۷۸۸۸۶۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

برزگر: ۳ شانس طلای المپیک داریم

تیم ایران درمجموع عملکرد قابل‌قبولی در مسابقات جهانی نداشت. اگر سه مدال برنز در کنار یک طلا به دست می‌آمد، قطعا بعد از نهمی در پاریس عملکرد بدی نمی‌توانست باشد

فرهیختگان: هرچند اظهارنظر آخر منصور برزگر در مورد دلایل کنار گذاشتن محمدجواد ابراهیمی از تیم ملی کشتی، مازندرانی‌ها را برآشفت و در مقام پاسخگویی دوباره و دفاع از کشتی‌گیران قرار داد، اما علیرضا کریمی درست مثل بازی‌های آسیایی جواب اعتماد کادرفنی را داد و جز مبارزه با «جی‌دن کاکس» که نتوانست از این حریف آمریکایی بگذرد، در سایر کشتی‌هایش عالی مبارزه کرد.

البته تیم ایران درمجموع عملکرد قابل‌قبولی در مسابقات جهانی نداشت. اگر سه مدال برنز در کنار یک طلا به دست می‌آمد، قطعا بعد از نهمی در پاریس عملکرد بدی نمی‌توانست باشد، اما اینکه بدون فینالسیت تنها به سه برنز اکتفا کردیم، قطعا در این روزها انتقادهای زیادی را از سوی کارشناسان و پیشکسوتان کشتی خواهیم شنید.

در همین رابطه با «منصورخان» کشتی صحبت کردیم. او اعتقاد دارد بهتر است رسول خادم کار فنی کشتی را به مربیان خوب بسپارد و خودش تمام هم‌وغمش را روی بحث ریاست فدراسیون بگذارد. صحبت‌های منصور برزگر را در ادامه می‌خوانید.

کسب 3مدال برنز دوباره صدای منتقدان فدراسیون رسول خادم را درآورد!

این منتقدان همیشه بوده‌اند. اگر بخواهیم امسال را با سال گذشته مقایسه کنیم، از نهمی به ششمی جهان رسیده‌ایم، فقط متاسفانه فینالیست نداشتیم که هر سه نفری برنز گرفتند. واقعا می‌توانستند مدال طلا بگیرند. هم حسن یزدانی، هم علیرضا کریمی و هم پرویز هادی. شما نگاه کنید در گروه مقابل آنها چه کسانی به فینال رسیدند، یعنی اگر یک مقدار گروه اینها راحت‌تر بود، ما سه طلا داشتیم.

خیلی‌ از پیشکسوتان کشتی گفته‌اند این بدترین قرعه‌های تاریخ بوده!

نه، از این بدتر هم داشته‌ایم. خود من در المپیک مونترال روس، بلغار، کره و آمریکا را بردم تا رسیدم به فینال. یعنی هر مدعی‌ای که در وزنم بود را بردم، بعد ژاپن از آن طرف خیلی راحت به فینال رسید، آماد و سرحال و من را برد و طلای المپیک را گرفت. درحالی که در کشتی ماقبل فینال من و حریف آمریکایی همدیگر را داغون کرده بودیم، دیگر نایی برای کشتی گرفتن نداشتیم.

حالا قرعه‌ها اینجور می‌شود، دفعه اول که نیست. از این اتفاقات می‌افتد. من قبل از این هم گفته بودم که ژاپنی‌ها دارند خودشان را برای المپیک آماده می‌کنند. آنها حتما در ۲۰۲۰ توکیو یکی دو طلا دارند. اینجا هم یک طلا داشتند. کوبایی‌ها هم خوب بودند، دیدید که دارند چه کار می‌کنند.

به نظر می‌رسد آنها حالا کمتر کشتی‌فروشی می‌کنند! قبلا خیلی متداول بود که می‌گفتند کشتی‌گیر کوبایی پول گرفته و باخته!

بعضی کشورها از این خرید و فروش‌ها بین‌شان هست، اما من تا به حال ندیده‌ام یکی بگوید یک ایرانی پول گرفت و باخت. حالا شاید بین خود کشتی‌گیران حرف‌هایی باشد، اما اینکه بچه‌ها خودشان را بفروشند اصلا مطرح نبوده و نیست.

ما چطور از این تیم اننتظار مدال المپیک داریم؟

حسن یزدانی که طبیعتا شانس مدال است. روی کشتی‌گیران ۹۲ و ۱۲۵کیلوگرم هم بیشتر باید کار کنیم، آنها هم می‌توانند شانس مدال ما باشند. البته ۹۲کیلوگرم وزن المپیکی نیست، اما علیرضا کریمی کشتی‌گیر خوبی است و باید در وزنش تجدیدنظر شود.

شما در حالی پای علیرضا کریمی ایستادید که با انتقادهای زیادی مواجه بودید.

حتما کادرفنی چیزی در او دیده بود که به این شکل پایش ایستاد وگرنه فامیل و پسرخاله مربیان ما نیست. خوشبختانه ما در این وزن پشتوانه هم داریم. من نظرم این است که کشتی‌مان برای المپیک بد نیست. ما در دو وزن جوانان‌مان را به جهانی فرستادیم.

مسابقات المپیک در ۶ وزن برگزار می‌شود، من می‌گویم با این تیمی که داریم می‌توانیم روی سه مدال المپیک حساب کنیم. ما شانس سه مدال طلا داریم. باید از بین نفراتی که داریم انتخاب کنیم. در وزن‌های ۸۶ و ۱۲۵کیلوگرم شانس اصلی طلای المپیک هستیم.

اما می‌گویند پرویز هادی از نظر سنی سال‌های آخرش را پشت سر می‌گذارد.

پرویز سنی ندارد. با آن کشتی‌هایی که در جهانی گرفت نشان داد می‌شود در المپیک هم روی او حساب کرد.

اختلاف 113 امتیازی بین کشتی ما و روسیه بار روانی زیادی دارد.

این اختلاف زیاد به خاطر این است که ما به مدال طلا نرسیدیم. طلا امتیازش خیلی بالا رفته، حالا چه رسول خادم باشد و چه تیم دست هرکس دیگری باشد، باید بیشتر کار کنیم که طلا بگیریم.

مگر قرار است رسول خادم نباشد؟

به خاطر حرف‌های منتقدان می‌گویم، اگر کسی فکر می‌کند بهتر از او می‌تواند کشتی را اداره کند، بیاید. چه کسی می‌تواند کشتی را با دلار ۱۵ هزار تومانی مدیریت کند. حالا خادم ان‌شاءالله بیاید و درخصوص مربیان تجدید نظر کند. کادرفنی‌ باید تقویت شود و من معتقدم که رسول خادم نباید خودش این تیم را رهبری کند.

او بهتر است نیرویش را کاملا روی فدراسیون بگذارد. به این شکل ما فدراسیون را از دست می‌دهیم. فکر می‌کنم اگر او به مربیان دیگر اعتماد کند، بهتر باشد.

همه امیدواریم که کشتی دوباره شاهد روزهای خوبی باشد.

همین هیجانات خوب است. تب‌وتابی که پیش از جهانی داریم، این چیزها به خود من خیلی روحیه می‌دهد. همه امیدواریم که در ادامه روزهای خوبی داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج