو زدی!

    • بدون نام

      شرایط پرسپولیس رو هم بگو.
      ما با دست خالی انتقامتون رو گرفتیم.
      قدر شناس باشید

    • وحید

      زر مفت نزن ؛ حالا تو هم واسه ما آدم شدی

    • علی

      برو کشکت رو بمال عمو

      کمرنگ کردن کار پرسپولیس نقشه خوبیه که پیشکسوتان استقلال در حال انجامش هستند ، واقعا تیم حقیر پیشکسوتان حقیری مثل تو و امثال تو داره

      شخص وزیر که میگی رو پرسپولیس زوم کرده ، چه گلی به سر پرسپولیس زده ، پرسپولیس با محرومیت نقل و انتقالاتی و جدایی چند بازیکن و با یه تعداد گمنام به این مرحله رسیده ، اونوقت تو میگی وزیر حمایت کرده ، وزیر وظیفش حمایت از ورزشه ولی آیا تو زمین بود و گل زد ، مربیگری کرد ، وزیر فقط فقط یه پیام تبریک داد

      برو آب رو بریز همونجا که میسوزه

    • قربانی

      آقای صالحه امسال هرچه بازیکن لیگ برتر داشت گرفتین هر بازیکن خارجی خواستید آوردید بعد میگویی به پرسپولیس بهتر نگاه میشود چرا اینطوری حرف میزنید پرسپولیس کدام بازیکن را مثل استقلال با کمک وزارت ورزش گرفته شما هیچ وقت نباید خودتان را با پرسپولیس مقایسه کنید

    • مرتضی

      توجیه ضعف با زدن این حرف ها!!!!

    • بدون نام

      اولا با این طرز تفکر به جایی نمیرسی . اقای صالح برای بزرگ شدن و محبوبیت باید مثل برلنکو قلب بزرگی داشته باشی و فقط در مورد تیم خودت حرف بزن و حواست شش دونگ به کار خودت باشه .

    • حسن

      نمیدانم چرا عزیزان دوره آماتور جام باشگاه های آسیا رو با دوره بسیار حرفه ای لیگ قهرمانان مقایسه میکنند.؟؟؟؟
      عزبزان واقع بین باشید یک تیم نصفه و نیمه ۲ سال متوالی در نیمه نهایی بوده و امسال به فینال راه یافته
      حمایت وزیر و وکیل و ..... برای پرسپولیس بازیکن نمی شود این تیم نیمکت کامل ندارد و این همه افتخار خلق کرده
      چرا درایت مدیریت علم مربی و غیرت و تلاش بازیکنان عاشق پرسپولیس را به پای شانس و اقبال و حمایت زید و عمرو میگذارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      معلوم ادم کوچکی هستی چون با حرفهایت در جامعه تنش ایجاد میکنی و بین مردم تفرقه می اندازی . با این حرفهای تفرقه انگیز ی عده افراد نادان فکر میکنن از ی تیم خاص حمایت میشه

    • بدون نام

      اگر ی درصد بزرگی تو وجودت بود نیمه پر لیوان را میدیدی . اونهایی که واقعا کارشناس هستن و وجودشون از عقده و حقارت خالیه اذعان داشتن که برانکو با دستان خالی کار بزرگی کرده

    • بدون نام

      برانکو نیازی به تعزیف نداره . این بزرگمرد با وجودی که شش ماهه دریافتی نداشته ، هیچ گله ای نکرده و با قدرت کار خودش را کرده و تو کار بقیه فضولی نکرده

    • بدون نام

      علت اینکه در حال پسرفت هستیم اینه که هر شخصی تو جامعه داره پیشرفت میکنه چون خودمون هنر بزرگ شدن نداریم سعی میکنیم شخصیتهای بزرگ و محبوب را به هر طریقی شده خرابش کنیم

    • بدون نام

      کاش مسئولین یکم وجدان داشتن وهمه رو با یه چشم نگاه میکردن گل گفتی مجید خان

    • علی

      داره اتیش میگیره از حسادت

    • بدون نام

      اگر از پیشرفت دیگران خوشحال شدی و به همنوعانت کمک کردی و در جامعه دستگیری انسانها را کردی خدا هم کمکت میکنه

    • اس اس

      بله اقای صالح جان چون لنگ سوگلی وزیر بیشرف و تاج لعنتی هستن این چند سال حسابی سوگلی کردن خدا ازشون نگذره

    • امید

      خخخخ خیلی حسودی

    • بدون نام

      خاک بر سر کیسه کشت کنم بیشعور کجا از پرسپولیس حمایت شده نکنه دوتا بازی رو لغو کردن انتظار داری اون دوتا بازی هم لغو نشه ابلهح خان توکه مربی هستی دیگه چرا برانکو بادست بسته ویازده بازیکن به اینجا رسیده والله خجالت چیز خوبیه

    • ج

      توچرامیسوزی بعنوان یه پیش کسوت ازت بعید کدام تیم ایرانی تونسته بابسته بودن پنجره ی نقل وانتقالات وجداشدن پنج شش بازیکن کلیدی واصلی به فینال آسیابیاد ودرلیگ برترهم شانس اول قهرمانی لیگ باشه
      وجدان وصداقت واسه هرانسانی واجب است

    • بدون نام

      چون شما در حد پرسپولیس نیستید

    • آرین

      دوغِتِه بنوش بابا.اخه یعنی سوزش تا چه حد؟

    • بدون نام

      دمت گرم حرف حق زدی

    • بدون نام

      حرف حق جواب ندارد مجید جان تو بزرگترین تئوریسین فوتبال این مملکت هستی ولی حیف تو مملکت ما قدر ادم های مثل تورو نمیدونن حیف از تو

    • ابوذر

      آب بریز همونجا که مموتی جون گفت کیسه بدبخت تیم شما تیم حکومتیه با 21 بازیکن 5تا خوردید از السد اگه به شرقی ها میخوردید 15 تا میخوردید حتما

    • بدون نام

      کیسه کش جماعت منطق ندارد.....

    • مسعود

      شما چه کارشناسی هستی که هنوز فرق بین تیم مردمی و محبوب پرسپولیس با تیمهایی مثل استقلال و ذوب آهن رو نمیدونی؟!!!
      خوب بخاطر همین تفاوتهاست که بایدبه پرسپولیس نگاه ملی داشته باشیم.

    • کریمی

      واقعا لعنت بر نژاد پرستی چرا وزیر لعنتی اینکار را میکنه چون بجه اش یه لنگی هست خدا عوضش را بگیره از وزیر لنگی

    • پیر مرد پرسپولیسی.

      شما به فجر سپاسی برس واز ته جدول نجات بده ،تیمی که امکانات نسبتا خوبی دارد واز سوی هواداران و مسئولان شیراز درحد توان وبضاعت حمایت می شود.لااقل گوشه ای از زحمات مربیان شیرازی گذشته ی این تیم «شاغلام ،کلانتری»را عملا نشان دهید واز حرف به عمل برسید با بیان خاطرات دستیاری به جایی نمی رسید فقط نشان می دهید که هیچگاه نمی توانید نفر اول نیمکت مربیگری شوید .لیاقتتان همان دستیار بودن است .

    • بدون نام

      الان چه توجهی به پرسپولیس شده که به استقلال نشد

    • علی بهرامی

      واقعا از نوع خوردهای مغرضانه و دور از رفتار ورزشی مربیان و پیشکسوتان و هواداران استقلالی متاسفم واقعا دشمنان واقعی هم اینگونه خصمانه رفتار نکردهاند ... واقعا براشون متاسفم.

    • بدون نام

      باشه اقای صالح زمان شما خیلی سخت بود کار شما شاهکار بود پرسپولیس کاری نکرده شما شق القمر کردین شرف خوب چیزیه که خیلیاتون ندارین

    • بدون نام

      دمت گرم‌ که واقعیت و گفتی

    • ◇پاسارگاد◇

      میگم میبینم که مجیدخان هم این وقت شب تنش پوماد
      سوختگی میخواد هااا!! کیس کش سرتغ آرزو برای همثال شما ندید بدید هااا عیب نیست... ببند حلقتو.... لیاقت داریم
      که الان داریم در سایه حمایت تمامی عوامل از باشگاه گرفته و هوادار گرفته و اسپانسر گرفته... که آخرش به وزیرورزش وصل بشه همه و همه از لیاقت و جایگاه و مقام پرعظمت پرسپولیس قهرمان تشکیل شده◇♤◇◇◇♡♡
      زنده بود پرسپولیس

    • بدون نام

      اقای چاپلوس کیسه کش کور بودی ندیدی طومار نمایندگان مجلس برای حمایت از کیسه .لابد ما بیست بازیکن جدید گرفتیم .یا پول کادر وبازیکنان ما ۵ ماهه پرداخت نشده .شما هم وجود میداشتین تیمتونو بالا میاوردین .اجر کار بزرگ پرسپولیسو با بی لیاقتیتون ضایع نکنین .

    • بدون نام

      بیچاره خخخخخ

    • بدون نام

      خیلی کونت میسوزه کیسه

    • بدون نام

      اب وبریزاونج که میسوزه تواگه چیزی حالیت بود ی تیم داشتی

    • بدون نام

      به خا طر همین کارها هست که ما پیشرفت نمی کنیم اون از کیروش که هرکه از راه رسید یک چیزی بشه نسبت می ده اینم از اقای برانکو که با دستان خالی درمقابل غولهای تیمهای عربی با سرمایه گذاری 10برابر پرس پولیس تونست شکستشون بده واقعا راست میگد بسم اللا

    • بدون نام

      این صالح از برد پرسپولیس چه ضجه ها و زوزه هایی میکشه حیونکی ؟!؟!؟!،

    • بدون نام

      آقای صالح ، ثابت کردی که خیلی کوچیکی ...

    • بدون نام

      حرف حق زدی
      تحملش واسه جماعت لنگی سخته

    • هر چی.برانکو بگه..

      زر نزن بنگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج