۷۸۸۷۶۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

با پرسپولیس از قعر لیگ تا فینال آسیا

 روزی که پرسپولیس با برانکو در رده آخر لیگ برتر قرار گرفت، کسی فکرش را هم نمی‌کرد این تیم، قرار است چه رویاهایی را لمس کند.

وبسایت نود: برانکو ایوانکوویچ اواخر لیگ چهاردهم، در یک بازی هشتاد هزارنفری آزادی به ایران آمد و دیشب، در یک بازی صدهزار نفره پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا فرستاد. مسابقه‌ای که قیمت بلیت‌هایش، سر به فلک کشید و آرزوهای پرسپولیس را به واقعیت تبدیل کرد.

برانکو پرسپولیس را در بدترین موقعیت تحویل گرفت و این تیم، حالا در بهترین جایگاهش در تاریخ فوتبال ایران است. دو قهرمانی لیگ و یک نایب قهرمانی بدست آورده، دو بار سوپرجام را برده و ۱۰ روز بعد، باید در فینال لیگ قهرمانان به میدان برود. مرور فریم‌هایی از این مسیر، نشان می‌دهد معجزه‌های واقعی چطور ساخته می‌شوند.

با پرسپولیس از قعر لیگ تا فینال آسیا

۱۹ فروردین سال ۹۴، برانکو برای اولین بار به عنوان سرمربی پرسپولیس وارد ورزشگاه آزادی شد. روزی که هنوز روی نیمکت پرسپولیس نبود و روی سکو، مسابقه را تماشا کرد. در آن مسابقه، ورزشگاه پر شد و برانکو گفت دوست دارد بارها، چنین جوی را در آزادی تجربه کند.

با پرسپولیس از قعر لیگ تا فینال آسیا

پرسپولیس لیگ چهاردهم، اوضاع بدی داشت. آنقدر بد، که کابوس سقوط آن‌ها را تهدید می‌کرد. برانکو هم دو بازی اولش در لیگ برتر یک امتیاز گرفت و اوضاع، بدتر شد. بازی با پیکان، پرسپولیس پس از مدت‌ها در لیگ برتر برد و ماندن آن‌ها در لیگ قطعی شد. سجده شکر محمد نوری و خوشحال آن‌ها از بقا، تا مدت‌ها سوژه کری حریف بود.

با پرسپولیس از قعر لیگ تا فینال آسیا

اولین دربی برانکو روی نیمکت پرسپولیس، با اولین برد همراه شد و سرخ‌ها برای اولین بار در فرمت لیگ برتر، استقلال را دابل کردند. نتیجه‌ای که جایگاه برانکو را برای فصل بعد، تثبیت کرد.

با پرسپولیس از قعر لیگ تا فینال آسیا

هفته سوم لیگ برتر، پرسپولیس با شکست مقابل سپاهان برای اولین بار به رده آخر لیگ برتر سقوط کرد. به نظر می‌رسید پروژه نجات پرسپولیس توسط برانکو، به بن بست رسیده اما نمایش جذاب این تیم، هواداران را امیدوار به حمایت از برانکو می‌کرد. حمایتی که او را مقابل منتقدان داخلی، روی نیمکت نگه داشت.

با پرسپولیس از قعر لیگ تا فینال آسیا

۸ ماه پس از قعرنشینی، پرسپولیس برانکو برای اولین بار، صدرنشین لیگ برتر شد. پرسپولیس در یک دربی فوق العاده، استقلال را ۴-۲ برد و پرگل‌ترین دربی پس از ۴۰ سال را رقم زد. مسابقه‌ای که می‌تواند، کاندیدای جذاب‌ترین دربی تاریخ و البته، حماسه یک تیم از رده آخر تا اول جدول باشد.

با پرسپولیس از قعر لیگ تا فینال آسیا

تلخ‌ترین برد دوران برانکو، هفته آخر لیگ پانزدهم مقابل راه آهن بود. پرسپولیس پس از یک فصل عالی، بخاطر تفاضل گل کمتر قهرمانی را از دست داد. گریه بازیکنان پرسپولیس و تشویق تماشاگران، پایانی شایسته اما دردناک برای تیم برانکو ساخت.

با پرسپولیس از قعر لیگ تا فینال آسیا

یک سال بعد، پرسپولیس این بار با اختلافی فاحش و بدون رقیب، قهرمانی لیگ برتر را بدست آورد. تیم برانکو چند هفته زودتر قهرمان شد و جشن قهرمانی را هم در بازی خانگی با پدیده گرفت. پرسپولیس برای شیرین کردن جشن، ۴ گل در این مسابقه به پدیده زد.

با پرسپولیس از قعر لیگ تا فینال آسیا

آرزوهای آسیایی پرسپولیس، با یک اشتباه به باد رفت. پرسپولیس چند روز پیش از بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان با الهلال از نقل و انتقالات محروم شد و مهدی طارمی را از دست داد. روحیه تیم، به شکل پررنگی کاهش پیدا کرد و آن‌ها در شبی وحشتناک، ۴ گل از الهلال خوردند و پرونده فینال در همان بازی رفت برای‌شان بسته شد. به نظر می‌رسید برانکو و فینال، حداقل تا دو سال و باز شدن پنجره نقل و انتقالات باید منتظر هم بمانند.

با پرسپولیس از قعر لیگ تا فینال آسیا

پرسپولیس در پایان همان فصل، با وجود محرومیت و نداشتن طارمی، قهرمان لیگ برتر شد. آن‌ها فروردین ماه، قهرمانی‌شان را قطعی کردند و برای دومین سال پیاپی، به مهمترین جام فوتبال ایران رسیدند.

با پرسپولیس از قعر لیگ تا فینال آسیا

هیچکس، باور نمی‌کرد پرسپولیس بعد محرومیت طارمی و جدایی امیری، مسلمان، احمدزاده، محرمی و نخریدن هیچ بازیکن جدیدی، بتواند به فینال لیگ قهرمانان برسد.

این معجزه اما، با نمایشی رویایی از تیم برانکو بدست آمد. برد ۳-۱ مقابل الدحیل و ۱-۰ در بازی رفت با السد، پرسپولیسی‌ها را در یک قدمی فینال لیگ قهرمانان قرار داده بود. دیشب و در پرتماشاگرترین مسابقه لیگ قهرمانان، پرسپولیس توانست برای اولین بار فینالیست این مسابقات شود. دستاوردی بزرگ، و فریمی ماندگار از تیمی که قدم به قدم، جلو رفت و حالا روی بالاترین نقطه آسیا ایستاده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      هر چی از این تیم بگیم کم گفتیم برانکو قطعا معجزه گر بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج